Ja - Harry - nu har jeg fået taget mig tid til at besvarer dit spørgsmål - og jeg gør det her på opfordring af dig.
Hvad er sex?
Jeg har gennem mange år snakket med mange unge og voksne, og her har jeg oplevet at der er mange svar på hvornår det er sex - det der foregår mellem du mennesker der elsker hinanden. Et par stykker her:
- det er kun sex når vi har fuldbyrdet samleje - at manden for udløsning inden i kvinden
- vi kan sagtens ligge nøgne og kæle med hinanden - og få hinanden til at få udløsning/orgsame.
- det er kun sex når vi ikek har tøj på.
- det er kun sex når vi beslutter os for at det er det.....
INGEN af disse svar vil jeg sige OK til....
Det var lidt kommentarer jeg har mødt i samtale med mennesker.
Jeg tror - som jeg skrev i et tidligere indlæg, at vi SKAL drøfte dette igennem ret tidligt i vores forhold. Jeg bakker klart op om det indlæg der var (vist maijannes) om at det område der dækkes af badetøj/bekinni er forbudt område inden ægteskab. Her tænker jeg ikke på det nyeste nye med meget små trekanter der kun dækker det absolutte, men godt gammeldags badetøj.
En grænse som jeg også selv har sat - og tilrådet andre, er at når man oplever at eens følelser/drifter tager over, så bør man stoppe.
Gud har givet os seksualiteten og det at vi kan blive forelskede. Han har også gjort at vi har lyst til at give os hen til hinandens nydelse og begær, men inden vi for Gud og mennesker har bekendt/bekræftet at dette vil vi sætte alt ind på skal holde til døden os skiller, så er der noget vi må gemme til efter bryllupsserimonien i kirken/rådhuset.
ALTSÅ: for mig at se så er der nix-pille på bryster, baller, og omkring skede og penis.
Man må ikke skamme sig over at vi har lyst til at gå meget længere, men det er også en øvelse for os at lære at sætte grænser, og holde dem. For mig at se er det klart at foretrække at gemme det fineste man har til den man får lov til at dele hele livet med. Når man har sex, så er man så nøgen som man kan være, og inde I det rum er der behov for 100% fortrolighed og tillid, og er der en risiko for at jeg bare er et nummer i rækken, hvorfor/hvordan skal jeg så kunne hengive mig til hende - eller hvorfor skal jeg så forvente at hun vil give sig tli mig?
Det er også vigtig at vi ikek bare gemmer os på vores værelse eller i vores lejlighed alene os to. så kan det være meget svært at vore "tro" mod aftalerne - for det er jo fedt og skønt at være sammen med den man elsker - og vi drives automatisk til at gøre det bedre og skønnere at være sammen.
Som skrevet i det tidligere indlæg, så handler det meget om at vi er ærlige - om vi tør snakke om sex og andet der fylder os som par. Det er hamrende vigtig at vi også har modne mennesker at drøftet vores liv med.
Jeg vil også godt her bakke op om de andre svar på dette spørgsmål. Du har mange venner på
www.jesusnet.dk der tør være ærlige - også om at det er en kamp at være tro. Og ja, det kan det være hele livet, derfor er det vigtigt at få fat på emnet i god tid - være godt forberedt
Hilsen Mulle