Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#49757 - 17/08/2005 15:51 Adfærds-ændrende hypnose
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København

Jeg har længe gået og spekuleret over hypnose, på en side fascinere det mig utrolig meget. Jeg så et tv-program, hvor en hypnotisør ved hjælp af musik i højtalerne i et storcenter, fik de fleste mennesker til at løfte armene da han knipsede i fingrende. Rimelig skræmmende egentligt. Tænk at vores hjerne kan programeres på den måde.

Prøv at se denne hjemmeside:
Hemi-sync

her kan du købe cder til en hver situation. Har du angst, smækker du bare en cd i afspilleren og wups så er det væk efter 30 dages tid.. og ryger du eller er du overvægtig, kan du købe en cd til lige præsis det behov du skulle ha, for at ændre adfærd.

Det er da egentlig super smart!

På en side synes jeg at man ligger sit liv i hænderne på hypnotisøren (i dette tilfælde dem som komponere musikken), når man bevist går ind og køber sådanne cdér. Men på den anden side så er det vel ligesom at få lægebehandling! Man stoler jo også på sin læge!

Hvordan skal vi forholde os til det? jeg tror det er noget som bliver mere og mere udbredt!

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#49758 - 17/08/2005 16:43 Re: Adfærds-ændrende hypnose [Re: MariaMaria]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej MariaMaria

Jeg ville ikke selv turde lægge mig på briksen og overgive mig i hænderne på en hypnotisør.
Den eneste, jeg vil lægge mit liv i hænderne på, den eneste, som jeg har fuld tillid til, er Jesus.

Jeg mener ikke, at hypnosebehandling under alle omstændigheder nødvendigvis er forkert, men der er rigtig mange kvaksalvere på området, så jeg vil varmt anbefale at du, hvis du overvejer en sådan form for hjælp, på forhånd sikrer dig, at hypnotisøren har en uddannelse som psykiater eller psykolog.

Din fornemmelse af at det er en betænkelig sag at overgive sig til hypnose - dvs. at åbne sit sind for hvad som helst - synes jeg du skal tage som et sundhedstegn!

Det er ikke det samme som at have tillid til sin læge, som har en faglig uddannelse, og som ikke må formodes at manipulere med patienternes sjæleliv uden om deres bevidsthed.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#49759 - 17/08/2005 18:57 Re: Adfærds-ændrende hypnose [Re: MariaMaria]
Anonym
Anonym

Hej Maria

Hypnose er der ikke noget hokus pokus ved, ikke hvad jeg ved af altså...

Min erfaring med og viden om hypnose er at det er meget svært hvis ikke komplet umuligt at tvinge folk til at gøre eller tænke ting som strider imod deres kernepersonlighed.

Jeg har en meget stor interesse i hypnose og har læst en masse om det, set TV-udsendelser om det, læst på nettet omkring det, prøvet det selv, både at få og modtage...

Der er tilsyneladende ikke noget farligt ved det som jeg ser det.

Man åbner sig ikke op for hvad som helst, sådan som Kristina siger.

Hypnose sådan som du så det i den udsendelse med Derren Brown på TV2 ville jeg tage med et stort gran salt. Det virker ikke særligt realistisk på mig.

Du har ikke noget at være bange for fra hypnose som sådan, men selvfølgelig er det en behandlingsform som kræver at man har tillid til den behandler man har... Hvilket det jo som du selv påpeger, er tilfældet med ens egen læge også.

Den primære årsag til at hypnosen har fået et sådant ry, som noget fantastisk, overnaturligt osv. er medierne, som ofte ikke formår at nå hele vejen rundt om noget som helst. De fokuserer på det som giver penge i kassen og det gør en kedelig terapeut med en monoton stemme og et pendul som regel ikke

Hvis du vil vide noget mere om hypnose giver jeg gerne henvisninger til bøger og internetsider, men du kan også bare spørge mig her...

Jeg kan på stående fod varmt anbefale Finn Abrahamowitz (sådan tror jeg nok det staves) bog: "Livet er en drøm"...

Den beskriver hypnose i et historisk og kulturelt perspektiv og den er helt fantastisk og meget nede på jorden.

Til toppen 
#49760 - 18/08/2005 11:19 Re: Adfærds-ændrende hypnose [Re: ]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Cloudhands!

Jeg tror ikke på at der er noget som helst hokus pokus ved det, det har jeg aldrig påstået.

Jeg synes heller ikke at det er overnaturligt, det er jo manipulation med hjernen.. det kan jeg ik se noget overnaturligt i. Selvom vi ikke ved så meget om det, gør det jo ikke til noget overnaturligt!

Men jeg kan godt forstå når du siger at det er total ufarligt, og at man ikke åbner op for noget! Men udfra hvilket livsbillede siger du det? Det handler måske mere om, om det er uetisk iforhold til dit liv med Jesus som herre over dit liv!

Altså er det biblens ord der skal fylde os op og Jesus som skal komme ind i vores liv og åbne op der hvor der stadig er lukket, og der hvor der er åbent skal helligånden komme ind og virke! Eller er det en hypnotisør der skal gøre det!

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#49761 - 19/08/2005 12:38 Re: Adfærds-ændrende hypnose [Re: MariaMaria]
Anonym
Anonym

Kære Maria-Maria

Hvis du hviler trygt i troen på at Jesus reelt ER Herre i dit liv, så har jeg meget svært ved at se hvorfor og hvordan det skulle ændre sig fordi du blev hypnotiseret.

Du mener måske ikke at Jesus har magt nok til at råde i dit sind også når du sover eller hvad?

Et andet aspekt er også at de tilstande som man opnår gennem hypnose, de niveauer af trance man går ind i, i langt de fleste tilfælde svarer til dem man kommer i flere gange i løbet af en dag, når man dagdrømmer, slapper af eller tager sig et power nap.

Forskellen er primært med hvilket formål man går ind i disse tilstande med. Hos en hypnotisør er det en guidet seance med et ofte klart defineret mål: At holde op med at ryge, at lindre smerter, at mindske eller fjerne en fobi osv. osv.

Når du dagdrømmer er det bare en måde for dit system at koble af på og har ikke noget defineret bevidst mål.

Når du dagdrømmer eller på anden måde svæver hen i en afslappet tilstand, så er du i grunden ligeså modtagelig for "manipulation", som du ville være hos en terapeut. Det er i hvert fald min erfaring.

Igennem en hel dag gennemgår du stort set alle niveauer af trance som du kan komme i igennem hypnose. Det man gør med hypnosen er at udnytte disse tranceniveauer på en konstruktiv måde. Det kan du læse meget mere om i den bog jeg anbefalede...

Håber at du kan bruge det jeg skriver til noget

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær