0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#46654 - 16/05/2005 09:51
Jeg på Kristus tror
|
Bruger
Reg.: 13/11/2004
|
Denne salme er skrevet af en tidligere apostel i Jesu Kristi Kirke af sidste dages hellige, Bruce R. McConkie. Den smukke tekst og melodi har altid rørt mig meget, hvorfor jeg gerne vil dele den med andre:
Jeg på Kristus tror, min Konge stor! O, syng min sjæl med himlens kor, ja, løft din stemme til hans pris med glædesang på englevis
Jeg på Kristus tror, han er Guds søn, som kom til jord, blev født i løn oprejste syge os til gavn for gerning god, o, pris hans navn.
Jeg på Kristus tror, et herligt navn! Marias søn tog os i favn. Han virked' blandt sin slægt på jord og viste vej, ved frelsens ord.
Jeg på Kristus tror, han vejen gik, han kaldte os, hans lov vi fik at vi som venner, jordens salt, en dag med ham kan arve alt.
Jeg på Kristus tror, min Herre, Gud! Min fod bli'r ledt ved livets bud. Jeg priser ham med hjerte sind; hans lys og sandhed lukker ind.
Jeg på Kristus tror; fra Satans greb på snævre sti han gør mig fri, så jeg med glæde, kærlighed hos Gud kan bo i evighed.
Jeg på Kristus tror, han sejred har. Ved ham min livsdrøm skinner klar. Skønt vejen hen til ham er trang, hans røst mig når "Kom du, mit lam!"
Jeg på Kristus tror, lad ske hvad vil, en herlig morgen stunder til, hvor han på jord tilbage er for at regere blandt os her! (Bruce R. McConkie, 1915-1985)
Mvh John
|
|
Til toppen
|
|
|
#46655 - 28/05/2005 22:24
Re: Jeg på Kristus tror
[Re: Buus]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej John
sikken en smuk salme, bare synd vi andre ikke kan høre melodien, det ville nok sætte prikken over i´et. Tak fordi du ville dele den med os.
Hvorfor er Bruce ikke længere apostel? Er han død?
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#46656 - 28/05/2005 23:16
[Re: tau]
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
|
Hej Tau, du skriver:
Hvorfor er Bruce ikke længere apostel? Er han død?
Det vil jeg umiddelbart gætte på, eftersom Buus har skrevet "1915-1985" efter hans navn under salmen.
I øvrigt er jeg også enig i, at det er en smuk salme. Jeg er lidt interesseret i at læse den på originalsproget, som vel må være engelsk. Buus, hvis du læser det her, vil du så ikke finde og poste originaludgaven?
mvh Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#46657 - 28/05/2005 23:21
[Re: Nikolaj]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Nikolaj EJ HVOR PINLIGT!!!!!!!!!!!!!!! Jeg så slet ikke, eller jeg tænkte ikke nærmere over, at John havde skrevet Bruces dødsår i parentes. Hvor er jeg flov.  Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Og eftersom perioden i parentesen er 70 år, kan det jo næppe være hans aposteltid, der er tale om. Det må være hans levetid.. Jamen altså. Tak Nikolaj. mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#46658 - 03/06/2005 21:27
[Re: Nikolaj]
|
Bruger
|
Hej Nikolaj,
Så er jeg endelig online igen efter at mit bundkort døde. Her er McConkies sang på engelsk:
1. I believe in Christ; he is my King! With all my heart to him I’ll sing; I’ll raise my voice in praise and joy, In grand amens my tongue employ. I believe in Christ; he is God’s Son. On earth to dwell his soul did come. He healed the sick; the dead he raised. Good works were his; his name be praised.
2. I believe in Christ; oh blessed name! As Mary’s Son he came to reign ’Mid mortal men, his earthly kin, To save them from the woes of sin. I believe in Christ, who marked the path, Who did gain all his Father hath, Who said to men: “Come, follow me, That ye, my friends, with God may be.”
3. I believe in Christ—my Lord, my God! My feet he plants on gospel sod. I’ll worship him with all my might; He is the source of truth and light. I believe in Christ; he ransoms me. From Satan’s grasp he sets me free, And I shall live with joy and love In his eternal courts above.
4. I believe in Christ; he stands supreme! From him I’ll gain my fondest dream; And while I strive through grief and pain, His voice is heard: “Ye shall obtain.” I believe in Christ; so come what may, With him I’ll stand in that great day When on this earth he comes again To rule among the sons of men.
Text: Bruce R. McConkie, 1915–1985. © 1972 IRI
Mvh John
|
|
Til toppen
|
|
|
#46659 - 03/06/2005 21:34
|
Bruger
|
Hej Tau, Hvis du ønsker at høre tabernakelkoret synge salmen så gå til denne side: http://www.lds.org/cm/catalogalphamp3/1,18331,4768-1,00.html#nullLink Ud for I believe in Christ klik på mp3 ikonen under Music and Voice - så skulle mediespilleren afspille sangen. Mvh John
|
|
Til toppen
|
|
|
#46660 - 03/06/2005 21:55
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej John
jeg klikkede på dit link, og følgende tonede frem: The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated, inaccurate, or the server has been instructed not to let you have it.
Hvad gør jeg så?
mvh Tau. ps. Mange tak for linket ellers, jeg ville meget gerne høre salmen sunget med melodi til.
|
|
Til toppen
|
|
|
#46661 - 04/06/2005 01:23
|
Bruger
|
Hej Tau, Du er velkommen. Undskyld, jeg glemte at bruge url koden. Prøv at klikke hergå derefter ned til alfabetmenuen. Vælg I - udfor I believe in Christ finder du mp3 ikonet - vælg med både musik og sang. Mvh John
|
|
Til toppen
|
|
|
#46662 - 05/06/2005 14:07
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej John
mange tak for salmen. Det var en rigtig, rigtig smuk sang og melodi!!!
mvh Tau.
|
|
Til toppen
|
|
|
#46663 - 06/06/2005 22:40
|
Bruger
Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
|
Meget kan man sige om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, men smukke psalmer har de mange af.
mvh.
Joppe
Religionsstuderende, Katolik, Frimurer
|
|
Til toppen
|
|
|
#46664 - 06/06/2005 23:51
[Re: joppe]