Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#50239 - 27/08/2005 21:31 International Church of Christ
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Café!
Jeg fandt denne rystende artikel om Boston Church of Christ på http://www.malka.info/elever/tema/boston/. Kirkesamfundet "Kristi Kirke København" er en del af Boston Church of Christ i følge ordbogen på Dialogcentret's hjemmeside
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#50240 - 28/08/2005 16:02 Re: International Church of Christ (dansk) [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Min første artikel med ovennævnte overskrift var på dansk.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#50241 - 29/08/2005 10:21 Re: International Church of Christ [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Er der nogle på JesusNet.dk, som vil kommenterer artiklen i det følgende citat?

Hej Café!
Jeg fandt denne rystende artikel om Boston Church of Christ på http://www.malka.info/elever/tema/boston/. Kirkesamfundet "Kristi Kirke København" er en del af Boston Church of Christ i følge ordbogen på Dialogcentret's hjemmeside
Mvh. Jonathan

Mvh. Jonathan

Til toppen 
#50242 - 29/08/2005 11:16 Re: International Church of Christ [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Jonathan .. jeg har ikke rigtig noget at sige, jeg kan ikke overkomme at studere de mange forskellige sekter og religioner, der findes, så dem lader jeg ligge - med mindre jeg lige kender nogen, der er involverede.

Jeg vil meget hellere bruge min tid på at fordybe mig i den kristne lære.

Hvis jeg endelig skal komme med en kommentar:
Jeg kan da godt ærgre mig lidt over, at de kalder sig "Church of Christ" - nogen kunne jo forledes til at tro, at det havde noget med kristendom at gøre. Men mon ikke enhver let vil kunne se forskel, hvis man kigger nærmere på deres forkyndelse? Det tror og håber jeg ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#50243 - 29/08/2005 12:34 Re: International Church of Christ [Re: kristina]
Jonathan
Bruger

Hej Kristina!
Tak for mailen. Jeg er enig med dig i det flg.:
Jeg vil meget hellere bruge min tid på at fordybe mig i den kristne lære. Jeg mener når vi støder på falske kirker, at det så er vores pligt, at gøre opmærksom på disse kirker og deres lære for, at advarer mod falsk lære.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#50244 - 31/08/2005 09:17 Churches of Christ [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Jeg fandt denne engelsk-spogede hjemmeside http://ex-churchofchrist.com/ for tidligere medlemmer af Churches of Christ (Kristi Menighed). Denne hjemmeside fortæller, at selvom størstedelen af denne kirke har forandret sig de forløbne 30 år er der stadig en hård kerne tilbage på 20% af dette samfund.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#50245 - 31/08/2005 09:31 Re: Churches of Christ [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Jonathan

Jeg er slet ikke uenig med dig mht. Church of Christ.
Men skal vi så ikke lade det være ved det?

Der er et punkt i vores Debatvejledning, hvor der står:

Lad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten er et forum for debat om kristendom og alt som har direkte relation til troen på Bibelens Gud. Ikke et sted hvor vi nedgør eller hænger andre trosretninger ud.

Det betyder naturligvis ikke, at det er forbudt at tale om andre religioner, sekter og trosretninger i de tilfælde, hvor det er relevant i en debat om vores kristne tro på Bibelens Gud, men det er der jo ikke tale om her.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#50246 - 31/08/2005 17:10 Re: Churches of Christ og andet [Re: kristina]
Jonathan
Bruger

Hej Kristina!
Tak for du gjorde mig opmærksom på flg.:

Lad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten er et forum for debat om kristendom og alt som har direkte relation til troen på Bibelens Gud. Ikke et sted hvor vi nedgør eller hænger andre trosretninger ud.

Jeg var ikke klar over, at Café Thomas ikke er et apologetisk forum, som den norske hjemmeside af samme navn.

Mvh. Jonathan

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær