Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#46540 - 13/05/2005 01:26 Helliånd eller ikke Helligånd
Anonym
Anonym

Gud taler ikke til mig direkte.
At födes på ny hvad er det egentlig..
nogen siger at du skal veere födt på ny for at have ånden andre siger du skal tale i tunger så har du ånden??
Der er jo forskel på hvordan ånden kommer til udtryk for vi er skapt forskellige ligesom alt andet på jorden. Jeg önker at göre så meget sammen med Gud, men han leder mig ikke.. Jeg föler Han har forladt mig.. så mange år spilt fordi jeg nok har midstet det ene talent Han har givet mig. Jeg föler mig ikke fyldt af ånden (vi skal leve under ånden ikke under loven) dage uden håb dage med skuffelse dage hvor jeg ikke kender til keerlighed. midstet så meget. har ikke mere at skrive Håber Gud vor Far taler til dig så Hans navn kan få EERE.
GUD veere med dig kriger.

Til toppen 
#46541 - 17/05/2005 14:16 Re: Helliånd eller ikke Helligånd
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære lost

At blive født på ny er er at blive "adopteret" som et barn af Gud. Det sker når Guds ånd tager bolig i et menneske og skaber tro på Gud. Det sker fx i dåben og det sker når et menneske vender om til Gud efter at have afvist ham og levet uden tro.

At blive født på ny har ikke noget med tungetale at gøre. Tungetalen er en nådegave, som Helligånden giver til enkelte kristne. Læs her om tungetalens nådegave

Som du selv siger, så er vi skabt forskellige og Guds ånd fylder os også på forskellige måder. Fx sådan at vi alle har forskellige gaver og tjenester i fællesskabet.

Du skriver, at Gud ikke leder dig og at du føler dig forladt. Sådan kan vi sommetider opleve det, ja. Men det betyder ikke at det er sandt! Tværtimod, så er Gud allernærmest hos dem som føler ham længst væk og som længes mest efter ham. Hvordan kan det være? Jo det kan vi bl.a. vide ved at det kun er Guds egen ånd, der kan skabe den længsel efter Gud, som du også føler. Hvis Guds ånd havde forladt dig, så ville du være ganske ligeglad med Gud og ikke have noget ønske om at være sammen med ham. Men jeg forstår at du netop føler en stærk længsel efter Gud og efter hans ledelse. Det kan kun betyde at Guds ånd bor i dig og arbejder med dig.

At være fyldt af Guds ånd gør os ikke "stærke" i egne og andre menneskers øjne. Guds ånd gør os derimod til åndelige børn af Gud. Dvs. mennesker som har brug for Guds hjælp og vejledning.

Paulus skriver om dett i 2 Korintherbrev 12,9-10: »Min nåde er dig nok, for min magt udøves i magtesløshed.« Jeg vil altså helst være stolt af min magtesløshed, for at Kristi magt kan være over mig. Derfor er jeg godt tilfreds under magtesløshed, under mishandlinger, under trængsler, under forfølgelser og vanskeligheder for Kristi skyld. For når jeg er magtesløs, så er jeg stærk."

Det lyder selvmodigende, men er en meget præcis beskrivelse af den måde vi kan opleve Åndens fylde. Gud gør os magtesløse, fordi på den måde bliver Gud stærk - i os.

Må Gud velsigne dig til at vokse i åndens fylde og til at hvile i hans nåde.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær