Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#46692 - 17/05/2005 14:02 som en tyv om natten
Anonym
Anonym

Der er en film som hedder "som en tyv om natten"

Er den god, er den noget værd at se??
Og hvor kan man købe den henne??

Jeg har set man kan købe den på nogen ulandske sider, men alt det porto fra USA bliver måske lidt dyrt. Det ville være bedst hvis man kunne købe den her i Danmark.

mvh Anders

Til toppen 
#46693 - 17/05/2005 14:09 Re: som en tyv om natten [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej AnderZ!

Mon ikke det er denne film, du snakker om? Den kan købes hos Felix Film for 199 kr. + 25 kr. i porto.

Jeg mener at kunne huske, at jeg for år tilbage så filmen, og den vakte en del tanker for mig i forbindelse med de sidste tider.

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm

Til toppen 
#46694 - 17/05/2005 14:33 Re: som en tyv om natten [Re: Nardus]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Jeg vil på det kraftigste advare mod denne film. Den er udtryk for et forsøg på at skræmme børn og unge til at blive kristne. Rent filmisk er den ringe lavet, skuespillerne er amatører, teologisk er den overordentlig tyndbenet og filmen udvikler sig til ren splatter. Jeg synes den var skræmmende, da jeg så den som teenager, men hvis du gerne vil have et gys, så synes jeg hellere du skal se en gyser uden religiøse overtoner. Jeg kan f.eks. foreslå "the Ring".

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#46695 - 17/05/2005 15:36 Re: som en tyv om natten [Re: Henoch]
Anonym
Anonym

okay ligner den "left behind" for dem har jeg set??

eller også låner jeg bare den nye film
"Eksorcisten Begyndelsen"

Til toppen 
#46696 - 18/05/2005 11:35 Re: som en tyv om natten [Re: ]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Jeg har ikke set Left Behind-filmene eller læst bøgerne. Men jeg har hørt nogle diskussioner af filmene og bøgerne, og det lyder som om at det er den samme ide, de bygger på. Jeg tror også, at der er den samme forbindelse til den religiøse og politiske højrefløj, der i USA har en tendens til at være sammenfaldende. F.eks. hører man i starten af "som en tyv om natten", at FN overtager verdensherredømmet efter bortrykkelsen. Det er typisk for den kristne højrefløj i USA, at man ser FN-systemet som en djævelsk konspiration mod den kristne kirke. Jeg tror, at den største forskel på Left Behind-filmene og "som en tyv om natten" er, at Left Behind-filmene er mere proffesionelt lavet og mere nutidige i deres udtryk.
Hvis du vil se film, der er gode at snakke kristendom ud fra, så kan jeg anbefale Lasse Hallstøms "Chocolat" eller Richard Attenboroughs "Shadowlands" (den sidste er lidt gammel, men den må kunne bestilles på nettet).
Held og lykke med at finde en god film!

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær