Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#49115 - 31/07/2005 17:28 Musikken
Satanisten
Bruger

Reg.: 14/07/2005
Sted: Aalborg
Tror vi alle er enige om, musik kan fører folk mod det "modsatte" af hvad de ønsker..

Jeg er med i et satanisk band, vi spiller Heavy-Metal, Black-Metal osv. osv. Men vores guitarist siger tit at han vil i troen på gud, men han kan ikke fordi han føler musikken er med til at fører ham mod det "modsatte" nemlig det onde..

Jeg er selv opvokset i en kristen familie, går på en kristen skole, men jeg ved selv personligt at musikken har puffet mig over i den anden vejbane som jeg har det godt med.. Men findes der tekster som virkelig kan puffe folk over i den anden side ? Det modsatte? Jeg er her på det sidste blevet ret så træt af de udsendelser i fjernsynet om du kan blive helbredt gennem tv´et, så jeg satte mig for at skrive en sang, teksten lyder:

The lightings perfect, the cameras are set
Make up and wardrobe are nearly finished
Talent is rehearsed, crowd fluffed, ready to explode

In just five minutes it will be Showtime, a few script changes to be expected
Lepers a no-show

Cancer victims healed instead
Camera one fades from the intro into a nice tight close-up
Pink haired god woman buried in make-up
Rapture, Jesus on T.V.

Trinity on T.V.
Just keep watching
Know your enemy
Know your fucking enemy

They start with arms held up high, they have to thanks their Jesus
For all the donations now they can brainwash more of you
Call the number on the screen
Never mind the molesters, its all part of gods plan
Gods plan

Trinity on T.V.
Just keep watching
Know your enemy
Know your fucking enemy

Tror i, denne tekst, kan være med til at "puffe" folk over i den anden side? Mod det de ikke ønsker?

Udannelse: Aalborg Tekniske Skole - Medie Grafiker Fritid: Filosofi

Til toppen 
#49116 - 31/07/2005 21:58 Re: Musikken [Re: Satanisten]
liselotte
Bruger

Reg.: 15/07/2005
Hejsa

Om det er musikken i sig selv, ved jeg ikke. Men hvis man kommer i et miljø der ikke er i overensstemmelse med det liv man ellers vil føre, ja, så kan det jo gøre tingene sværere end nødvendigt.

Mhv
Liselotte

Mvh Liselotte

Til toppen 
#49117 - 31/07/2005 22:28 Re: Musikken [Re: Satanisten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Mike, du skriver:

Tror vi alle er enige om, musik kan føre folk mod det "modsatte" af hvad de ønsker..

Måske har du ret, men jeg er ærlig talt i tvivl. Da i hvert fald kun hvis man er tvunget til at høre på det?

Hvis man bevidst ønsker et eller andet, så vil man vel ikke bryde sig om at høre musik, som er i modstrid med ønsket?
I så fald bliver det nok en ubehagelig oplevelse at lytte til det?

OK, en dårlig oplevelse kan også være nyttig, dvs. gøre os mere bevidste om dels hvad vi selv vil, og dels hvad musikken gør ved os?

Så er der sløvende muzak-musik, og talentløs pop og hypnotiserende afslapningsmusik, som man måske ubevidst kan blive lullet i søvn af.

(Jeg falder ikke i søvn selv, jeg synes det er afskyeligt, og kigger omgående efter skiltet med UD, hvis jeg har forvildet mig ind et sted, hvor de kører sådan noget ...
Hvis jeg er hjemme er jeg ikke mange sekunder om at finde off-knappen ..!)

Den tekst du har skrevet - ved du hvad, jeg tror ikke den vil blive hørt/set af nogen af dem, som den handler om
(= som kunne finde på at se helbredelses-TV?) .. så hvis jeg skal være grusomt ærlig, tror jeg hverken den vil gøre fra eller til ...

kristina
p.s.: Du går du på en kristen skole?
... kan du godt holde det ud?

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#49118 - 31/07/2005 22:57 Re: Musikken [Re: kristina]
Satanisten
Bruger

En kristen ven af mine, vil ikke sætte navn på som respekt.. Men han er kristen, han hører heavy-metal, spørger ham tit om han ikke føler han bliver skubbet lidt væk fra gud, mener han stærkt han gør, men han kan ikke stoppe med at hører det selv om han vil blive i troen så bliver han lidt skubbet væk da heavy-metal normalt handler om kristendommen som noget negativt..

Musik jeg kan få hovedepine af er sårn noget "no-stress" afslappende musik, kan seriøst ikke klare det. Det er jo fordi jeg er van til det skal være hårdt, højt og vildt.. Det kan *jeg* li:)

Og nej, den sang jeg skrev bliver ikke set af dem, men det er dejligt at få det skrevet ned.. På den måde får jeg mine problemer ud.. Jeg skriver dem ned, og får dem lavet om til en sang, og så føler jeg, at jeg får det bedre Det er -*min* måde Og nej, den vil ikke hjælpe spor Men det føltes dejligt at få det UD

- Tro mig, det kan være et "helvede" nogle gange.. For ikke alle ved jeg er satanist, er du sindssyg, vil blive smidt ud :P Men har mine venner der, og jo, jeg har svært ved at omgåes så mange kristne da jeg jo er det "modsatte" af dem;) Men jeg er ret ligeglad med hvad folk syntes om mig for jeg er tilfreds med det jeg er.. Og det er jeg stolt af

Til toppen 
#49119 - 01/08/2005 00:56 Re: Musikken [Re: Satanisten]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Hej

Jeg synes, det er en god sang, du har skrevet. Jeg har svært ved at se, at den skulle være satanistisk. Det du reagerer mod er, som jeg ser det, at kirken er forbundet med meget hykleri og løgn. Men Jesu bud er, at du skal følge ham - og ikke, at du skal følge en kirke. Jesus gjorde selv meget hårdt op med hykleri og pengebegær i den almindelige religiøsitet - Se Lukasevangeliet kap. 19 vers 45-46. Når du går i flæsket på magtbegærlige og pengefikserede helbredelsesprædikanter, så går du altså i Jesu fodspor - hvad enten du er stolt af det eller ikke.
Forsangeren i U2, Bono, har sagt en del gode ting om forholdet mellem Kristi budskab og kirkerne i dag. Jeg kan forestille mig, når du er 15 og vild med heavy metal og lignende genrer, at du synes, at Bono er gammel og uaktuel, men jeg tror, at hvis du studerede hans tekster og interviews, at du ligesom jeg ville finde en del, du kan bruge til noget. Prøv at læse disse artikler:

Bono-interview fra religion.dk
Bono-interview fra Beliefnet

Personligt har jeg ikke opgivet at finde ægte kristendom indenfor kirkerne, men jeg har stor forståelse, for de mange, der i skuffelse over kirkerne forsøger at have en tro uden for kirken. Jeg vil sige til både dig og forsangeren i det band, du spiller i, at Kristus har gjort og sagt nogle fantastiske ting, og at det vil gøre en positiv forskel i jeres liv, hvis I besluttede jer for at følge ham - indenfor eller udenfor kirken.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#49120 - 01/08/2005 15:39 Re: Musikken [Re: Henoch]
Satanisten
Bruger

Så når jeg skriver mine hårde meninger om disse programmer, så følger jeg faktisk "jesus"? Ser jeg skam ikke noget negativt i for jeg gør hvad jeg føler er rigtigt

Men tror i på, man kan blive "helbredt" gennem et program i fjernsynet??

Til toppen 
#49121 - 01/08/2005 16:34 Re: Musikken [Re: Satanisten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Mike, du spørger:

"Men tror i på, man kan blive "helbredt" gennem et program i fjernsynet??"

Ja, jeg tror det er muligt, og jeg tror også at der er nogen, der er blevet det.
Gud er suveræn og almægtig og kan bruge hvadsomhelst og hvemsomhelst til at udføre sin vilje.

Men vi kristne er ikke ens, og TV-helbredelser er ikke noget, jeg selv ville opsøge.

Hvis jeg bliver syg, vil jeg gå til læge, og så vil jeg vil i al stilfærdighed bede mine kristne venner om at bede for mig.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær