Hej Maria
Hypnose er der ikke noget hokus pokus ved, ikke hvad jeg ved af altså...
Min erfaring med og viden om hypnose er at det er meget svært hvis ikke komplet umuligt at tvinge folk til at gøre eller tænke ting som strider imod deres kernepersonlighed.
Jeg har en meget stor interesse i hypnose og har læst en masse om det, set TV-udsendelser om det, læst på nettet omkring det, prøvet det selv, både at få og modtage...
Der er tilsyneladende ikke noget farligt ved det som jeg ser det.
Man åbner sig ikke op for hvad som helst, sådan som Kristina siger.
Hypnose sådan som du så det i den udsendelse med Derren Brown på TV2 ville jeg tage med et stort gran salt. Det virker ikke særligt realistisk på mig.
Du har ikke noget at være bange for fra hypnose som sådan, men selvfølgelig er det en behandlingsform som kræver at man har tillid til den behandler man har... Hvilket det jo som du selv påpeger, er tilfældet med ens egen læge også.
Den primære årsag til at hypnosen har fået et sådant ry, som noget fantastisk, overnaturligt osv. er medierne, som ofte ikke formår at nå hele vejen rundt om noget som helst. De fokuserer på det som giver penge i kassen og det gør en kedelig terapeut med en monoton stemme og et pendul som regel ikke

Hvis du vil vide noget mere om hypnose giver jeg gerne henvisninger til bøger og internetsider, men du kan også bare spørge mig her...
Jeg kan på stående fod varmt anbefale Finn Abrahamowitz (sådan tror jeg nok det staves) bog: "Livet er en drøm"...
Den beskriver hypnose i et historisk og kulturelt perspektiv og den er helt fantastisk og meget nede på jorden.