Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#48176 - 06/07/2005 15:30 Live8 – fordi vi vil ændre fremtiden!
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Benna skriver i denne uges fokus:

Bob Geldofs imponerende Live8-initiativ er al støtte og opbakning værd. For Afrikas og for hele verdens skyld. Det er et stærkt og nødvendigt budskab. Og det minder mig om et endnu større og stærkere kald og ansvar, der rækker langt udover Afrikas kontinent og udover denne verdens historiebøger. Nemlig kaldet til at forkynde det håb Jesus talte om: en total nyskabt verden - en helt ny fremtid for alle mennesker.

Læs hele artiklen og kommenter den her.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#48177 - 07/07/2005 16:02 Re: Live8 – fordi vi vil ændre fremtiden! [Re: asas]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hmm.. Rent overfladisk set, synes jeg da at Live 8 er en god tanke.. Ikke meget mere, men stadig en god tanke...

Jeg synes tilgengæld, at det er trist, at den vestlige verden har så travlt med, at holde afrikanerne fast i deres "offer"rolle.. Jeg tvivler stærkt.. nej.. Jeg er fuldstændigt overbevidst om, at det med at samle penge ind og sende dem til Afrika, absolut ikke er vejen frem...

Siger jeg det, for at slippe for at give "almisse" til Afrika??

Bestemt ikke..

Det positive ved Live 8, er udsagnet om at eftergive Afrika dets gæld.. Det er et skridt den rigtige retning.. Men det skal supleres af oplysning, uddannelse og støtte.. Ikke nødvendigvis ved penge.. Hellere ved landbrugsudstyr og diverse hospicer og skoler dernede..

Når jeg ser på det, så er EU en af de største grunde til, at Afrika ikke slipper "fri" af den nuværende tilstandt.. Hvad muligheder har selvstændige og initiativtagere dernede?? De kan ikke få afsat deres varer, til de rigere lande heroppe nordpå, eftersom EU sætter told på varerne, så de rent faktisk bliver dyrere.. Motiverne bag det, kan man jo så gætte sig til.. Jeg har mine forestillinger.. Rent politisk støtte til oppositionen i de forskellige lande, der bliver styret af diktatorer, kan der også ses langt efter.. "Vi" kan godt give udtryk for hvad vi synes er forkert, men en reel støtte som sanktioner mod de forskellige lande, ser man sjældent..

Jeg synes personligt at Live 8 er en meget sød tanke, men heller ikke meget mere...

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#48178 - 08/07/2005 18:07 Re: Live8 – fordi vi vil ændre fremtiden! [Re: Kefas Ben-Adam]
Malle
Bruger

Reg.: 12/12/2004
Sted: Ødsted
Det skal lige tilføjes at Live8 ikke gik ud på at indsamle penge til Afrikas gæld. Men derimod at skrive under på at USA og de andre G8 lande skal eftergive Afrika deres gæld.

Til toppen 
#48179 - 11/07/2005 14:00 Re: Live8 – fordi vi vil ændre fremtiden! [Re: Malle]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Fik jeg vist også nævnt

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær