0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#45866 - 26/04/2005 07:15
Giv mig et mirakel Jesus
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Matthew 11:20-30 20 Da begyndte han at skamme de Byer ud, i hvilke hans fleste kraftige Gerninger vare gjorte, fordi de ikke havde omvendt sig: 21 "Ve dig, Korazin! ve dig, Bethsajda! thi dersom de kraftige Gerninger, som ere skete i eder, vare skete i Tyrus og Sidon, da havde de for længe siden omvendt sig i Sæk og Aske. 22 Men jeg siger eder: Det skal gå Tyrus og Sidon tåleligere på Dommens Dag end eder. 23 Og du, Kapernaum! som er bleven ophøjet indtil Himmelen, du skal nedstødes indtil Dødsriget; thi dersom de kraftige Gerninger, som ere skete i dig, vare skete i Sodoma, da var den bleven stående indtil denne Dag. 24 Men jeg siger eder: Det skal gå Sodomas Land tåleligere på Dommens Dag end dig." 25 På den Tid udbrød Jesus og sagde: "Jeg priser dig, Fader, Himmelens og Jordens Herre! fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige. 26 Ja, Fader! thi således skete det, som var velbehageligt for dig. 27 Alle Ting ere mig overgivne af min Fader; og ingen kender Sønnen uden Faderen, og ingen kender Faderen uden Sønnen, og den, for hvem Sønnen vil åbenbare ham. 28 Kommer hid til mig alle, som lide Møje og ere besværede, og jeg vil give eder Hvile. 29 Tager mit Åg på eder, og lærer af mig; thi jeg er sagtmodig og ydmyg af Hjertet; så skulle I finde Hvile for eders Sjæle. 30 Thi mit Åg er gavnligt, og min Byrde er let."
I vers 21 skælder Jesus nogle byer ud for ikke at have omvendt sig og siger at det skal gå Tyrus og Sidon tåligere på dommens dag end de fordi de ikke omvendte sig.
Så udbrøder Jesus i vers 25:
Jeg priser dig, Fader, Himmelens og Jordens Herre! fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige
men hvad er det som er skjult for de vise og forstandige?, jo, hvem Jesus er, at alt er overgivet Sønnen. Dem som lide møje og er besværede er jo dem der kæmper med disse ting, "Jesus gør også noget for mig", til dem siger Jesus, tag min byrde på jer som er at gå den lige vej, så finder man hvile for ens sjæl.
Man kunne jo næsten blive misundelig på de byer hvori der blev gjort mirakler, men Jesus trøster ved at sige "Alle ting er mig overgivne af min Fader" og at det ligger i Faderens og Sønnens initiativ at kende at han giver til hvem han vil.
Altså min bøn må være "Jesus åbenbar dig i min situation at jeg må se dig gøre det der er brug for". Det med forvandlingen er at åget er gavnligt, man træder den lige vej og bliver forvandlet i dette.
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
|