0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#46648 - 16/05/2005 07:05
Du er den bibel de læser
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Du er den bibel de læser
Af Ole Madsen
Har du nogen sinde tænkt på at DU er måske den eneste bibel din familie læser? De lægger mærke til hvordan du er, hvad du gør, hele din adfærd bliver målt, godt eller skidt. Hvis vi ikke lever efter at være en bibel for dem, har Gud ikke noget at arbejde med, vi må være ler i hans hænder så vi viser dem Jesus i vores måde at være på.
Som vi ser i spejlet, bibelen, bliver vi forvandlet til lighed med det vi ser. Når det sker er det ikke mere teori, men liv Joh 7:38 38 Den, som tror på mig, af hans Liv skal der, som Skriften har sagt, flyde levende Vandstrømme."
De vil begynde at spørge efter det håb du har i dig, at Jesus har givet dig evigt liv.
1 Peter 2:12 12 så I føre en god Vandel iblandt Hedningerne, for at de på Grund af de gode Gerninger, som de få at se, kunne prise Gud på Besøgelsens Dag for det, som de bagtale eder for som Ugerningsmænd.
1 Peter 3:15 15 men helliger den Herre Kristus i eders Hjerter, altid rede til at forsvare eder over for enhver, som kræver eder til Regnskab for det Håb, der er i eder, men med Sagtmodighed og Frygt,
De vil spørge dig hvor du har det liv du har i dig, og hvordan de kan få fat i det samme, ligesom kvinden ved brønden der ikke vidste hvad vand Jesus talte til hende om, men hun spurgte efter det da Jesus sagde at han havde vand som kunne slukke hendes indre tørst.
Joh 4:7-9 7 En samaritansk Kvinde kommer for at drage Vand op. Jesus siger til hende: "Giv mig noget at drikke!" 8 Hans Disciple vare nemlig gåede bort til Byen for at købe Mad. 9 Da siger den samaritanske Kvinde til ham: "Hvorledes kan dog du, som er en Jøde, bede mig, som er en samaritansk Kvinde, om noget at drikke?" Thi Jøder holde ikke Samkvem med Samaritanere.
Joh 4:10-14 10 Jesus svarede og sagde til hende: "Dersom du kendte Guds Gave, og hvem det er, som siger til dig: Giv mig noget at drikke, da bad du ham, og han gav dig levende Vand." 11 Kvinden siger til ham: "Herre! du har jo intet at drage op med, og Brønden er dyb; hvorfra har du da det levende Vand? 12 Mon du er større end vor Fader Jakob, som har givet os Brønden, og han har selv drukket deraf og hans Børn og hans Kvæg?" 13 Jesus svarede og sagde til hende: "Hver den, som drikker af dette Vand, skal tørste igen. 14 Men den, som drikker af det Vand, som jeg giver ham, skal til evig Tid ikke tørste; men det Vand, som jeg giver ham, skal blive i ham en Kilde af Vand, som fremvælder til et evigt Liv."
Det er ikke sikkert at man skal sige noget i starten, men vi kommer ikke udenom at måtte sige til vores familie at vi har vand som har slukket vores tørst, omend vi skal først være vidnesbyrd om det for dem, men på et tidspunkt må man begynde at bede om lejlighed til at vidne om det.
Hvis du er en af dem der har levet i frastand af dette liv, men har oplevet det før i dit liv, så kan Gud starte forfra igen, han har ikke opgivet at gøre dette i dit liv, men han venter på at du kommer til ham og giver ham lov til at forme og danne dig.
Jer 18:2-6 2 "Gå ned til Pottemagerens Hus! Der skal du få mine Ord at høre." 3 Så gik jeg ned til Pottemagerens Hus, og se, han var i Arbejde ved Drejeskiven. 4 Og når et Kar, han arbejdede på, mislykkedes, som det kan gå med Leret i Pottemagerens Hånd, begyndte han igen og lavede det om til et andet, som han nu vilde have det gjort. 5 Da kom HERRENS Ord til mig: 6 Skulde jeg ikke kunne gøre med eder, Israels Hus, som denne Pottemager? lyder det fra HERREN. Se, som Leret i Pottemagerens Hånd er I i min Hånd, Israels Hus.
|
|
Til toppen
|
|
|
#46649 - 26/06/2006 12:00
Re: Du er den bibel de læser
[Re: Ole Madsen]
|
Anonym
Anonym
|
Citat: Har du nogen sinde tænkt på at DU er måske den eneste bibel din familie læser? De lægger mærke til hvordan du er, hvad du gør, hele din adfærd bliver målt, godt eller skidt. Hvis vi ikke lever efter at være en bibel for dem, har Gud ikke noget at arbejde med, vi må være ler i hans hænder så vi viser dem Jesus i vores måde at være på
Så er det menneskers ansvar at frelse eller fører til frelse?
mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#46650 - 26/06/2006 17:53
[Re: Ole Madsen]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Ole Citat: De vil spørge dig hvor du har det liv du har i dig...
Er der mange der spørger dig om det?
|
|
Til toppen
|
|
|
#46651 - 02/07/2006 22:48
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Lars spørger: Citat: Så er det menneskers ansvar at frelse eller fører til frelse?
Nej, det er det ikke. Det var da vist heller ikke det Ole skrev.
Men det er Jesu disciples ansvar at forkynde evangeliet!
Missionsbefalingen, Matt 28,19-20: Jesus siger Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#46652 - 03/07/2006 14:59
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Ding, og Kristina er på banen.. til forsvare dem som ikke selv vil forklare sig...
Hvad skal konklusionen så blive, hvis den ikke kan være, som du lige har forklaret mig.. ikke er ved hans indlæg, om kristne ansvar....................
mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#46653 - 03/07/2006 19:04
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Du tager fejl, Lars, jeg forsvarer ikke nogen her, der er ikke nogen, som har brug for forsvar, og ingen, som ikke selv vil forklare sig. Ole formulerede sig efter min mening udmærket, men dit spørgsmål tydede på, at du ikke havde forstået, hvad han skrev. I øvrigt er debatten åben for enhver, som vil deltage - alle (også jeg!  ) er velkomne til at blande sig med spørgsmål og kommentarer til enhver dialog her i caféen. Men jeg er ikke klar over, hvad du mener med dette spørgsmål: Citat: Hvad skal konklusionen så blive, hvis den ikke kan være, som du lige har forklaret mig.. ikke er ved hans indlæg, om kristne ansvar....................
- så du kommer til at uddybe eller omformulere det, hvis du er interesseret i et få det besvaret.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
|