Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#50332 - 31/08/2005 07:36 Jesus online
Anonym
Anonym

Hejsa...

Hvis der fandtes en dansk internetbutik på nettet hvor man kan købe masser af fede t-shirts og CDer, DVDer osv, kunne du så evt. finde på, at bruge den til din faste kristne butik?

Til toppen 
#50333 - 31/08/2005 09:07 Re: Jesus online [Re: ]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære trollhammer

Hvordan kan en butik være kristen....?
Med hensyn til et navn på en internet butik, så som "Jesus Online", så finder jeg det både frastødende og plat.

Herfra får den en stor ørler.

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#50334 - 31/08/2005 17:22 Re: Jesus online [Re: Vandrer]
Anonym
Anonym

jeg hverken ejer eller har tænkt mig at eje en internetbutik. jeg sagde heller ikke noget om at jeg vil kalde en butik for Jesus Online!!!"#€%&/(!!!!! spørgsmålet blev stilt af en anden grund som jeg ikke behøver komme ind på her (dels fordi det er yderst irelevant og ikke rigtig blev stilt på et seriøst grundlag)...

Hvordan en butik kan være kristen? Åbner man en butik hvor man sælger en vare for at promote det gode budskab, er det en kristen butik. Er det noget du forstår?

Med hensyn til din kommentar finder jeg den både frastødende og plat.

HERFRA EN STOR ØRLER LIGE NED I DINE BUKSER!!!!

Vandre hjem med dig....

Til toppen 
#50335 - 31/08/2005 18:55 Re: Jesus online [Re: ]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Trollhammer

jo det kunne jeg da godt finde på.
Kender du Kongens Butik i Odense? De forhandler T-shirts, CDere og andet med kristent motiv og indhold. Fed butik.

Jeg bor selv på Sjælland, så det er dog ikke så tit, jeg får mulighed for at komme i Kongens Butik.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#50336 - 01/09/2005 01:56 Merchandise eller kvali varer [Re: ]
Vandrer
Bruger

Kære Trollhammer og Alle

Lidt opsigtsvækkende må der til, for at få det spændende frem i et spørgsmål, som måske kan være svær at tage fat i. Der er ingen tvivl om, at det ér et godt spørgsmål, og ud af dit svar kunne jeg plukke dette frem:

V: Hvordan kan en butik være kristen?
T: Åbner man en butik hvor man sælger en vare for at promote det gode budskab, er det en kristen butik.

Det godt nok dejligt, som det letter at komme ud med noget og der er sikkert mange som kommer på den tanke med Online Shopen, fordi det er en effektiv måde at komme af med det man har... Men er det godt for ordet kristen, man sådan kalder det ene og det andet for kristent, hvad form det end måtte have?

Hvordan mener du i øvrigt, at en kristen handel skiller sig ud fra en ikke kristen handel?

Merchandise eller kvali varer
Jeg kan sagtens forstå, hvis man vil lave en butik, f.eks. for at gøre det lettere at være en kristen, hvis det er kristne man henvender sig til. Det er svært, for ikke at sige umuligt for mange, at gøre noget selv, så der må være behov for løsninger, som gør det nemt og hverdagsagtigt at være en kristen.

Hvad er vigtigt for en butik hvor man sælger en vare for at promote det gode budskab?
At signalere...
Den kristne....

Diverse følge handel og signaler
At være kristen skal være, som at tage en t-shirt på der hjemme, lytte til musik og se månedens missions DVD, midt i en fortravlet verden. Kan man så også promote budskabet, i mylderet af informationer vi præsenteres for i vore offentlige rum, bare ved at bære ord på tøjet, så kan man også udgive sig for en kristen.

Hvad skulle der stå på trøjen?
Det kunne f.eks. være:
- Jesus har bukserne på, men han var en hjemløs!
- Sælg hvad du har og giv resten til de fattige!
Eller bare
- Jesus

Det koster mindre end en busbilet, at samle og fremstille en CD, med mp3 filer af månedens møder. Skal det være en lang strøm, hvor det hele kan høres igennem igen og igen, eller skal man en gang for alle, få samlet CDén som får sagt tingene som de ér.

Skal man være sikker på, at man får kvali varer?

Eksempelvis:
Gode vandresko og praktisk tøj, som er behageligt når man går ud på vejen.
Den kristnes vandrehåndbog; "Følg ham hvor han går!", med 380 praktiske råd om, hvordan man kommer af med sin dødvægt.

Hvilken rolle spiller bæredygtighed, for en vare som sælges for at promote det gode budskab?

Hvilken loyalitet ville du have til en vare, som kaldes kristen?

Jeg håber I kan plukke noget som kan være med til at sætte gang i debatten.

Fred & Alt Godt

Vandrer

עבד יהוה

Til toppen 
#50337 - 17/09/2005 22:28 Re: Merchandise eller kvali varer [Re: Vandrer]
Jennes
Bruger

Reg.: 16/09/2005
Sted: fakse
øøøøøhhhhhh......

Er i alle tabt bag en lille vogn.

Hvad med alle de menesker der stiller sig op og brager løs med kristent snak i fjernsyn og lign.
Er det ikke en butik der virkeligt har overskud.....???

Der er mere mellem himmel og jord.....Såsom insekter...

Til toppen 
#50338 - 18/09/2005 02:25 Hop på vognen eller hop af [Re: Jennes]
Vandrer
Bruger

Kære Jennes

J: Er i alle tabt bag en lille vogn.
Næh, det tror jeg nu ikke.... det sku lige være mig. For egentlig er jeg mest til hestevogn og økologiske gulerødder, og det behøver ikke gå hurtigere for min skyld. Nogen gange kan jeg tænke, at jeg må være havenet i en forkert tid. Måske skulle jeg være svinget til venstre ved den fjerde stjerne. Men jeg kan i hvert fald godt forstå, hvis der er nogen som synes det går for stærkt i dag.

Den lille hestetrukne vogn er nok kørt, den synes i øjeblikket at være tabt. Suk. Tilbage står jeg, og oplever ikke længere, der er en lille vogn at være tabt bag. Jeg synes godt nok det er en stor vogn, der bare drøner derud af, nu med det hele online...
Jeg kan jo kun svare for mig selv, og på min egen måde, når du spørger som du gør.

Jeg tror ikke på en "kristen butik", og kan ikke holde mig til den og vise nogen særlig loyalitet, blot fordi den måtte kalde sig kristen. Det kan hvad som helst. Kun et levende væsen kan være Kristent, ikke ting.
Når jeg alligevel blander min alvor om; at sørge for at tage godt tøj på, når man bryder op og går ud på Vejen; med tanken om kommercielle produkter og propagandamateriale, så er det blot et tankeeksperiment, der skal bryde med vanetænkningen.

J: Hvad med alle de menesker der stiller sig op og brager løs med kristent snak i fjernsyn og lign.
Er det ikke en butik der virkeligt har overskud.....???

Er der nogen som giver det ud for, at være noget kristent...?
Eftersom jeg nok er lidt tabt, og slet ikke har adgang til fjernsyn kanaler, hvor sådan noget foregår, kan jeg mærke jeg har svært ved at forestille mig, hvad det er du har set....

Øhhhhhh... Overskud....???

Bortset fra, jeg ikke mener det giver noget overskud at lave fjernsyn, det må være forfærdelig dyrt, så ku jeg godt tænke mig at vide:
Hvad det er du mener der giver overskud?
I hvilken form kunne et sådan overskud være?
Hvad mener du, man kan gøre med et overskud?

Fred og Alt Godt

Vandrer

עבד יהוה

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær