Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#47029 - 30/05/2005 19:50 Adventistkirkens lære
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Café!
Jeg fandt denne artikel Å famle i blinde fører oss lett i en snare som fienden har sat opp. Den artikel illustrer det samme, som jeg har oplevet i Adventistkirken da jeg kom der i op mod to år.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#47030 - 30/05/2005 19:55 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Den artikel jeg henviste til ang. Adventistkirkens lære findes på side 4 på linket jeg gav.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#47031 - 30/05/2005 23:15 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

Hej Café!
Jeg fandt denne artikel Å famle i blinde fører oss lett i en snare som fienden har sat opp. Den artikel illustrer det samme, som jeg har oplevet i Adventistkirken da jeg kom der i op mod to år.
Mvh. Jonathan

Jeg kan da ikke finde nogen artikel med den titel i det link du henviser til.

Jeg finder en masse forvirret snak af en Willy Brochs, en person som jeg har haft en del drøftelser med for et års tid siden. Hans fremstilling af hvad han kalder "adventisternes vranglære" er et temmelig fordrejet billede af virkeligheden, og mange af hans "angrebspunkter" bygger på et fejlagtigt grundlag og nogen misforståelse af visse lærepunkter.

NB:
Jeg har ret megen tilknytning til adventisterne, idet jeg er opvokset i en adventistfamilie. Jeg jævnlig i adventiskirker, lige som jeg kommer jævnligt i den lokale Folkekirke såvel som i andre frikirker.

Til toppen 
#47032 - 30/05/2005 23:53 Re: Adventistkirkens lære
Jonathan
Bruger

Hej Andreas!
Den artikel jeg henviste til finder du på www.apologetisk.net/forum/index.php Derpå skal du klikke på Kirkesammfunn/lære på siden af øvrig kristenhet . Derefter klik på Hva med syvendedags adventister? Når du har gjort det vil du på side 4 finde et indlæg med overskriften Å famle i blinde fører lett i en snare som fienden her satt opp for oss . Før du kommer til side 4 skal du klikke på side 5.
Mvh. Jonathan

Ændret af Jonathan (31/05/2005 00:01)

Til toppen 
#47033 - 31/05/2005 13:52 Re: Adventistkirkens lære
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Er der nogle af jer, som har læst indlægget Å famle i blinde fører oss lett i snare som fienden har satt opp , som jeg lagde et link til igår aftes d. 30/05/2005? Indlægget er skrevet af bror .
Mvh. Jonathan

Ændret af Jonathan (31/05/2005 14:01)

Til toppen 
#47034 - 31/05/2005 14:46 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Jonathan

Jeg har læst det, og det ser jo meget fornuftigt ud, isoleret set - men jeg har nok ikke den fornødne viden om adventisterne til at kunne vurdere, om de virkelig blander lov og evangelium, sådan som Bror beskriver det.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#47035 - 31/05/2005 17:32 Re: Adventistkirkens lære [Re: Nikolaj]
Jonathan
Bruger

Hej Nikolaj!
Grunden til jeg ikke kommer i Adventistkirken længere er fordi de ser ned på de kristne, som holder helligdag om søndagen istedet for på sabbaten (lørdagen). De ser søndagen, som "Dyrets mærke" i Johannes Åbenbaringen.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47036 - 31/05/2005 17:53 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

Grunden til jeg ikke kommer i Adventistkirken længere er fordi de ser ned på de kristne, som holder helligdag om søndagen istedet for på sabbaten (lørdagen). De ser søndagen, som "Dyrets mærke" i Johannes Åbenbaringen.

Det er da muligt at du finder enkelte adventister der udtrykker sig på den måde, men det er altså langt fra adventisternes officielle lære om Dyrets Mærke.

Til toppen 
#47037 - 31/05/2005 18:10 Re: Adventistkirkens lære
Jonathan
Bruger

Hej Andreas!
Hvornår skulle Adventisterne havde skiftet lære ang. Dyrets mærke? Hvad siger Adventisterne idag der er Dyrets mærke? Det glæder mig hvis Adventisterne har ændret læren om Dyrets mærke fra noget, som har med frelsen, at gøre.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47038 - 04/06/2005 21:33 Sabbatten og Dyrets mærke... [Re: Jonathan]
Philip
Bruger

Reg.: 08/09/2003
Hej Jonathan og AFA.

Ang. sabbatten og dyrets mærke:

Mig og nogle andre har netop for nylig diskuteret, om sabbatten stadig gjaldt for de kristne, og vi nåede frem til, at det gjorde den, men ikke i betydningen af at tilbede om lørdagen fremfor søndagen, men i en anden betydning; debatten er her.

Guds fred,
Philip

Til toppen 
#47039 - 06/06/2005 12:51 Re: Adventistkirkens lære
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej AFA.

Det er da glædeligt, hvis det ikke er den officielle lære, at søndagsfejringen er dyrets mærke.
Men jeg er selv stødt på den fortolkning et par gange.
Den ene gang fandt jeg en pjece om det (den lå blandt kirkebladene i min lokale sognekirke, oven i købet.) Der blev det beskrevet meget nøje, hvor vigtigt det var at holde lørdagen, men ikke søndagen, hellig, fordi søndagen var Satans dag(!) - hvor de så end havde det fra - og den var dyrets mærke.
De havde en teori om, at Antikrist skulle komme med en "søndagslov", en lov om helligholdelse af søndagen, som gjaldt for alle, og som man ikke skulle kunne købe og sælge uden at være tilsluttet.
Da jeg viste min præst det, vidste han ikke, hvor det kom fra - formodentlig anbragt derinde af en adventist - men han sagde, at det var noget bras, som jeg bare skulle smide væk.

Det andet sted, jeg har set det, var i en bog, som hed "Er vi den sidste generation?", skrevet af en, der kaldte sig Zadok.
Udover den førnævnte lære om søndagen som dyrets mærke indeholdt den andre mærkværdige lærdomme, som fx. at der fandtes millioner af planeter i rummet med mennesker ligesom os, med den forskel, at de aldrig var faldet - Jorden var den eneste planet, hvor der var sket et syndefald.
Desuden en tanke om, at adventistkirken var den eneste kirke, der på en særlig måde havde Guds bevågenhed, og den eneste sande, hvorimod de andre kirker var skøgen (den katolske kirke) og hendes døtre.
Ved ikke om du kender den bog? Hvad siger adventisterne, sådan officielt, til den, hvis de siger noget altså?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#47040 - 11/06/2005 19:45 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Andreas og jer andre!
Andreas, hvornår har Adventistrene måske ændret læren om "Dyrets mærke"? Jeg er uenig med Adventisterne i trospunkt 23: "Jesu tjeneste i Den himmelske helligdom", som man finder her. Jeg fik forklaret i Adventistkirken, at Jesus gik ind i Det allerhelligste i 1844. Jeg synes ikke det stemmer med dette skriftsted Hebr. 9,11-12. Se også Hebr. 12,1-2; 1Pet. 3,21-22; Rom. 8,34 og Mark 16,19.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47041 - 11/06/2005 21:06 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

Hej Andreas og jer andre!
Andreas, hvornår har Adventistrene måske ændret læren om "Dyrets mærke"?

Mit tidligere svar på det samme spørgsmål: finder du HER

Og hvis du ikke er enig, da må du jo komme med helt konkrete henvisninger til officiel litteratur fra adventisterne der siger som du påstår deres lære er.

PS:
Mandag morgen rejser jeg på 8 dages ferie og har sandsynligvis ikke adgang til internettet i den uge.

Til toppen 
#47042 - 11/06/2005 21:22 Re: Adventistkirkens lære
Jonathan
Bruger

Hej Andreas!
Jeg henviste her til i mit indlæg af 11/06/2005 19:45.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#47043 - 11/06/2005 23:26 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

Hej Andreas!
Jeg henviste her til i mit indlæg af 11/06/2005 19:45.

Jeg svarede på den del jeg citerede.

Jeg svarede IKKE på den del jeg IKKE citerede.

Til toppen 
#47044 - 12/06/2005 00:35 Re: Adventistkirkens lære [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Hej Café!
Er der nogen herinde, som har kommentarer til dette citat af mit indlæg:

Jeg er uenig med Adventisterne i trospunkt 23: "Jesu tjeneste i Den himmelske helligdom", som man finder her. Jeg fik forklaret i Adventistkirken, at Jesus gik ind i Det allerhelligste i 1844. Jeg synes ikke det stemmer med dette skriftsted Hebr. 9,11-12. Se også Hebr. 12,1-2; 1Pet. 3,21-22; Rom. 8,34 og Mark 16,19.

Mvh. Jonathan

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær