0 registrerede () og
9
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#493 - 04/11/2001 21:17
At tro på Gud
|
Bruger
Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
|
Hvad er det der overbeviser et menneske? Hvis i kan må i gerne svare med et eksembel.
Jeg tror på at Gud fordi at jeg har været i "kontakt" med ham. Jeg har følt at han svarede mig når jeg spurgte ham og at han har hjulpet mig når jeg har bedt om det. Men er det nok??? Folk vil have et konkret bevis. Men kan vi give dem det? NEJ! For hvis Gud var åbenlys ville vi ikke have et valg. Men hvordan skal vi så "omvende" folk så at sige???
Dette spørgsmål kan godt være svært. Jeg har spurgt mig selv mange gange og kan stadig ikke svare. Derfor vil jeg spørge JER. Jeg har prøvet at helbrede folk i Guds navn. Men mange siger at når man helbreder overfører du livs energi fra dig selv til et andet menneske. Det er lidt underligt. At tro på noget man ikke kan tage fat i og ikke se. Det er svært og derfor håber jeg at i kan svare så vi kan holde modet oppe.
Jeg er stærk i min tro. Men holder det hvis jeg ikke kan se sandheden længe nok til at følge den blindt? Jeg mangler ikke overbevisning snarer lidt mod på at gøre en ekstra indsats til det jeg står for. Men andre kunne have brug for det mod som vidnesbyrd kan give.
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#494 - 05/11/2001 15:08
Re: At tro på Gud
[Re: Kasper B.]
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
|
Jeg tror på at Gud fordi at jeg har været i "kontakt" med ham. Jeg har følt at han svarede mig når jeg spurgte ham og at han har hjulpet mig når jeg har bedt om det. Men er det nok??? Folk vil have et konkret bevis. Men kan vi give dem det? NEJ! For hvis Gud var åbenlys ville vi ikke have et valg
Øhh, hvorfor ikke? At vælge gud har da intet med usynlighed at gøre. Gud kunne da være lige så "åbenlys" som du og jeg og stadig give os valg muligheder. Kun valget om at tro ville forsvinde.
Hvad er det ved troen der er så fantastisk? Hvorfor er det at være i stand til at overbevise sig selv om noget uforklarligt og usynligt så vidunderligt? I kristne bryder jer bestemt ikke om samme egenskab udlevet i andre religioner. Det viser historien tydeligt.
Så hvad er det der er så fantastisk ved at vælge at underkaste sig et dogmatisk budskab, der ikke kan verificeres, forklares og hvor genstanden for accepten er usynlig? Hvis jeg som despot ønskede at samle en skare af blindt adlydende zombier så er troen et fantastisk koncept. Det var sikkert også derfor at de tidlige kristne magtinstanser indså at de havde skudt papegøjen.
Prøv at forklare troens merit UDEN at henvise til gud. Prøv at afslutte sætningen "Det er fedt at tro fordi..." UDEN at referere til det guddommelige. Så kan vi tage en snak om resultatet.
Måske vil denne øvelse vise dig at det egentlig IKKE er troen der er fantastisk. Men det er derimod den følelse du får når du tænker på noget som i dit hovede er et synonym for absolut lykke. Troen er bare den tilladelse du giver dig selv, for at få lov til at beholde tanken og fokusere på den.
|
|
Til toppen
|
|
|
#495 - 05/11/2001 22:07
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Hej Kasper B,
Det overbeviste mig, da jeg efter en søndag i en frikirke havde det så afsindig godt, at jeg slet ikke kunne forklare hvorfor jeg var helt "der oppe". Jeg var så lykkelig og fyldt af varme, og jeg vidste ikke hvorfor. Sandheden var at jeg havde al mulig grund til at være ked af det. Jeg havde fået dårlige nyheder af den virkelig tunge slags, så hvordan jeg kunne være så lykkelig var mig i starten lidt svært at fatte.
Da jeg havde det skidt, var det min hensigt at tage hen og tale med en pige, som synger i et lovsangskor, og derfor tog jeg til Gudstjeneste den dag. Jeg kom egentlig ikke med en forventning om at Gud skulle møde mig og fixe mig op, men som jeg senere forstod til fulde, så løftede han åget og byrden af mine skuldre, og den har aldrig siden sænket sig over mig.
Gud talte til mit hjerte og jeg kunne nu fortsætte af den vej og ind af den dør, som jeg netop troede var blevet smækket i hovedet på mig. Jeg var pludselig i stand til at trodse fysiske fakta, ikke at se på den umiddelbare virkelighed, men på den virkelighed jeg kunne se ude foran mig, den virkelighed som Gud talte til mig om. Jeg vidste pludselig at intet længere var umuligt og intet længere var at betegne som uhelbredeligt.
Efter 14 dage hvor jeg bare ikke kunne komme ned igen (og heller ikke ville), overgav jeg mig til Jesus og blev født på ny.
Siden har været vidne til det mest utrolige. Jeg har set det ene sæt døve ører efter det andet blive åbnet, jeg har set diskosprolaps spontant helbredt, ben vokse ud, folk der ikke kunne ånde uden at være tilsluttet ilttanke blive sat fri. Det jeg har været vidne til, det jeg har hørt vidnesbyrd på er ganske enkelt uden grænser, og uden for det almindelige menneskelige forståelsesramme. Det trodser enhver fornuft og forklaring, og den med overførsel af livsenergi holder heller ikke, idet en del af de helbredelser jeg har været vidne til, var uden håndspålæggelse.
Kasper, der er en måde hvorpå du kan blive ved med at se sandheden. Der er en måde hvorpå du kan blive ved med at høre fra Gud, blive vejledt og styrket i din tro. Hvis du læser bibelen flittigt, studerer Ordet grundigt, grunder over det dag og nat, vil du opleve at dit fundament bliver styrket, og at du bliver rodfæstet. Du vil opleve at du står sikrere, og kender du Guds ord, kan du tilmed forsvare dig effektivt imod djævelen når han angriber din tro. Lige så gjorde Jesus i ørkenen, da djævelen kom for at friste ham. Lige så vil djævelen komme til dig, for han ved godt at du kan og vil give ham og hans rige store problemer og at du vil påføre ham meget skade. Han vil derfor prøve at bombardere dig med alle mulige løgne og beskyldninger, og tilmed vil han bruge Guds ord mod dig. Han vil bruge det forkert for at forlede dig, men det vil du måske kun opdage hvis du selv er dybt rodfæstet i sandheden, eller hvis du er "hægtet på" en eller flere andre, der er åndeligt modne. En god stærk menighed er derfor altid vigtigt...
Jeg håber jeg har hjulpet dig :-)
Mvh.
Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#496 - 05/11/2001 22:30
[Re: void]
|
Bruger
|
Ok...
Det er fedt at tro fordi... Det er et svært spørgsmål... Men det har hjulpet mig til at blive et bedre menneske i den forstand at jeg er blevet mere omsorgsfuld... Jeg har faktisk fået den kommentar at jeg tænker FOR LIDT på mig selv... Men den fik jeg først EFTER jeg blev kristen... Mon der er en sammenhæng?
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#498 - 06/11/2001 10:28
Vidnesbyrd: Allah & "Den store ånd"
[Re: Carsten]
|
Bruger
|
Carsten,
Uanset hvad du føler er det ikke en garant for andet end velbefindende. Uanset hvad du føler eller ikke føler så er det ikke en garant for at hellinistisk modificeret jødedom er sandt.
Lad mig illustrere dette med 2 eksempler jeg fandt på nettet.
Det første vidnesbyrd er fra en new-age person:
I made my first conscious connection with the Ascended Masters in February of 1992 and was offered an opportunity to leave all worldly pursuits and be trained exclusively by the Masters. In that very moment I realized my soul had just opened the door I had been searching for my entire life. I never looked back.
Hele indlægget: http://www.newage.com.au/contributions/divine.html
Det andet vidnesbyrd er fra en muslim:
She told me that if I just submitted myself to God completely, he would take away all the pain and loneliness I was feeling. That was on a Thursday. That night, I asked God to help me, when I woke up the next day I felt completely relieved of all my pain. I could say "God will take care of it" out loud and mean it. I spent that weekend talking to Suad about Islam and I learned that I knew more about Islam than I thought! On Sunday I did my Shahada at an Islamic Women's Group meeting. The next Friday, January 20, 1995, after the noon prayer, I did my open Shahada at the Masjid Dal Hijrah in Falls Church, Virginia. Ramadhan started shortly after that, and I went to Mecca for Umrah at the end of Ramadhan (last 10 days). It has been the best thing I ever did in my life and I never looked back
Hele indlægget: http://www.usc.edu/dept/MSA/newmuslims/jewellee.html
Til dem der ønsker mere af samme skuffe kan I finde tonsvis af muslimske vidnesbyrd her http://www.usc.edu/dept/MSA/newmuslims/. Mange af dem er endda tidligere kristne.
Min pointe med dette indlæg er ikke at tvivle på oplevelsen, men at vise at man ikke kan bruge den som bevis på bibelgud.
|
|
Til toppen
|
|
|
#499 - 06/11/2001 10:41
|
Bruger
|
Ok...
Det er fedt at tro fordi... Det er et svært spørgsmål... Men det har hjulpet mig til at blive et bedre menneske i den forstand at jeg er blevet mere omsorgsfuld... Jeg har faktisk fået den kommentar at jeg tænker FOR LIDT på mig selv... Men den fik jeg først EFTER jeg blev kristen... Mon der er en sammenhæng?
Det lykkedes ikke hva' :-) ? (Du brugte ordet kristen)
Der er nok mange "moonies" der også tænker meget lidt på sig selv.
|
|
Til toppen
|
|
|
#500 - 06/11/2001 19:36
Re: Vidnesbyrd: Allah & "Den store ånd"
|
Bruger
|
Hej Void,
Jeg er skam ikke overrasket over at disse vidnesbyrd findes. Selvfølgelig gør de det! Fjenden/oppositionen (skal vi ikke bare kalde ham djævelen) er nødt til at mønstre nogle alternativer, og disse alternativer kan helt sikkert være dækket af fin, dejlig velsmagende glasur, men når man ind til kernen finder man desværre at den er bitter...
...nu siger du at mit vidnesbyrd og mine følelser ikke er et bevis på den Bibelske Gud. Nej, et bevis er det ikke, men det udlægger jeg det heller ikke som. Den retfærdige skal leve af sin tro, bevæge sig fra tro til tro, og fra herlighed til herlighed.
Desværre er der mange der i stedet for at leve som troende lever som farisæerne og de skriftkloge. De bruger skrifterne til at ophøje sig over andre mennesker, dømme dem og se ned på dem. De slår straks folk ned der bliver for frimodige, og som tør tro på og leve efter hvad Guds ord siger. Disse mennesker gør ikke indtryk på nogen, for du kan ikke se "frugterne" af deres tro i deres liv; du kan ikke se at de skulle have noget du ikke har, og du siger ikke til dig selv "hvad det end er de har, så må jeg også have det, jeg må gribe det".
Jeg mener, en afrikansk prædikant kommer til Danmark og prædiker Guds ord frimodigt og kompromisløst og hundedevis af mennesker bliver spontant helbredt. Hvad gør de danske "farisæere". De råber op om gal teologi og stiller spørgsmålstegn ved det der sker. De glæder sig ikke over andres succes, og de prøver for at i verden at nedtone hvad der rent faktisk foregik. I stedet for skulle man måske snarere lade sig rive ud af sin traditionelle religiøse tankegang, tradition og fortolkning af skrifterne, forny sit hjerte og sind, og anerkende og glæde sig over at nogen turde stille sig op og tro og udfylde det hul, man måske selv kunne have udfyldt, hvis man havde turdet.
...Personligt har jeg det sådan, at når en afrikaner kan komme herop og så overbevisende demonstrere Guds kraft, så tænker jeg "når han kan, og når de kan (afrikanerne), så kan jeg, og så kan vi (danskerne) også."
Men ak, istedet bliver der sagt og skrevet meget negativt (også i Kristi Legeme), og jeg har da også set det på denne hjemmeside.
Det jeg vil sige med det her, er at den familie du kommer fra, og de kristne som du har været bekendt med, kan være af typen der bekender med deres mund at de tror, men ikke inderst inde tror på evangeliets kraft. De har formået at jage dig væk fra Gud, ved at de med deres livsførelse fik givet dig et billede af at tro på Gud er en svaghed, og noget man gør fordi man mangler noget i sit liv, og af tryghedsårsager. Jeg siger ikke at der ikke er tryghedsårsager med i min tro, jeg siger bare at der så sandelig er så meget andet...
...i øvrigt så er de vidnesbyrd du kommer med, heller intet bevis for at den Bibelske Gud ikke findes! - Hvis vi skal stille det sådan op!
Mvh.
Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#501 - 06/11/2001 20:03
Re: Vidnesbyrd: Allah &
[Re: Carsten]
|
Bruger
|
Carsten,
Jeg er skam ikke overrasket over at disse vidnesbyrd findes. Selvfølgelig gør de det! Fjenden/oppositionen (skal vi ikke bare kalde ham djævelen) er nødt til at mønstre nogle alternativer, og disse alternativer kan helt sikkert være dækket af fin, dejlig velsmagende glasur, men når man ind til kernen finder man desværre at den er bitter...
Jeg glæder mig til at nuh får anledening til at kommentere dette. :)
Carsten, hvis du mener at den islamiske gud er satan, så sig det bare ligeud. Jeg kan ikke tolke det du siger anderledes. 1.1 milliarder mennesker tilbeder satan. Islam er startet af en ond og dæmonisk falden engel som et alternativ til kristendom, for at lokke mennesker væk fra den sande lære. Hyggelig filosofi :) Heldigvis så er kristendom ikke startet af satan for at lokke mennesker væk fra Islam eller Judaisme. Nej da. Du har dit på det tørre. Men stakkels vildfarne muslime, som sådan tror at de er blevet rørt af gud. Så meget at de ligefrem vil stå frem og vidne om det. Ligesom dig.
Og ham satan er stærk, hva? Når mennesker sådan henvender sig med åbent sind til gud og glemmer at sige kodeordet "jesus", så får satan lov til at køre trafikken lige gennem sit eget omstillingsbord.
Jeg mener, en afrikansk prædikant kommer til Danmark og prædiker Guds ord frimodigt og kompromisløst og hundedevis af mennesker bliver spontant helbredt....
Nå ja, ham dér charles ndifon. Jeg så også de to han "helbredte" som rapporteret i ånderenes magt. Og på hans hjemmeside kunne man finde en "mirakelrapport" om en afrikansk kvinde der var blevet "helbredt" for sine 2 døde fostre som hun havde båret på i 6 år. Fantastisk.
Det jeg vil sige med det her, er at den familie du kommer fra, og de kristne som du har været bekendt med, kan være af typen der bekender med deres mund at de tror, men ikke inderst inde tror på evangeliets kraft. De har formået at jage dig væk fra Gud, ved at de med deres livsførelse fik givet dig et billede af at tro på Gud er en svaghed, og noget man gør fordi man mangler noget i sit liv, og af tryghedsårsager.
Det ville min mor nok blive ked af at høre dig sige. For det manglede bare at hun udover at vide at hendes søn går fortabt også selv er skyld i det. Eller er det satan. Uha, det er svært at holde styr på :)
|
|
Til toppen
|
|
|
#503 - 07/11/2001 21:32
Re: Vidnesbyrd: Allah &
|
Bruger
|
Hej Void,
Jeg er bekendt med den, og med Charles Ndifons hjemmeside. Jeg må medgive at historien lyder usandsynlig, og som den er gengivet her, så troede Ndifon og hans stab først heller ikke på det de hørte. De troede de hørte forkert.
"...At first we thought there was mistranslation as there were several languages spoken there. NO! Each interpreter said exactly the same thing! Then she showed her pregnant stomach to the people and to us and we could feel the baby moving. This was a common witch craft curse from Sudan! Jesus still does special miracles today!"
Så usandsynlig som historien lyder, selv i deres egne ører, og vel vidende at den især vil lyde usandsynlig på folk der læser den, så er det vel egentlig modigt at bringe historien. Charles Ndifon kan selvfølgelig ikke vide om kvinden taler sandt, men han kan vælge at bringe vidnesbyrdet som det er blevet præsenteret for ham.
Nu har jeg overværet Charles Ndifon live, og jeg har set ham arrangere omkring 10 mennesker på rad og række med et ben der var for kort. Frimodigt spurgte han om der var nogen til stede der aldrig havde set et ben vokse ud, og kaldte dem frem til at vidne på det. Et efter et voksede benene ud og smerterne som følge af misdannelsen forsvandt ligeså.
Jeg har set ham åbne det ene sæt døve ører efter det andet, og der er vidnesbyrd på folk der under hans kampagner spontant er blevet helbredt for kræft. Når vi taler spontant så taler vi om at svulsten kunne mærkes det ene øjeblik og det næste øjeblik var den væk.
Ofte lægger Charles Ndifon ikke hånden på folk, i erkendelse af at det ikke er ham der helbreder. Han er blot budbringer af de gode nyheder...
Bortset fra det, så er Charles Ndifon ikke den eneste afrikanske forkynder der er kommet til Danmark med mirakler i sine fodspor. Jeg har også oplevet lignende ting med Robert Kayanja, Wilfred Lai og Victor Osei...
Mvh.
Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#504 - 08/11/2001 19:15
|
Bruger
|
Void skrev:
"Det lykkedes ikke hva' :-) ? (Du brugte ordet kristen)
Der er nok mange "moonies" der også tænker meget lidt på sig selv."
Det var et tillæg til det jeg først skrev. Og jeg kan ikke se hvorfor at du tror at kristen betyder GUD.
Jeg er ikke en Gud og jeg er ikke Kristus! Det der var vidst en fejl fortolkning af det jeg skrev.
Er moonies ikke et ord for folk der er med i moon bevægelsen? For hvis det er så troede jeg at de gik og samlede fok op fra gaden og lod dem tro at de kunne få det bedre... Det de i virkeligheden gør er da vist nok at tage folks penge for at holde deres sekt igang. Sådan har jeg nu engang hørt det... En jeg kender har en ven der har været med i bevægelsen... Sådan forklarede han det. Og det kalder du at tænke på andre? Øh... Nå...
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#505 - 08/11/2001 19:23
|
Bruger
|
Det var et tillæg til det jeg først skrev. Og jeg kan ikke se hvorfor at du tror at kristen betyder GUD
kristen => bekende sig til kristus => bekende sig til guds salvede.
Er moonies ikke et ord for folk der er med i moon bevægelsen?
Jo.
For hvis det er så troede jeg at de gik og samlede fok op fra gaden og lod dem tro at de kunne få det bedre...
Gør de kristne ikke også det?
Det de i virkeligheden gør er da vist nok at tage folks penge for at holde deres sekt igang
De giver fordi de tror. Gør de kristne ikke det? Jeg er ret overbevidst at kristenhedens samlede formue er formidabel og det er ikke gud der har spyttet i kassen.
|
|
Til toppen
|
|
|
#506 - 08/11/2001 20:29
|
Bruger
|
Jo selvfølgelig tager kirken også kristnes penge men det er ikke tvunget for at "være med". Og kirkens insamling går jo heller ikke kun til os selv men også til dem der har brug for det.
Moon bevægelsen tager folks penge (ALLE folks penge) og de bruger dem alle på at få flere medlemmer få at de kan få flere penge...
Ændret af Kasper B. (08/11/2001 20:30)
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#507 - 08/11/2001 22:22
|
Bruger
|
Jo selvfølgelig tager kirken også kristnes penge men det er ikke tvunget for at "være med". Og kirkens insamling går jo heller ikke kun til os selv men også til dem der har brug for det.
Hvor ved du fra at de ikke bliver tvunget til at give? Kristenheden er mere en den danske folkekirke. Hvem definerer hvem der har brug for mønterne?
Moon bevægelsen tager folks penge (ALLE folks penge) og de bruger dem alle på at få flere medlemmer få at de kan få flere penge
Det er der også eksempler på at de kristne gør. Hvis du har lyst, kan jeg give dig nogle eksempler på prædikanter som Peter Popoff og Robert Patterson der fralurer velmenende personer ders penge. Jeg kan faktisk give dig en hel bogen som dokumenter fænomenet. Den hedder "Faith Healer" og er skrevet af James Randi. Du kan købe bogen her: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0879755350/qid=1005254327/sr=8-1/ref=sr_8_7_1/103-9032017-5679809 Der er god men skræmmende læsning. Køb den hvis du tør :-)
|
|
Til toppen
|
|
|
#508 - 09/11/2001 17:07
|
Bruger
|
Når jeg siger at det ikke er tvunget er fordi at jeg mener at Gud elsker dig selvom at du ikke er den der deler flest penge ud... Og i min kirke får vi direkte at vide hvad pengene bliver brugt til. Det gør man måske ik i din?
Og det med at kristne også gør det. Det vil jeg gerne tro men jeg mener ikke at det er rigtigt... Men i moon bevægelsen er det tvunget at give alle dine penge. Men synes du ikke at vi er kørt af det spor som jeg lagde for dette emne? Lad vær med at svare på dette for det er ligegyldigt når du bare sidder og retter på det man skriver.
Jeg har seet flere eksembler på folk det faktisk synes at det er irriterende at bare blive direkte RETTET som om at det de siger ikke spiller nogen rolle.
Så skriv da noget konstruktivt i stedet.
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#509 - 09/11/2001 17:31
|
Bruger
|
Hej Kasper,
Når jeg siger at det ikke er tvunget er fordi at jeg mener at Gud elsker dig selvom at du ikke er den der deler flest penge ud... Og i min kirke får vi direkte at vide hvad pengene bliver brugt til. Det gør man måske ik i din?
Og det med at kristne også gør det. Det vil jeg gerne tro men jeg mener ikke at det er rigtigt... Men i moon bevægelsen er det tvunget at give alle dine penge. Men synes du ikke at vi er kørt af det spor som jeg lagde for dette emne?
Tillykke med det. Men historien viser en kristenhed der har udnyttet sine undersåtter og dem der kom i vejen. Konfiskation af ejendom, svindel med midler, tiggeri for åben skærm, slet skjulte løfter om helbredelser for penge, osv. Dit angreb på moonnies er en variant af splinten og bjælken. Kvantitativt har kristenheden bjælken. Kast ikke med sten...
Min kirke? Hvad er min kirke?
Lad vær med at svare på dette for det er ligegyldigt når du bare sidder og retter på det man skriver.
...
Jeg har seet flere eksembler på folk det faktisk synes at det er irriterende at bare blive direkte RETTET som om at det de siger ikke spiller nogen rolle.
...
Så skriv da noget konstruktivt i stedet.
Lad være med at svare? Retter på det du skriver? Hvad mener du? Pas nu på at du ikke falder i den grøft, hvor du tror at den slags udfald ender godt. De kan kun falde tilbage på dig selv. Set med dine øjne, står dit indlæg vel lidt i kontrast til din signatur?
---
Hvis du virkeligt ønsker at deltage konstruktivt så kan du jo svare på mit andet spørgsmål:
Øhh, hvorfor ikke? At vælge gud har da intet med usynlighed at gøre. Gud kunne da være lige så "åbenlys" som du og jeg og stadig give os valg muligheder. Kun valget om at tro ville forsvinde.
Hvad er det ved troen der er så fantastisk? Hvorfor er det at være i stand til at overbevise sig selv om noget uforklarligt og usynligt så vidunderligt? I kristne bryder jer bestemt ikke om samme egenskab udlevet i andre religioner. Det viser historien tydeligt.
Så hvad er det der er så fantastisk ved at vælge at underkaste sig et dogmatisk budskab, der ikke kan verificeres, forklares og hvor genstanden for accepten er usynlig? Hvis jeg som despot ønskede at samle en skare af blindt adlydende zombier så er troen et fantastisk koncept. Det var sikkert også derfor at de tidlige kristne magtinstanser indså at de havde skudt papegøjen.
|
|
Til toppen
|
|
|
#510 - 09/11/2001 23:53
|
Bruger
|
Jeg gider ikke skrive med dig mere før du har sagt undskyld. Er du pedant? For du er virkelig irriterende at diskutere med!
Jeg gider ikke svare på hvad du skriver fra nu af for jeg ved allerede hvad udslaget bliver... Mine sidste ord til dig...
PS: Dit sidste indlæg gad jeg ikke læse da jeg først havde set de første 2 - 3 linjer...
Ændret af Kasper B. (09/11/2001 23:56)
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#511 - 10/11/2001 00:14
|
Bruger
|
Kære Kasper,
For du er virkelig irriterende at diskutere med!
Ja, det er nemt at fortælle en løgn men svært at forsvare den.
PS: Dit sidste indlæg gad jeg ikke læse da jeg først havde set de første 2 - 3 linjer...
Jeg er fuld af beundring.
Go' weekend.
|
|
Til toppen
|
|
|
#512 - 20/11/2001 18:06
|
Anonym
Anonym
|
...først: " Void du elsker at diskutere og gør det netop for diskutionens skyld, men jeg syns det er ok at advare imod for mange fordomme, da der er argumenter for at den islamiske befolkning - trods deres Muhammed - kan blive velsignet. Gud sagde til Abrahm at han ville velsigne Ismael. Men undersøger man Muhammeds skrifter ser man nemt flere grunde til utroverdighed."
Jeg mener at tro er noget ganske naturligt dog det ikke kann produceret med viljens kraft fodri, at de første ledende kristne (apostlerne) beskrev tro som noget overnaturligt. Paulus sagde direkte at Gud gav tro til enhver, og beskrev et feneome som åbenbart forekom som en speciel gave af tro. "...Efter den tro som jer er givet.."
For mig er Tro overnaturlig og giver mig inclluderet i de fleste kristne, mulighed for at være totalt sikker i en sag hvor jeg normalt ikke kunne være vidende eller sikker. At være overbevidst er simpilten ikke set samme, og udrætter heller ikke det samme. Jeg tror Gud i det han siger og ved at han eksisterer. Spørgsmálet om man tror på Guds eksistens er for mig irrelevant, da han eksiserede selv om ingen trodde det. Men derimod ved jeg helt sikkert at han er, fordi han har præsenteret sig for mig. Og jeg har fået en fylde tro, som er uafhengig av hvor sikker jeg er eller ikke.
Så det er for mig ikke noget intelektuelt fenomen. Dog er det uintelligent at gå ud fra at han ikke eksisterer, da man som uvidende ikke kunne have noget at have det i. Det er et spørgsmål om erfaring og bevidshed om det indre samtidig med at undersøge sandheden, som jeg har erfaret er Gud præsenteret fuldkommentligt i bibelen.
Venligst
Tronde
|
|
Til toppen
|
|
|
#513 - 20/11/2001 21:40
|
Bruger
|
Det er rigtigt.
Men der er folk der siger at det er ligemeget om Gud eksisterer. Det er budskabet i kristendommen som er altafgørende.
Det vil jeg give dem delvist ret i. Både ja og nej. Jeg er afhængelig af Gud. Grund? Hans kærlighed... Som udgør hans store personlighed og styrke. Uden ham ved jeg virkelig ikke hvad der ville blive af mennesker...
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#514 - 21/11/2001 01:41
|
Bruger
Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
|
Nej, det er sandelig ikke lige meget om Gud eksisterer, for det er Ham, der holder troen sammen. Som vi før har været inde på er troen en gave og valget består dermed ikke i at tro eller ikke at tro, men i, om man vil modtage troen som en gave. Denne gave kan jo ikke komme fra ingenting. Den må komme fra Gud. Ellers giver det ingen mening at tale om det som en gave. Påstanden reducerer kristendommen til intet andet end en livsfilosofi.
Men er det så budskabet, der er vigtigst? Ja, da, selvfølgelig er det det, men budskabet er jo netop, at ikke alene eksisterer Gud, men Han elsker også sin skabning så højt, at Han var villig til at gå ned på vores niveau og leve som et simpelt menneske for til sidst at dø for vores skyld.
Det er sandelig ikke ligemeget!
Per
|
|
Til toppen
|
|
|
#515 - 21/11/2001 14:45
|
Anonym
Anonym
|
Om vi debaterer Guds eksistens så er vi ikke indenfor troens rammer, men i en uvidendes spekulationer. Jeg mener at der er flere måder at blive 'overbevidst' om Guds eksistens og det kan muligvis komme intelektuelt. Men for mig er det bare starten på det hele. Efter at komme fra usikkerhed eller uvidenhed, forsætter man ind i troen, som er en gave fra Gud. Jeg mener at Gud har givet mig denne gave fordi jeg turde at håbe han var der som almægtig og god. Troen er alstå noget overnaturligt hvor intelektuel analyse af fænomenet, kan være interesant men kommer ikke til bunds i sagen.
Jeg taler ud af de gamle bibelske (jødiske incl.) og min egen erfaring, og mener at intelektet kan samarbeide med troen men ikke overgå den. Altså troen er overnaturlig og tjæner Guds formål og ikke rigtig vores (naturligvis ud over frælsen og nåden). Den har et formål som er primært at frælse os (holde os til Gud) men også at virke ved den Hellige Ånds kraft...sådan som Gud bestemmer det.
Hvordan troen virker i detaljer ved jég i hvert fald ikke.
|
|
Til toppen
|
|
|
#516 - 21/11/2001 20:13
[Re: holbo]
|
Bruger
|
Jeg sagde at jeg delvist gav dem ret. Jeg sagde også at jeg var afhængig af ham. Ligesom alle andre er. Jeg har aldrig sagt at jeg sagde at han var ligegyldig...
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#517 - 24/11/2001 15:54
|
Anonym
Anonym
|
Du kan jo ikke tvinge folk til at tro på Gud...
Gud er ligesom vinden. Du ved den er der selvom du aldrig har set den!
Sidste punkt: Du kan ikke tvinge folk til at tro. For som du selv sagde, hvis han var der synligt, ville vi jo ikke have et valg...
Enyhow! - Gud ville jo ikke have nogen robotter til tjene ham. Derfor tillod han at syndefaldet... Han ville have nogen som elskede ham med deres hjerte...
det var lige min mening
|
|
Til toppen
|
|
|
#518 - 05/12/2001 18:03
|
Bruger
|
Bare så i ved det. Denne bebat har ikke hjulpet mig med at finde ud af hvad som får mennesker til at tro på Gud... Fandt selv ud af det...
Jo mere du elsker jo mere vil du tro. Det du vil tro afhænger af hvor meget du elsker. Det du elsker er altså det du tror. Jeg elsker kærligheden og derfor tror jeg på noget som har sat kærlighed i centrum, hvor alle er lige og hvor jeg kan dumme mig og alligevel blive elsket...
Du kan ikke elske noget du tvinger til at elske
Mine ord...
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#519 - 11/12/2001 11:35
|
Anonym
Anonym
|
OK, kjekket...
Jeg ville ikke tvære nogen, men kun dele dette emne med jer andre. Og egentlig få mulighed for at sige min mening om noget som er et mysterium for os stadigvæk. Der er nokk et statdie hvor man dropper at skulle forstå til at man vælger at accpetere, fordi ellers sker det der nogle gange sker. At man bliver skør i bolden...Niche, Freud o.a. : -) Synd for dem dog de bad om det. Intelligens er ikke altid nok. Det er nogle gange tægn på visdom at bare lade tingene være som de er, dog vi stadig har rættighed til at undersøge tingene.
Venligst
Tronde
|
|
Til toppen
|
|
|
#522 - 19/03/2002 00:56
|
Bruger
Reg.: 19/03/2002
|
kan du helbrede folk...
se nu blir det interessant..jeg er måske ikke mere en en gade dreng men jeg ved mre om livet og mennesket end de fleste. jeg vil gerne se dig udføre en helbredelse ja du må endda få lov at prøve på mig giv mig et nr. en add en email et eller andet jeg vil gerne møde dig.
"hvis du nægter at se andet en det du vil, har du et meget lille perspektiv"
|
|
Til toppen
|
|
|
|