Hej legend .. meget interessant spørgsmål: Kan vi bruge trance/meditations-musik i kristen mission.
Bestemt nej! Aldrig i livet!
Den slags musik har som sit erklærede formål at tømme sindet for absolut alt. Det betyder, at man, hvis formålet opnås, er en vidåben dør, helt ubeskyttet for enhver tænkelig udefra kommende impuls. Hvis man tror, at sådanne åndskræfter findes (det gør jeg) så vil jeg sige, at man bør være lysvågen, opmærksom og selektiv med hensyn til, hvad man lukker ind.
Jeg havde engang et bånd med dybdeafspændings-musik - det startede, meget fornuftigt, med en advarsel, idet en langsom og søvndyssende stemme bekendtgjorde: "This tape is not to be listened to when drivning af automobil ... "
Uha nej!
Brug af den slags musik med henblik på at bringe andre mennesker i trance
- en slags hypnose - med henblik på kristen mission - og det er vel det du mener? - ville være ren manipulation, og at intet kunne være mere forkert.
Mon sådant overhovedet kunne tænkes at forekomme? Det kan jeg ikke forestille mig.
Kristendom formidles ved forkyndelse af Guds ord til bevidstgørelse - ikke ved bevidstløshedsgørelse!
kristina
Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)