Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#49103 - 31/07/2005 16:21 Jesus på jorden
Satanisten
Bruger

Reg.: 14/07/2005
Sted: Aalborg
Jeg har selv været til fordrag hvor faktisk "jesus" har stået for fortalt om helbredelser m.m. Det var en sort mand, fra Afrika som var murer.. Men nu kan han pludselig helbrede folk, fjerne deres smerter, så en dame som havde "brækket" benet, men da hun fik ham til at række armene op i vejret og råbe "HALLILUJA" Jamen så kunne hun gå igen

Er det muligt der er mange "Jesuser" her på jorden? Og hvis det er rigtigt, undskyld mig men hvorfor pokker er der så folk der ligger og lider?! Hvorfor sender de ikke sårn en fidus ud på hospitalet?

Udannelse: Aalborg Tekniske Skole - Medie Grafiker Fritid: Filosofi

Til toppen 
#49104 - 31/07/2005 16:41 Re: Jesus på jorden [Re: Satanisten]
liselotte
Bruger

Reg.: 15/07/2005
Hej Mike

Der er og vil altid kun være én Jesus Kristus. Det har vi Hans eget ord for i Bibelen. Men Gud kan sende sin Helligånd over mennesker, så man kan noget særligt. Man kalder det nådegaver, og sådan nogle kan være meget forskellige fra menneske til menneske.

Mvh
Liselotte

Mvh Liselotte

Til toppen 
#49105 - 31/07/2005 17:20 Re: Jesus på jorden [Re: liselotte]
Satanisten
Bruger

Så det vil sige af disse mennesker faktisk kan helbrede folk ? Men hvorfor sender de ikke nogle ud til folk der virkelig mangler dem? Istedet for at kræve penge for man kommer for at se på en mand råbe halleluja? Kan du følge mig?

Til toppen 
#49106 - 31/07/2005 18:06 Re: Jesus på jorden [Re: Satanisten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Mike, ja, alle vi kristne kan bede for syge, at de må blive raske, og de fleste af os gør det skam også. Helbredelser sker faktisk i rigtig mange tilfælde!

Har du virkelig oplevet, at nogen kræver penge for at se en mand råbe halleluja? ... det har jeg godt nok aldrig oplevet!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#49107 - 31/07/2005 19:21 Re: Jesus på jorden [Re: kristina]
Satanisten
Bruger

Jep, skulle betale for at se en sort mand, der ikke kunne tale dansk, han påstod at være jesus og han kunne helbrede folk, der var en ved siden af ham som oversat hans ord til dansk, hver 5 min. råbte manden HALLEJULA! Han er sindssyg , syntes jeg , men han påstod at han kunne helbrede folk og han lod nogle mennesker fortælle hvad han gjorde for dem..

Til toppen 
#49108 - 31/07/2005 20:09 Re: Jesus på jorden?? [Re: Satanisten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Mike

Uden at kende sagen: det lyder for mig som om du ikke rigtig har fået noget for dine penge til billetten!

"Fuld tilfredshed, eller pengene er spildt!" ..er det ikke sådan det hedder?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#49109 - 31/07/2005 21:20 Re: Jesus på jorden?? [Re: kristina]
Satanisten
Bruger

Haha Jeps, kan man godt sige.. Jeg kom jo i forhåbninger om at der måske er en "jesus" :P Hvis i kan følge mig?

Men helt ærlig, betale 100 kr. For at se en skør man stå og råbe HAJJELUJA er da for sygt :P

Til toppen 
#49110 - 31/07/2005 21:51 Re: Jesus på jorden?? [Re: Satanisten]
liselotte
Bruger

Hej Mike

Jesus advarer os i Bibelen flere gange på det kraftigste mod falske messias'er. Han siger direkte, at der skal komme mange og påstå, at de er Ham - og at vi IKKE skal tro på dem, men leve videre og vente i ro og mag indtil Han, den rigtige, kommer igen med et voldsomt "brag", som vil kunne mærkes i hele verden og komme bag på alle, som ikke venter Ham.

Se, havde du nu studeret Bibelen lidt så kunne du have sparet de 100 kroner.

Mvh
Liselotte

Mvh Liselotte

Til toppen 
#49111 - 31/07/2005 22:48 Re: Jesus på jorden?? [Re: liselotte]
Satanisten
Bruger

Er i gang med at læse biblen men for pokker der er jo mange sider

Kunne jo bruge de 100 kr. På noget bedre:D

Men jeg ved at hvis Jesus, skulle komme så bliver det ikke i min tid;) Hvorfor aner jeg ikke

Til toppen 
#49112 - 01/08/2005 18:00 Re: Jesus på jorden?? [Re: Satanisten]
liselotte
Bruger

Hej

Ingen undtagen Gud Faderen kender tidspunktet. Men jeg ved at nogle af tegnene på Hans forestående komme, kommer til udtryk i disse dage. Jeg har ikke undersøgt det selv, men det siges at jøderne er i fuld færd med at vende tilbage til Israel efter at have været blevet spredt rundt om i verden. Og det bl.a. skal være et af tegnene. Et andet tegn er Anti-Krists fremkomst, og det må man sige er i fuld udfoldelse. Jesus tænkte ved sig selv før korsfæstelsen, om der overhovedet vil være troende tilbage, når Han kommer igen. Så jo færre troende der er, jo snarere vil Jesus komme igen.

Mvh
Liselotte

Mvh Liselotte

Til toppen 
#49113 - 01/08/2005 21:20 Re: Jesus på jorden?? [Re: liselotte]
Satanisten
Bruger

Hvorfor giver gud sig ikke til kende for os "ikke-troende"? Så vi kommer i troen på ham? Hvorfor bliver han dog i det skjulte? Det er jo ikke fedt hvis han ønsker vi skal være i ham, når han gemmer sig vel?

Anti-Kristne ser du som satanister? Mange ser os satanister som Anti-Kristne, også rigtig nok men det kan fortolkes på mange måder.. Mange mener at være en Anti-Kristen vil sige man ønsker død over kristne som er forkert.. En anti-kristen/satanist er en som ikke står ind for kristendommen.. Så kan man jo også kalde kristne for Anti-Satanister;) ?

Til toppen 
#49114 - 02/08/2005 14:40 Re: Jesus på jorden?? [Re: Satanisten]
liselotte
Bruger

Hejsa

Nu får du lige nogle Bibelcitater, for det forklarer Jesus og Johannes (apostlen).

Hvorfor giver gud sig ikke til kende for os "ikke-troende"? Så vi kommer i troen på ham? Hvorfor bliver han dog i det skjulte? Det er jo ikke fedt hvis han ønsker vi skal være i ham, når han gemmer sig vel?

Mattæus-evangeliet kapitel 12, vers 38-40
Da sagde nogle af de skriftkloge og farisæerne til ham (Jesus): »Mester, vi vil se dig gøre et tegn.« Men han svarede dem: »En ond og utro slægt kræver tegn, men den skal ikke få andet tegn end profeten Jonas' tegn. For som Jonas var i bugen på havdyret i tre dage og tre nætter, sådan skal Menneskesønnen være i jordens skød i tre dage og tre nætter. (henviser til Jesu korsfæstelse og opstandelse - det er tegnet)

Johannes-evangeliet kapitel 4, vers 23-24:
Men der kommer en time, ja, den er nu, da de sande tilbedere skal tilbede Faderen i ånd og sandhed. For det er sådanne tilbedere, Faderen vil have. Gud er ånd, og de, som tilbeder ham, skal tilbede i ånd og sandhed.«

Anti-Kristne ser du som satanister? Mange ser os satanister som Anti-Kristne, også rigtig nok men det kan fortolkes på mange måder.. Mange mener at være en Anti-Kristen vil sige man ønsker død over kristne som er forkert.. En anti-kristen/satanist er en som ikke står ind for kristendommen.. Så kan man jo også kalde kristne for Anti-Satanister;) ?

Johannes' første brev kapitel 2, vers 22-23:
Hvem er en løgner, om ikke den, der benægter, at Jesus er Kristus? Antikrist er den, der fornægter Faderen og Sønnen. Enhver, som fornægter Sønnen, har heller ikke Faderen. Den, der bekender Sønnen, har også Faderen.

Johannes' andet brev kapitel 1, vers 7:
For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem, der ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er bedrageren og Antikrist.

Mvh
Liselotte

Ændret af liselotte (02/08/2005 14:44)

Mvh Liselotte

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær