Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#4796 - 02/10/2002 20:55 Øhhh..
Søren
Bruger

Reg.: 01/10/2002
Hej
Tillad mig at stille endnu et spørgsmål til Jer der bruger denne side. Og jeg håber oprigtigt at det ikke læses som en provokation...selv om det kan opfattes sådan.

Mit første lød om hvorvidt tilgivelse (som ord, begreb og virkelighed) ka gradbøjes.

Et andet ? som altid har interesseret mig er hvad er egentlig antikrist i bibelsk forstand? Jeg er mægtig søgende...a-religiøs...ikke meget vidende...men heller ikkie u-vidende. Jeg ka forstå at mange af Jer (og dette fine mødested) er forbundet med IM (indre Mission I presume) og det må jeg sige jeg syns er fedt at det lige præcis er IM der har etableret en kristen side med muligheder.

Jeg mødte engang en kvinde der hed(der) Marie (er jeg ikke sikker på) Kirk et sted i Jylland...efterkommer af Hans Kirk og stadig levende i IM da jeg mødte hende som journalist på Billed Bladet (86-87)...hendes billeder af Jeres fællesskab betog mig og glædede mig...på et tidspunkt, hvor jeg kun havde en uklar fornemmelse af min tro.

Men never mind me...hvad betyder antikrist egentlig?
kh
Søren

Til toppen 
#4797 - 03/10/2002 19:58 Re: Øhhh.. [Re: Søren]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Søren

Tak for dit indlæg. Jeg er glad for at du synes om JesusNet.dk og jeg håber at vi kan hjælpe dig lidt i din søgen.

Du spørger hvad antikrist betyder. Det er et spørgsmål som mange har stillet og mange har prøvet at give svar på. Men sagen er at det ikke er så nemt at finde ud af. Der har gennem tiderne været gjort mange spekulationer om antikrist og han har været forbundet med fx Kejser Nero, Napoleon og Hitler.

Ordet Antikrist er nævnt 4 gange i Ny Testamente, nemlig i Johannes' første brev 2,18-22 og i Johannes' andet brev 7. Af disse to steder kan vi forstå at antikrist er en meget stærk og farlig leder som i de sidste tider inden Jesu' tilbagekomst skal samle mange mennesker. Antikrist er kendetegnet ved sin modstand mod Gud, ja ved at han så og sige vil sætte sig selv i Guds sted og lede et oprør imod Gud. Navnet siger det også: Han skal være et modstykke til Jesus Kristus.

Johannes' taler både om antikrist som en person og som en ånd og både som een der på Johannes' tid allerede er virksom og som een der engang skal fremstå. I 2. brev til Thessalonikerne 2,3-6 kaldes han "lovløshedens menneske" og "fortabelsens søn" og i Åbenbaringsbogen 13,3 haldes kan "dyret".

Meget mere kan jeg næsten ikke fortælle dig. Men det siger sig selv at den kristne kirke altid har holdt et vågent øje med hvor og hvornår denne antikrist mon skulle fremstå.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#4798 - 04/10/2002 11:33 Re: Øhhh.. [Re: Søren]
Katolikken
Bruger

Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
For at svare på dit sidste spørgsmål, som netmissionæren også har gjort, kan jeg sige at "antikrist" ikke bare betyder "imod kristus" men det betyder i lige så høj grad "ligesom Kristus". Dvs ikke kristus men som kristus.
Nar antikrist kommer. og dem har der været mange af. Både i og udenfor kirken så vil han som regel ikke være imod Kristus men som hovedregel "som" kristus.

Mane Nobis Cum Domine. Lk 24,29 Herre det er sent bliv hos os. Lk 24,29 http://www.daughtersofstpaul.com/johnpaulpapacy/index.html

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær