0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#50174 - 23/08/2005 06:54
Hvad mener Jesus helt præcis???
|
Anonym
Anonym
|
Hvis en mand og kvinde bliver gift og elsker hianden og de er sjælepartnerer og vil leve forevigt sammen, men så dør kvinde F.eks så bliver manden selvfølgelig ked af det, men efter en tid finder han en ny dame og de gifter sig.
Nu har han 2 koner i himlen???
Dette spørgsmål spørger en af Jesus deciple osse om og Jesus siger noget i den retning af, et ægteskab på jorden, er ikke som et ægteskab i himlen for alle er som engle.
okay hvad betyder det??
Det lyder som om at når man når paradis (hvis man er så heldig) at ægteskabet mellem en mand og kvinde ikke betyder så meget for så er alt synd, ondskab, smerte over og alt er godt for så er alle som engle??
mvh Anders
|
|
Til toppen
|
|
|
#50175 - 25/08/2005 20:51
Re: Hvad mener Jesus helt præcis???
[Re: ]
|
Anonym
Anonym
|
Et andet interessant spørgsmål som jeg kom i tanke om da jeg læste dit indlæg... Var det ikke en engel der i første omgang forbrød sig mod Guds "almagt" og startede hele miseren med os mennesker...? Hvad skal vi da som engle få tiden til at gå med i paradis... Hmmmm... *tænke tænke*
|
|
Til toppen
|
|
|
#50176 - 25/08/2005 21:09
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej CloudHands, Frygt ikke!  - vi bliver aldrig engle, men bliver ved med at være mennesker, også i Paradiset, og engle bliver ved med at være engle. Engle er ikke skabt i Guds billede, men er Guds sendebud, de er Guds - og vores! - tjenere. De står under os mennesker. Der står lidt om engle her og her. kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#50177 - 25/08/2005 21:22
|
Anonym
Anonym
|
Hvis en mand og kvinde bliver gift og elsker hianden og de er sjælepartnerer og vil leve forevigt sammen, men så dør kvinde F.eks så bliver manden selvfølgelig ked af det, men efter en tid finder han en ny dame og de gifter sig.
Nu har han 2 koner i himlen???
Dette spørgsmål spørger en af Jesus deciple osse om og Jesus siger noget i den retning af, et ægteskab på jorden, er ikke som et ægteskab i himlen for alle er som engle.
okay hvad betyder det??
Det lyder som om at når man når paradis (hvis man er så heldig) at ægteskabet mellem en mand og kvinde ikke betyder så meget for så er alt synd, ondskab, smerte over og alt er godt for så er alle som engle??
mvh Anders
Det er da et uhyre spændende spørgsmål, som frister mig til lidt logisk tænkning.
For Adam og Eva var jo mennesker i paradiset, forudbestemt til at formere sig, også før syndefaldet indtraf. De var ikke engle.
Så har man været gift flere gange, så står man der med to-tre koner, som måske også har været gift med flere mænd.
Hvis man, ligesom Adam og Eva, skal formere sig i paradis, vil det givetvis kræve en stor tolerance i relation til sex med flere partnere - og partnernes sex med andre.
Ikke ulig de storfamilier, som mange forsøgte sig med i 1960'erne og 1970'erne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#50178 - 25/08/2005 21:29
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej AnderZ, du skriver: Jesus siger noget i den retning af, et ægteskab på jorden, er ikke som et ægteskab i himlen for alle er som engle. okay hvad betyder det?? Jeg mener det skal forstås sådan, at hvad angår ægteskab vil vi nemmesker være som engle, altså ikke engle, men som engle. Det vil sige, vi vil ikke leve i ægteskaber som på jorden. Tænk på, at alle vi, som er Guds menighed på jorden, er Jesu Kristi brud. Jesus er brudgommen! Det lyder som om at når man når paradis (hvis man er så heldig) at ægteskabet mellem en mand og kvinde ikke betyder så meget for så er alt synd, ondskab, smerte over og alt er godt for så er alle som engle?? Ja, der er ikke synd, ingen ondskab, ingen smerte i Paradiset - Jesus har gjort op med alt ondt. Der står i Åbenbaringsbogen at Nu er Guds bolig hos menneskene, han vil bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud vil selv være hos dem. Han vil tørre hver tåre af deres øjne, og døden skal ikke være mere, ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere. Thi det, der var før, er forsvundet. Og ved du hvad, der skal altså ikke held til at komme i Paradis!!! Der er ingen adgangsbegrænsning - alle som vil følge Jesus er hjertelig velkomne ! kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50179 - 25/08/2005 21:34
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Kristina: . . . vi vil ikke leve i ægteskaber som på jorden.
Indebærer det fri sex eller ingen sex - og børn?
|
|
Til toppen
|
|
|
#50180 - 25/08/2005 22:02
|
Anonym
Anonym
|
Hej Kristina
Den må du lige forklare til Jesus én gang til...
"v23 Samme dag kom der nogle saddukæere og sagde, at der ikke er nogen opstandelse, og de spurgte ham: v24 »Mester, Moses har sagt, at dør en mand barnløs, skal hans bror gifte sig med hans hustru, fordi han er svoger til hende, og skaffe sin bror afkom. v25 Vi havde et tilfælde med syv brødre. Den første giftede sig og døde uden at få børn og efterlod sin hustru til sin bror. v26 På samme måde gik det også den anden og den tredje, ja, alle syv. v27 Til allersidst døde kvinden. v28 Hvem af de syv skal så være gift med hende i opstandelsen? De har jo alle været gift med hende.« v29 Jesus svarede dem: »I er på vildspor, for I kender hverken Skrifterne eller Guds magt. v30 I opstandelsen hverken gifter man sig eller giftes bort, men er som engle i himlen. v31 Og om de dødes opstandelse, har I så ikke læst, hvad der er talt til jer af Gud, der siger: v32 ›Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud‹? Han er ikke Gud for døde, men for levende.« v33 Da skarerne hørte dette, blev de slået af forundring over hans lære."
Siger Bibelen på nettet i Matthæus 22:23-33 og min engelske Amplified Bible siger følgende...
Matthew 22:30 "For in the ressurected state neither do [men] marry nor are [women] given in marriage, but they are like angels in heaven."
King James Version siger ennda: "...but are as the angels of God in heaven..."
Min Ryries's Study Bible siger om denne passage i fodnoterne:
"Christ's argument is this: In the ressurection men will not marry and women will not be given in marriage. There is no married stated in that life. Thus the whole case cited is irrelevant and immaterial. Ressurected saints will be as angels who do not produce offspring."
Gentager den kære Ryrie egentlig ikke bare det der står i skriften???
Min Strongs Exhaustive Concordance of the bibel siger om ordene:
Angel #32. aggelos ang'-el-os from aggelo... (to bring tidings); a messenger...
Der er vist ikke meget tvivl om at Jesus, i fald at det er Ham der er citeret i bibelen, mener at vi skal være som engle i efterlivet, med mindre at Han skifter mening hele tiden eller måske at der er forskellige forfattere, som i bund og grund ikke anede hvad der rent faktisk blev sagt og tog sig nogle digteriske friheder på 2000 års utallige kristnes bekostning eller???
Ja Kristina hvordan kan man dog diskutere med bøgernes bog og den guddommelige logik???
|
|
Til toppen
|
|
|
#50181 - 25/08/2005 22:04
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Evo  - jeg har kigget i Bibelen og ikke fundet noget om sagen, så dit bud er lige så godt som mit!
Der står skrevet, at der er intet skjult, som ikke vil blive åbenbaret, og jeg tror nok vi kan glæde os til en del overraskelser på den nye jord, hvor vi skal være hos Gud.
Én ting er jeg sikker på: Ingen vil få noget at klage over!
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50182 - 25/08/2005 22:13
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej CloudHands - hvad er dog problemet?
Kan du ikke se forskel på at være en engel og at være som en engel? Det handler jo om ægteskab det her:
Guds engle gifter sig ikke. Mennesker i Guds rige gifter sig heller ikke ...
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50183 - 26/08/2005 08:34
|
Anonym
Anonym
|
Hej Kristina
Du plejer at svare prompte og udførligt på mine og andres spørgsmål. Men hvis du går mine seneste indlæg igennem, vil du se, at du mangler at besvare en række helt konkrete spørgsmål i relation til påstande, du har fremsat om videnskab.
Har du opgivet at levere fornuftige svar på spørgsmålene?
Mit spørgsmål om, hvorvidt mennesket i det nye kommende paradis har et sexliv - hvilket Adam og Eva jo var tiltænkt i det gamle paradis - tror jeg da også vil interessere mange.
Hvis nemlig ikke vi får et sexliv, har vi jo her igen et eksempel på, at Gud ikke var tilfreds med det første paradis, han fik skabt - hvis han virkelig vil ændre mennesket så radikalt.
Din forklaring med, at vi - helt eller delvis - skal blive som engle er også interessant, sammenholdt med, at englene i det gamle paradis stod under menneskene, ligeledes ifølge dit udsagn.
Så enten får englene i det nye paradis en højere status i forhold til mennesket, hvilket måske kan bidrage til, at de får mindre lyst til at gøre oprør mod Gud, ligesom englen Satan gjorde, da han nægtede at underkaste sig mennesket.
Eller også får mennesket en lavere status i forhold til englene, som dermed bliver mere ligestillet med os.
Altsammen tyder det på, at Gud ikke havde helt styr på, hvad lavede, da han skabte det første paradis - og derfor belært af erfaringen forsøger at luge de værste fejl bort, når han skaber det næste.
|
|
Til toppen
|
|
|
#50184 - 26/08/2005 10:02
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Evo - Jeg er ikke i stand til at se ind i fremtiden og ved ikke andet om sagen end hvad jeg kan læse i Bibelen. Mht. engle har jeg svaret CloudHands her, og det jeg skrev er ikke noget jeg selv har fundet på, men hvad der fremgår af Bibelen. Hvis der er konkrete spørgsmål, som du savner svar på, og som du mener jeg har noget at sige om, så kommer du nok til at gentage og præcisere - der er grænser for hvad jeg kan overkomme. kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50185 - 26/08/2005 10:27
|
Anonym
Anonym
|
Kristina: Jeg er ikke i stand til at se ind i fremtiden og ved ikke andet om sagen end hvad jeg kan læse i Bibelen.
Næh - men med hensyn til sex, så siger Gud jo, at man ikke må bedrive hor.
Så det er vel nærliggende at tro, at sex er afskaffet i det nye paradis, idet sex udenfor ægteskabet jo i Guds øjne er hor.
Og da ægteskabet ifølge dig ikke eksisterer i paradis, må vi enten bedrive hor, eller også må sex (og muligheden for at få børn) være afskaffet eller i det mindste forbudt.
Logisk set, så er der de to muligheder. Kan du se andre?
|
|
Til toppen
|
|
|
#50186 - 26/08/2005 10:41
|
Anonym
Anonym
|
Kristina: Hvis der er konkrete spørgsmål, som du savner svar på, og som du mener jeg har noget at sige om, så kommer du nok til at gentage og præcisere - der er grænser for hvad jeg kan overkomme.
Jeg henviser lige til de indlæg, du ikke har svaret på:
Spørgsmål
spørgsmål
spørgsmål.
Spørgsmålene er affødt af meget konkrete påstande fra din side, så du bør enten underbygge dem - eller erkende, at du ikke kan underbygge dem!
|
|
Til toppen
|
|
|
#50187 - 26/08/2005 10:52
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Evo - "Og da ægteskabet ifølge dig ikke eksisterer i paradis, må vi enten bedrive hor, eller også må sex (og muligheden for at få børn) være afskaffet eller i det mindste forbudt.
Logisk set, så er der de to muligheder. Kan du se andre?" Jeg kan ikke se nogen som helst muligheder, heller ikke de to du nævner. Der står nemlig i Åbenbaringsbogen (21,5) »Se, jeg gør alting nyt!« Alting må betyde alting! Jeg glæder mig til saligheden i Paradiset, og har tålmodighed til at vente med at vide noget om, hvordan det bliver, til tiden er inde. Tålmodighed er som bekendt én af åndens mange gode frugter!  kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50188 - 26/08/2005 11:11
|
Anonym
Anonym
|
Hej Evo -
"Og da ægteskabet ifølge dig ikke eksisterer i paradis, må vi enten bedrive hor, eller også må sex (og muligheden for at få børn) være afskaffet eller i det mindste forbudt.
Logisk set, så er der de to muligheder. Kan du se andre?"
Jeg kan ikke se nogen som helst muligheder, heller ikke de to du nævner. Der står nemlig i Åbenbaringsbogen (21,5) »Se, jeg gør alting nyt!«
Alting må betyde alting!
Jeg glæder mig til saligheden i Paradiset, og har tålmodighed til at vente med at vide noget om, hvordan det bliver, til tiden er inde. Tålmodighed er som bekendt én af åndens mange gode frugter! 
kristina
Det forbløffer mig, at du kan glæde dig så meget til et paradis, du absolut intet ved om.
Udover at det står i en bog, skrevet af mennesker, at der skal være helt fantastisk - og at du bare skal tro på det for at komme der.
Logisk tænkning er åbenbart ikke blandt åndens gode frugter!?
|
|
Til toppen
|
|
|
#50189 - 26/08/2005 11:38
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Evo. Til dine tre spørgsmål:
1) Det har jeg lige svaret på.
2) Som jeg har skrevet mange gange: Jeg har ikke forstand på forskningsresultater, hverken ID's eller den etablerede videnskabs.
(Den etablerede videnskab består vist pr. definition (din, tror jeg) af de videnskabsmænd, der har fået deres forskningsresultater publiceret i de af den etablerede videnskab anerkendte tidsskrifter.) Du skriver, at ID slet ikke har nogen forskningsresultater. Jeg har da ellers set en del bøger og andet materiale (nej, jeg har ikke læst det), men de er så åbenbart ikke anerkendt af de etablerede ...
3) Empiri er, som jeg forstår ordet, viden, som er baseret på erfaringer. Dem har jeg mange af, men vil ikke fremlægge dem her. Gud griber ind i menneskers liv når og hvor Han vil.
Gud er hellig, lader sig ikke udæske, og unddrager sig alle forsøg på bevisførelse.
Matt. 12,38-39: Da sagde nogle af de skriftkloge og farisæerne til ham: »Mester, vi vil se dig gøre et tegn.« Men han svarede dem: »En ond og utro slægt kræver tegn, men den skal ikke få andet tegn end profeten Jonas' tegn.
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50190 - 26/08/2005 12:20
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej Evolutionist. Forskellen på det første og det næste paradis mht. det ægteskabelige mv. er, tror jeg, at Adam og Eva fik besked på at blive frugtbare og mangfoldige og opfylde jorden (den var jo ikke opfyldt). Til gengæld tror jeg, den nye jord / det nye paradis vil være opfyldt. Derfor er den befaling ikke længere nødvendig til den tid, og dermed er det heller ikke længere nødvendigt med ægteskab eller sexliv, som jo, hvordan vi end vender det, har mangfoldiggørelsen som hovedformål. Men jeg tror, at det, vi vil opleve der, vil være mange, mange gange bedre end noget, vi nogensinde har oplevet her i livet. Og det er sikkert, at ingen kommer til at savne noget. Jeg tror også, at vi kommer til at se på hinanden på en ny måde, så vi ikke gør forskel i kærlighed til hinanden - fx. efter om vi har været gift med folk eller været i familie med dem mv. Mht. hvordan man kan glæde sig til noget, man ikke ved noget / ret meget om: Jo, det kan man godt, hvis man får fortalt om det af en, der kender til det. Som barn kunne man fx sagtens glæde sig til, at far og mor tog en med i cirkus eller til kobberbryllup, selv om man evt. aldrig havde været til den slags før, fordi de havde fortalt om det. Evt. et fattigt billede, men alligevel. Når Jesus har ladet os vide, at det er værd at glæde sig til, så kan vi godt regne med det. Han har jo selv været der.  Mvh. Anne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#50191 - 26/08/2005 12:52
|
Anonym
Anonym
|
Kristina: Jeg kan heller ikke se bort fra empiri: de mange tilfælde af Guds ekstraordinære indgriben i de kendte naturlove.
Evolutionisten: Empiri er lig med forskningsresultater. Hvilke videnskabelige forskningsresultater viser "mange tilfælde af Guds ekstraordinære indgriben i de kendte naturlove"? Du behøver kun at nævne det bedst underbyggede "tilfælde", du kender!
Kristina: Empiri er, som jeg forstår ordet, viden, som er baseret på erfaringer. Dem har jeg mange af, men vil ikke fremlægge dem her.
Med ordet empiri signalerer du videnskabelighed. Empiri er herudover ikke dine personlige erfaringer, men almene erfaringer, som vi alle har - eller har mulighed for at få ad naturlig vej.
Så hvis ikke du kan påvise, så alle har mulighed for at se og forstå det, at Gud har grebet ekstraordinært ind, pynter du uberettiget dine egne eller andres religiøse åbenbaringer med videnskabelighed.
Derfor stillede jeg dig spørgsmålet!
Generelt er det en uvane at smykke religiøse åbenbaringer af Guds indgriben ved at signalere, at de er videnskabelige.
|
|
Til toppen
|
|
|
#50192 - 26/08/2005 13:22
[Re: AnnePande]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Evolutionist.
Forskellen på det første og det næste paradis mht. det ægteskabelige mv. er, tror jeg, at Adam og Eva fik besked på at blive frugtbare og mangfoldige og opfylde jorden (den var jo ikke opfyldt). Til gengæld tror jeg, den nye jord / det nye paradis vil være opfyldt. Derfor er den befaling ikke længere nødvendig til den tid, og dermed er det heller ikke længere nødvendigt med ægteskab eller sexliv, som jo, hvordan vi end vender det, har mangfoldiggørelsen som hovedformål. Men jeg tror, at det, vi vil opleve der, vil være mange, mange gange bedre end noget, vi nogensinde har oplevet her i livet. Og det er sikkert, at ingen kommer til at savne noget. Jeg tror også, at vi kommer til at se på hinanden på en ny måde, så vi ikke gør forskel i kærlighed til hinanden - fx. efter om vi har været gift med folk eller været i familie med dem mv. Mht. hvordan man kan glæde sig til noget, man ikke ved noget / ret meget om: Jo, det kan man godt, hvis man får fortalt om det af en, der kender til det. Som barn kunne man fx sagtens glæde sig til, at far og mor tog en med i cirkus eller til kobberbryllup, selv om man evt. aldrig havde været til den slags før, fordi de havde fortalt om det. Evt. et fattigt billede, men alligevel. Når Jesus har ladet os vide, at det er værd at glæde sig til, så kan vi godt regne med det. Han har jo selv været der. 
Mvh. Anne.
Men pointen er stadig, at Gud åbenbart vil skabe et andet paradis forskelligt fra det oprindelige paradis, hvor Adam og Eva var udstyret med seksuelle drifter med børneproduktion som mål.
I forhold til det forgangne paradis med Adam og Eva, som jo var gode fra begyndelsen, er det kommende et helt andet paradis med begrænset frihed uden mulighed for at fravælge Gud - og uden sexliv og børn.
Gud må altså mene, af bitter erfaring, at det første paradis alligevel ikke var så godt, som han ifølge bibelen selv sagde, at det var. For eller var der jo ingen grund til at skabe ny en model uden mulighed for syndefald.
Logisk giver det derfor slet ingen mening at give Adam og Eva ansvaret for syndefaldet, hvis det første paradis var en fejlkonstruktion.
Og da de historiske kilder til bibelens beretninger, især Gamle Testamente, stort set mangler, og Jesu ord udelukkende er refereret og fortolket af en række mennesker i flere led, så er det et meget løst grundlag for at sige, at Jesus selv har været der og ladet os vide, at der er godt at være.
Tilmed ved man historisk, at de første kristne hurtigt dannede forskellige retninger, hvoraf de sejrende ødelagde referater af, hvad Jesus havde sagt, fordi de stred mod de referater, som de sejrende selv mente var de korrekte.
Nogle af dem blev reddet og er senere dukket op - f.eks. Thomas-evangeliet, som mig bekendt primært refererer Jesus! Men det afvises mig bekendt af stort set alle de kristne kirker.
Historisk ved vi derfor praktisk taget ikke særlig præcist, hvad Jesus reelt sagde. Eller om han i det hele taget sagde præcis det, som han er referet for.
|
|
Til toppen
|
|
|
#50193 - 26/08/2005 13:30
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Evo, du skriver
Med ordet empiri signalerer du videnskabelighed. Empiri er herudover ikke dine personlige erfaringer, men almene erfaringer, som vi alle har - eller har mulighed for at få ad naturlig vej.
Jeg mener ikke at ordet empiri signalerer videnskabelighed, sadan har jeg aldrig opfattet det, tværtimod. Jeg har lige slået det op, og der står at det betyder "baseret på observation og erfaring, ikke på teori".
Det er ganske rigtigt ikke alle, der har sådanne erfaringer, men jeg kan ikke tænke mig, at der findes ret mange kristne, som ikke har oplevet Guds indgriben i deres liv. Det glæder vi os sammen over i al stilfærdighed men skriver ikke læserbreve om det!
Der findes dog masser af udgivelser, som handler om mirakler, men hvis du vil kræve underbyggende videnskabelig forskning, kan du nok ikke bruge dem til noget.
Jeg vil ikke gøre reklame for nogen af udgivelserne (som jeg heller ikke selv har brug for).
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#50194 - 26/08/2005 13:39
|
Anonym
Anonym
|
Kristina: Jeg mener ikke at ordet empiri signalerer videnskabelighed, sadan har jeg aldrig opfattet det, tværtimod. Jeg har lige slået det op, og der står at det betyder "baseret på observation og erfaring, ikke på teori".
Dit opslag viser klart, at ordet empiri signalerer videnskabelighed.
Men jeg tager naturligvis til efteretning, at du har opfattet det sådan, at det også omfatter religiøse åbenbaringer.
Det gør det imidlertid bestemt ikke!
Der burde i opslaget have stået "baseret på observation og praktisk erfaring, ikke på teori". For det er praktisk erfaring, der menes.
|
|
Til toppen
|
|
|
#50195 - 26/08/2005 14:18
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København
|
Det er ganske rigtigt ikke alle, der har sådanne erfaringer, men jeg kan ikke tænke mig, at der findes ret mange kristne, som ikke har oplevet Guds indgriben i deres liv.
Der burde vel retteligt stå: ... jeg kan ikke tænke mig, at der findes ret mange kristne, som ikke tror de har oplevet Guds indgriben i deres liv.
"Guds indgriben" er vel ikke nogen egentlig erfaring men en fortolkning af de egentlige erfaringer?
|
|
Til toppen
|
|
|
#50196 - 26/08/2005 14:33
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København
|
Du skriver, at ID slet ikke har nogen forskningsresultater. Jeg har da ellers set en del bøger og andet materiale (nej, jeg har ikke læst det), ...
Nu er det at skrive en bog jo ikke det samme som at have forskningsresultater...
... men de er så åbenbart ikke anerkendt af de etablerede ...
Åbenbart ikke.
3) Empiri er, som jeg forstår ordet, viden, som er baseret på erfaringer. Dem har jeg mange af, ...
Og disse erfaringer (med Helligånden?) slår videnskabens empiriske erfaringer? Ligesom den for os ukendte guddommelige superlogik slår videnskabens menneskelige logik?
Den kristne tro må jo i så fald være en slags 'supervidenskab'? Blot sjovt som dens fortalere igen og igen må opgive at svare på selv simple spørgsmål.
Matt. 12,38-39: Da sagde nogle af de skriftkloge og farisæerne til ham: »Mester, vi vil se dig gøre et tegn.« Men han svarede dem: »En ond og utro slægt kræver tegn, men den skal ikke få andet tegn end profeten Jonas' tegn.
Tænk at det skal kaldes "ondt" ikke bare at sluge alting råt. Det er jo i og for sig ganske sigende.
|
|
Til toppen
|
|
|
|