Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#50197 - 24/08/2005 12:38 Taknemlighed.
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jeg har et sted læste følgende af C. Lundager om taknemlighed, som jeg bare måtte dele med jer:

Taknemlighed - et dagligt valg.

Til tider kan hverdagen blive grå, kedelig og problemfyldt. Mismod og utilfredshed sniger sig let indenfor og ødelægger dagen for os. Vi oplever det alle til tider, men hvad gør vi ved det?

Når vi ser ting/situationer omkring os, hvad er det så, vi ser? Er det alt det grå og problemfyldte, eller ser vi de Gud-givne muligheder, der ligger i de udfordringer, vi møder på vor vej?

Det som du har - naturen omkring dig, arbejde, tjeneste, familie, venner, din historie, ja selve livet er alt sammen noget, du har fået betroet af Gud. Det kan godt være, at der er områder, som du i øjeblikket har svært ved at se som en Guds gave i dit liv. Men det ændrer ikke på, at Gud, som elsker netop dig, har valgt at velsigne dig midt i og igennem disse mennesker, igennem disse situationer.

Derfor er vores respons til livet med alle dets velsignelser og besværligheder vigtig. Er vi afvisende overfor de ting, som ikke passer ind i vores billede af det perfekte, eller tager vi imod livet med taknemlighed?

Taknemlighed er ikke blot en dejlig følelse, som man fyldes af ved særlige anledninger. Nej, det er til tider et bevidst valg, en beslutning om at være opmærksom på alle de områder, hvorigennem Gud velsigner dig hver eneste dag. En beslutning om at ville se mulighederne i stedet for umulighederne.

Taknemlighed gør ikke livet problemfrit, men det forløser glæde og gør det langt sjovere, og som det vigtigste: Det giver Gud muligheden for at velsigne dig igennem de omstændigheder, du står midt i.

Gud ønsker at vandre sammen med os igennem udfordringerne, ikke fjerne os fra dem. Han ønsker at vise os sin storhed på vandringen igennem de daglige gøremål. Prøv at takke Gud for, at han går med dig, og du vil opleve, at dit syn på dagliglivets udfordringer ændrer sig.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#50198 - 24/08/2005 18:16 Re: Taknemlighed. [Re: MDA]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære MDA,

Tak for dine to oaser her i "andre emner".
Lige hvad jeg trængte til at læse lige nu!
Tak til Gud, og tak til dig, som har delt dem med os!

Jeg håber, at lyset må skinne videre og gennemlyse også de øvrige debatfora her i Café Thomas - vi må lade alle døre stå vidåbne!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#50199 - 27/08/2005 12:35 Re: Taknemlighed. [Re: kristina]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Tak for din opmuntrende mail.

Det er dejligt, at vi kan dele så megen af Guds herlighed på dette net.

Det glæder mig meget!

M.v.h. MDA

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær