Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#50621 - 01/09/2005 23:09 Bibelvers i sammenhæng med angreb på WTC
Tottan
Bruger

Reg.: 01/09/2005
Hej!

Jeg kan huske at der findes et vers i bibelen, nærmere betegnet det gamle testamente, som har noget med angrebet på World Trade Center at gøre.
Det passede med at man kunne tage datoen og finde frem til den rette bog, kapitel, vers osv. eller antal af døde e.l.
Det kan jeg ikke huske, men det irriterer mig at jeg ikke kan finde det.
Sku finde det for en kammerat, men har søgt og søgt, men uden held.
Håber at I kan hjælpe mig og ved hvad jeg taler om.
Altså et vers hvor der står noget lignende med et tårn, stort hus, bygning e.l. som skal falde eller noget i den retning.

mvh Troels

Til toppen 
#50622 - 02/09/2005 08:40 Re: Bibelvers i sammenhæng med angreb på WTC [Re: Tottan]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Troels!

Først og fremmest velkommen til Café Thomas. Hyggeligt med et nyt ansigt.

De vers, du leder efter, står i den 11. bog (1. Kongebog), det 9. kapitel ver 8-9 (tidspunktet amerikansk tid).

Tidspunktet vil altså i følge ovenstående være 11.09 mellem kl. 8 og 9.

Men man kan jo stille spørgsmåltegn ved, om det overhovedet har relevans i forhold til World Trade Center, idet en amerikaner ikke vil kunne bruge citatet til noget, da de bytter rundt på dag og måned, så de i stedet skulle have slået op i 9. bog i Bibelen, kapitel 11 og stadig læse vers 8 og 9 (de ville i hvert fald have læst noget andet end os)

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#50623 - 02/09/2005 14:21 Re: Bibelvers i sammenhæng med angreb på WTC [Re: Tottan]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Hej Troels

Bibelverset har før været diskuteret i denne tråd: 11. September
Som det vil fremgå var der ikke rigtig nogen, der mente, at det vers kunne fortolkes som en forudsigelse af terrorangrene den 11. september.

Med venlig hilsen
henoch

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær