Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#48799 - 21/07/2005 20:05 Opbyggende ord - barmhjertighed er kærlighed
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Jeg synes at dette er tankevækkende og opbyggende ord, om Kristi kærlighed, som hans efterfølgere har fået løfte om, at blive delagtige i jfr. Matt. 5:7 - "Salige er de barmhjertige":

Der er ikke noget, der i den grad kan få mennesker til at forsage deres synd, som at tage dem ved hånden og tage sig omsorgsfuldt af dem. Når mennesker viser mig den mindste grad af venlighed og kærlighed, åh, hvilken magt har det da ikke over mit sind, mens det modsatte har en tendens til at vække alle de hårde følelser, og gøre det menneskelige sind mere nedtrykt. Jo nærmere vi kommer vores himmelske Fader, desto mere tilbøjelige er vi til, at se med medlidenhed og medfølelse på fortabte sjæle; vi vil ønske at tage dem op på vore skuldre, og kaste deres synder bag vor ryg ... hvis I ønsker at Gud skal være barmhjertig overfor jer, så vær barmhjertige overfor hinanden. - Joseph Smith

Mvh
John

Til toppen 
#48800 - 21/07/2005 23:14 Re: Opbyggende ord - barmhjertighed er kærlighed [Re: Buus]
liselotte
Bruger

Reg.: 15/07/2005
Hej Buus! =)

Det er ikke altid nemt at være kristen for ofte er det sådan, at jo nærmere man kommer Gud, jo længere væk kommer man fra mennesker og des mere mærker man også deres ringeagt og får øje på det onde i dem inkl. sig selv osv. Det kræver sit menneske at gå i Mesterens fodspor. Og det selvom mange lever i idyl til sammenligning. Han må synes, vi er nogle pjevser indimellem. =)

Mvh Liselotte

Mvh Liselotte

Til toppen 
#48801 - 23/07/2005 00:17 Re: Opbyggende ord - barmhjertighed er kærlighed [Re: liselotte]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Liselotte,

Ja svagheder dem har vi jo nok af , men de gør os forhåbentligt mere ydmyge. Vi er lovet at blive fjort fuldkomne igennem forsoningen, så hvad der er umuligt for mennesker er muligt for Gud - blot de har tro. Vi må heller ikke gøre os selv værre end vi egentlig er.

Mvh
John

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær