Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#47157 - 31/05/2005 15:11 At bedømme Trosbevægelsen!
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Café!
Jeg synes man skal holde sig fra, at bedømme Trosbevægelsen af idag, hvis man ikke virkelig kender til hvad de står for og lærer.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#47158 - 31/05/2005 15:22 Re: At bedømme Trosbevægelsen! [Re: Jonathan]
marianne
Bruger

Reg.: 06/11/2004
Sted: Esbjerg.
Hej Jonatan.
lidt sjove ord, fra en der selv har gang i at dømme

Hej Andreas!

Den artikel jeg henviste til finder du på www.apologetisk.net/forum/index.php Derpå skal du klikke på Kirkesammfunn/lære på siden af øvrig kristenhet . Derefter klik på Hva med syvendedags adventister? Når du har gjort det vil du på side 4 finde et indlæg med overskriften Å famle i blinde fører lett i en snare som fienden her satt opp for oss . Før du kommer til side 4 skal du klikke på side 5.
Mvh. Jonathan

Mvh Marianne.

Kast din byrde på Herren,så sørge han for dig.
Salme55,23.

Til toppen 
#47159 - 31/05/2005 16:33 Re: At bedømme Trosbevægelsen! [Re: Jonathan]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Jonathan

Er der nogen særlig grund til, at din bemærkning skal være en selvstændig tråd og ikke kan være et indlæg i tråden "Trosbevægelsen - gnostisk inspireret"? Da jeg først læste det tænkte jeg, at det måtte være en fejl. Den anden tråd er jo langt fra "fyldt op" endnu.

Det er fint at høre, hvad du synes om os, der vover at kritisere trosbevægelsen, men du må være forberedt på, at der nok ikke er mange, der er indstillet på at stoppe sin kritik, blot fordi de kritiserede synes det.
Der ligger vel noget tricky i formuleringen "Trosbevægelsen af idag", for hvad er trosbevægelsen af i dag? Ind til videre har jeg ikke fået nogen gode grunde til at antage, at trosbevægelsen af i dag er noget andet, end den har været hidtil; men måske kan du hjælpe mig.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#47160 - 31/05/2005 16:46 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: marianne]
Jonathan
Bruger

Hej marianne!
Det jeg gav udtryk for ang. Adventistkirken var min oplevelse med denne kirke. Det at skrive om sådan en oplevelse ser jeg ikke, som et udtryk for, at dømme, men bedømme. Det jeg mente med det jeg skrev ang. Trosbevægelsen var, at hvis man ikke havde været til møder indenfor denne bevægelse kan man ikke udtale sig om hvad de står for.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#47161 - 31/05/2005 17:00 Re: At bedømme Trosbevægelsen! [Re: Nikolaj]
Jonathan
Bruger

Hej Nikolaj!
Jeg troede ikke, at jeg godt kunne lægge mine sidste indlæg i tråden Trosbevægelsen - gnostisk inspireret . Grunden til jeg skrev "Trosbevægelsen af idag" var fordi jeg havde fårstået det sådan, at Trosbevægelsen ikke er det samme idag, som da den startede i sin tid. Håber det er nok svar på dinne spørsmål.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47162 - 31/05/2005 17:41 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
marianne
Bruger

Hej Jonatan.
nu kender jeg ikke så meget til Adventistkirken , men hvis Trosbevægelsen minder om andre frikirker , så ville jeg langt hellere være bekymret for deres lære må jeg sige.

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#47163 - 31/05/2005 18:00 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: marianne]
Jonathan
Bruger

Hej Marianne!
Læste du mit indlæg om hvorfor jeg ikke kommer i Adventistkirken længere? Det de mener i Adventistkirken er, at dem, som holder søndag, som helligdag istedet for, at holde sabbaten påtager sig Dyrets mærke og går dermed fortabt.
Jeg undrer mig meget over det du skrev i dit sidste indlæg.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47164 - 31/05/2005 18:17 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Jonathan, du skriver:

"Det jeg mente med det jeg skrev ang. Trosbevægelsen var, at hvis man ikke havde været til møder indenfor denne bevægelse kan man ikke udtale sig om hvad de står for ..."

Mener du virkelig det? Det synes jeg godt man kan. Vi udtaler os hele tiden om politiske partier, bevægelser og alle mulige religioner og -ismer og har mere eller mindre velfunderede meninger om en del af dem. Vi læser nemlig, hvad de fortæller om sig selv!

Jeg tror da heller ikke, at du ville finde det forkert, hvis jeg f.eks. tillod mig at være erklæret modstander af nazismen uden nogensinde at have være medlem eller deltaget i nogen af nazisternes møder.

Men jeg er begyndt at blive meget nysgerrig, for du har faktisk endnu ikke delt med os, hvad der er specielt ved den trosbevægelses-menighed du kommer i? Er det måske KBC, som er den eneste jeg kender lidt til?

På hvilke punkter adskiller forkyndelsen i din kirke sig fra f.eks. pinsekirkerne eller apostolerne, hvor der jo også befinder sig en del mennesker, der brænder i troen?

Det kan jo tænkes, at det er en helt ny og anderledes "trosbevægelse", du er med i, men du har faktisk ikke røbet, hvad det egentlig er den så står for, hvis den ikke har noget med Hagins lære at gøre. Så jeg håber, du vil fortælle lidt om det?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#47165 - 31/05/2005 19:18 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
marianne
Bruger

Hej Jonatan.

Hej Marianne!
Læste du mit indlæg om hvorfor jeg ikke kommer i Adventistkirken længere? Det de mener i Adventistkirken er, at dem, som holder søndag, som helligdag istedet for, at holde sabbaten påtager sig Dyrets mærke og går dermed fortabt.
Jeg undrer mig meget over det du skrev i dit sidste indlæg.
Mvh. Jonathan

hvad er det der får Adventisterne til at mene at vi der holder sabat søndag tager dyrets mærke på sig ?

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#47166 - 31/05/2005 19:31 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: kristina]
Jonathan
Bruger

Hej Kristina!
Jeg kommer i en ganske almendelig Pinsekirke! Jeg har været til gudstjeneste én gang i Københavns Bibeltrænings Center (KBC) engang først i 90erne. Jeg fandt ikke noget ubibelsk ved denne menighed dengang. Jeg kom i Kristent Center i Herning, som jeg vil sige der har modtaget inspiration fra Trosbevægelsen. Dermed ikke sagt, at alt fra Trosbevægelsen er enten godt eller skidt. Jeg mener der er kommet nogle gode ting fra Trosbevægelsen. Så vidt jeg har forstået det kommer dette her fra Trosbevægelsen: At vi ser hvad vi er i Jesus Kristus. Det gav mig en dybere indsigt i hvad Adventistkirken stod for ved, at jeg kom der i op mod to år, som jeg ellers ikke havde fundet ud af, hvis jeg ikke var kommet der.
Mvh. Jonathan

Ændret af Jonathan (31/05/2005 19:37)

Til toppen 
#47167 - 31/05/2005 20:01 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: marianne]
Jonathan
Bruger

Hej marianne!
Grunden til Syvende Dags Adventisterne siger, at søndag er Dyrets mærke hænger sammen med, at de ser Den katolske kirke, som "Dyret i Åbenbaringen" og fordi søndag er Den katolske kirkes autoritets mærke. At Den katolske kirke flyttede helligdagen fra lørdag til søndag.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47168 - 31/05/2005 20:20 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
marianne
Bruger

Hej Jonatan.

Hej marianne!
Grunden til Syvende Dags Adventisterne siger, at søndag er Dyrets mærke hænger sammen med, at de ser Den katolske kirke, som "Dyret i Åbenbaringen" og fordi søndag er Den katolske kirkes autoritets mærke. At Den katolske kirke flyttede helligdagen fra lørdag til søndag.
Mvh. Jonathan

okay det er jeg da godt nok noget chorkeret over at høre. tak for svaret

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#47169 - 31/05/2005 20:26 Re: At bedømme Trosbevægelsen! [Re: Jonathan]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Jonathan

Det kunne så være spændende at høre, hvad du mener, trosbevægelsen af i dag står for, og hvad forskellen er i forhold til tidligere. Det vil jeg gerne vide for at kunne bedømme læren rigtigt; måske vil dit input give en mere positiv bedømmelse end ellers. Jeg forstår ikke rigtigt din modvilje mod bedømmelse, det er som om, det er det samme som fordømmelse, hvilket det jo ikke er. Bedømmelse er en forudsætning for at kunne foretage valg og måske give (konstruktiv) kritik.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#47170 - 31/05/2005 20:48 Re: At bedømme Trosbevægelsen! [Re: Nikolaj]
Jonathan
Bruger

Hej Nikolaj!
Til november i år er det 5 år siden jeg kom i en menighed med tilknytning til Trosbevægelsen nemlig Kristent Center i Herning. Jeg er ikke den rette, at spørge om Trosbevægelsen. Jeg tror det er bedre du spørger Jesus freak eller en anden, som du ved der kender til Trosbevægelsen, som den er idag.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47171 - 31/05/2005 22:53 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

Så vidt jeg har forstået det kommer dette her fra Trosbevægelsen: At vi ser hvad vi er i Jesus Kristus. Det gav mig en dybere indsigt i hvad Adventistkirken stod for ved, at jeg kom der i op mod to år, som jeg ellers ikke havde fundet ud af, hvis jeg ikke var kommet der.

Hvad er det du sådan helt konkret har fundet ud af om adventisterne ved at komme der i 2 år?

Hidtil har du da været ret konfus omkring hvad du mener er galt afmarcheret i Adventistkirken.

Til toppen 
#47172 - 31/05/2005 22:54 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Jonathan,

tak for din forklaring - nu forstår jeg dig lidt bedre.
Men du skriver: "Så vidt jeg har forstået det kommer dette her fra Trosbevægelsen: At vi ser hvad vi er i Jesus Kristus."

Det er nu ikke noget, Trosbevægelsen har fundet på! - men sandt er det, og godt og vigtigt at huske på, og måske er vi ikke tilstrækkelig opmærksomme på netop det. Herunder bare et par enkelte bekræftende citater:

1.Kor 1,30:
Men ham skyldes det, at I er i Kristus Jesus , som er blevet visdom for os fra Gud, både retfærdighed og helligelse og forløsning, for at »den, der er stolt, skal være stolt af Herren,« som der står skrevet.

2.Kor 5,17:
Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!

Gal 3,27:
Alle I, der er døbt til Kristus, har jo iklædt jer Kristus.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#47173 - 31/05/2005 23:10 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet
Jonathan
Bruger

Kære Andreas!
Det jeg mener der er galt i Adventistkirken er, at de siger dette her om Dyrets mærke: Dyrets mærke = helligholdelsen af søndag istedet for helligholdelse af sabbaten (lørdagen). Deres negative holdning overfor andre kristne (min oplevelse i DK.)
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47174 - 02/06/2005 22:28 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Det var nogle af de konservative adventister, at jeg skrev om d. 31/05/2005. Der findes også liberale adventister.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47175 - 06/06/2005 22:45 Re: At bedømme Trosbevægelsen! [Re: Jonathan]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Det gælder vel alle former for religioner og religiøse bevægelser.

mvh.
Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#47176 - 19/06/2005 01:14 Re: At bedømme Trosbevægelsen og andet [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Mener du virkelig det? Det synes jeg godt man kan. Vi udtaler os hele tiden om politiske partier, bevægelser og alle mulige religioner og -ismer og har mere eller mindre velfunderede meninger om en del af dem. Vi læser nemlig, hvad de fortæller om sig selv!

Jeg har lest diverse kritikker mot trosbevegelsen på disse sider. Og har funnet at det er utrulig lite kjennskap til hva trosbevegelsen står for.
Man plukker løsrevne sitater fra forkynnere og predikanter rundt om verden.
Noen har innflytelse i skandinavia andre ikke.

Det er som å definere politikken til ett parti etter hva enkelte medlemmer mener.

For det første
Hva er trosbevegelsen ?

Betegnelsen trosmenighet er navnet gitt på en rekke frimenigheter som ikke er organisert under noen organisatorisk paraply.
Siden det altså historisk sett ikke er noe annet overordnet organ enn Jesus (i teorien), så vil trosmenighetene variere veldig i visjon og forkynnelse.

Nå er det riktignok slik at enkelte menigheter etter hvert har blitt store, og de har søskenmenigheter i samme land eller andre land. (se Livets Ord i Sverige).

Når det gjelder ledelse, så representerer altså trosmenighetene noe helt nytt. De er ofte startet av en pastor med visjon og kall fra Gud. Pastoren har vært leder, og ansvarlig som hyrde for menigheten.

Dette kan selfølgelig gi opphav til totalitære menigheter, (det finnes sikkert eksempler på det).
På den andre side så gir det også Gud anledning til å komme med noe nytt.
I min menighet, er det ett formål.
Å hjelpe hvert enkelt menneske til å komme ut i det kall Gud har for han/henne.
DVS respektere at mennesker kan høre fra Gud, og ta deres kall på alvor.
Man behøver ingen spesiell posisjon eller x antall år i tjeneste for å få ett kall fra Gud.

Jeg snakket med en pastor jeg hadde som nå desverre er død.
Jeg spurte han. Hva om jeg ikke er enig i deg ?
Han sa da.
Jeg er ansvarlig for hva jeg forkynner, og du er ansvarlig for hvordan du tar i mot.
Om jeg går feil, så hviler det ett stort ansvar på meg.
men det er ingen unnskyldning for deg om du tar i mot falsk lære.

I alle mine år i trosbevegelsen har jeg aldri hørt at vi er guder i oss selv. Det er kun en Gud. Jakop og Israels Gud.

men.

Et av de sentrale lærepunktene i trosbevegelsens er at det gjenfødte menneske er ett med Gud i sin ånd. Derfor har de det samme mulighetene i sin tjeneste som Jesus hadde i sin, ved å bli salvet med Den Hellige Ånd.

Dette er en sannhet. og det burde ikke en gang være nødvendig å finne frem vers for å forsvare dette.

Men etter å ha lest en del tråder finner jeg det allikevel nødvendig.

JOH 15,4 Bli i meg, så blir jeg i dere. Likesom grenen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare hvis den blir på vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt hvis dere ikke blir i meg.

RMR 8,16 Ånden selv vitner sammen med vår ånd og sier at vi er Guds barn.

2KO 1,22 han som og satte sitt innsegl på oss og gav Ånden til pant i våre hjerter.

I troen blir vi altså forenet med Gud.
det finnes mange andre Bibelvers som forklarer dette.

Frelsen er den første trosgave.
Det er en gave gitt.
Frelsen er ett godt eksempel på hvordan trosbevegelsen tenker. slik jeg har opplevd det.

I frelsen hører man orde forkynt.
Den Hellige Ånd virker inn og gir ordet kraft.
Han vekker håp.
Dette håpet om frelse får oss til å knele og ta i mot.
Det blir holdt ett paktsmåltid.
Håpet blir bekreftet og vi får tro.
Vi får kjenne livet, og vi vet at Jesus lever.

Ikke sant ?

Uten den Hellige Ånd, og uten bekreftelse blir det aldri noen tro. da blir det filosofi.

Slik er det med hele det kristne livet.
Vi ber i håp.
Når den Hellige Ånd bekrefter håpet da blir det tro.
Det eneste vi har i utgangspunktet er ett håp.
Som Bibelen sier.
Jesus er troens opphavsmann og fullender.
Trosbevegelsen har aldri sagt noe annet slik jeg kjenner den .

Dette er kjernen i trosbevegelsen etter mitt syn,
og det er her vi skiller oss fra andre.
Ikke menigheter, men definerte teologier, tradisjoner med mer.

Ta dette med bønneduk for eksempel.
Vel og bra.
Gud virker på alle mulige måter.
Men dersom bønneduk blir brukt uten tro som ett rituale ?

Er ikke det en form for heksekunst ?

det står jo

RMR 14,23 men den som tviler dersom han eter, så er han dømt, fordi det ikke er gjort av tro; alt som ikke er av tro, er synd.

Så kampen blir da å søke Gud i håp og få tro.
troen kan være svak, vi kan vakle,
men er den gitt av Gud så vil den holde.

Så neste punkt.
JDS læren.

Denne læren er også blandet inn i kritikken mot trosbevegelsen.
For det første så synes jeg JDS læren er teologisk flisespikkere.
Det er snakk om hvor når og hvor lenge Jesus led for vår skyld.
Denne lidelsen har vi mennesker ingen forstand på uansett, og det har ingen ting å si for frelsen.
Det er nok å tro at Jesus døde for vår skyld.

Men bare for morro skyld, skal jeg argumentere litt for JDS læren.

Det er noen skriftsteder som kan virke som om de motsier hverandre.

LUK 23,43 Og han sa til ham: Sannelig sier jeg dig: Idag skal du være med mig i Paradis.

MTT 12,40 For likesom Jonas var tre dager og tre netter i fiskens buk, således skal Menneskesønnen være tre dager og tre netter i jordens skjød.

Det er mange flere vers, men vi kan ta disse først.
Disse to værsene gir to mulige forklaringer.
1. Jesus for opp til Paradis satte fra seg røveren og for ned til dødsriket.

2. Det er feil i oversettelsen av Luk 23.43. På grunnteksten er det ikke brukt komma og punktum det er satt inn i oversettelsene. Jesus kan derfor likesågreit ha sagt.
Sannelig sier jeg deg i dag. Du skal være med meg i Paradis.

La oss se nærmere på noen fler værs.

JOH 5,25 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den tid kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve.

Verset over viste frem til Jesus skulle forkynne evangeliet i dødsriket tror jeg.
Og jeg tror det bekreftes i versene under.
Spesielt i 1Pe 3.18 til 19.
1Pe 4.6 kan jo tolkes til at evangeliet var forkynt til de som døde i kristus. men alle versene sammen taler tydelig for at Jesus forkynte evangeliet i dødsriket.

1PE 4,6 Også for døde er jo evangeliet blitt forkynt, for at de ved Ånden skulle leve, likesom Gud lever, selv om de her i verden var kommet under den dom som rammer alle mennesker.

1PE 3,18 - 1PE 3,19 For Kristus selv led døden for syndenes skyld, én gang for alle. Den rettferdige led for urettferdige for å føre dere fram til Gud. Han døde legemlig, men ved Ånden ble han gjort levende,
og slik gikk han bort og forkynte for åndene som var i fangenskap.

Så var det dette med 3 dager.
Jeg synes versene under taler for seg selv.
Om Jesus led i 3 dager før han fikk forkynt evangeliet det står det lite om. Men det er ett faktum at Jesus var i dødsriket i 3 dager. her er Bibelen klar.

MTT 27,52 - MTT 27,53 Gravene åpnet seg, og mange hellige som var døde, stod legemlig opp.
Etter Jesu oppstandelse gikk de ut av gravene og inn i den hellige by, hvor de viste seg for mange.

APG 26,23 at Messias skulle lide og være den første som stod opp fra de døde, og deretter skulle han forkynne lyset for folket og for folkeslagene.

Tanker rundt dette om Jesus led i dødsriket.

JES 53,3 - JES 53,12 Foraktet var han og forlatt av mennesker, en mann full av piner og vel kjent med sykdom*; han var som en som folk skjuler sitt åsyn for, foraktet, og vi aktet ham for intet.
Sannelig, våre sykdommer har han tatt på sig, og våre piner har han båret; men vi aktet ham for plaget, slått av Gud og gjort elendig.
Men han er såret for våre overtredelser, knust for våre misgjerninger; straffen lå på ham, forat vi skulde ha fred, og ved hans sår har vi fått lægedom.
Vi fór alle vill som får, vi vendte oss hver til sin vei; men Herren lot våres alles misgjerninger ramme ham.
Han blev mishandlet, enda han var elendig, og han oplot ikke sin munn, lik et lam som føres bort for å slaktes, og lik et får som tier når de klipper det; han oplot ikke sin munn.
Ved trengsel og ved dom blev han rykket bort; men hvem tenkte i hans tid at når han blev utryddet av de levendes land, så var det for mitt folks misgjernings skyld plagen traff ham?
De gav ham hans grav blandt ugudelige, men hos en rik var han i sin død, fordi han ingen urett hadde gjort, og det ikke var svik i hans munn.
Men det behaget Herren å knuse ham, han slo ham med sykdom; når hans sjel bar frem skyldofferet, skulde han se avkom og leve lenge, og Herrens vilje skulde ha fremgang ved hans hånd.
Fordi hans sjel har hatt møie, skal han se det* og mettes; derved at de kjenner ham, skal den rettferdige, min tjener, rettferdiggjøre de mange, og deres misgjerninger skal han bære.

Derfor vil jeg gi ham de mange til del, og sterke skal han få til bytte, fordi han uttømte sin sjel* til døden og blev regnet blandt overtredere, han som dog bar manges synd, og han bad for overtrederne.

Det er også ett paradoks at Gud vekte Jesus opp fra de døde.
Dersom Jesus ikke var åndelig død. Ville han da ikke bare ha resit seg opp selv ?

APG 13,30 Men Gud opvakte ham fra de døde,

1PE 3,18 For Kristus selv led døden for syndenes skyld, én gang for alle. Den rettferdige led for urettferdige for å føre dere fram til Gud. Han døde legemlig, men ved Ånden ble han gjort levende,

Nå er ikke dette ment som noe innspill i JDS læren, bare ett forsøk på å vise at mange her, burde være litt forsiktige med sin kritikk.
Det er mye som taler for at JDS læren.
dvs at Jesus døde åndelig på korset, og at det var hans sjel som både led krevde sieren og bygde opp igjen templet i 3 dager i dødsriket.

Nå er ikke JDS læren noe viktig poeng for frelsen.
Frelsen avhenger ikke av vår teologiske forståelse.
Det står jo.
Joh 3.16. For så høyt har Gud elsket ...

Men mulige poenger mot JDS læren blir brukt til å sværte en del av det jeg ser som en del av kristi legeme. En del som har vært med og ført ufattelig mange mennesker til frelse, har hjulpet jøder hjem og som utrettelig står på for evangeliet.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær