0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#45757 - 23/04/2005 14:12
Foto under lovsang og andet
|
Bruger
Reg.: 23/04/2005
|
Da jeg sidder og ser nogle billeder igennem fra RE|MIX i Silkeborg kom det spørgsmålet pludseligt til mig: "Hvad mon folk syntes om at blive fotograferet under Gudstjeneste, lovsang og andet", så dette spørgsmål vil jeg nu sende videre til alle jer ude bag ved skærmene. Mvh Jonathan
|
|
Til toppen
|
|
|
#45758 - 23/04/2005 14:54
Re: Foto under lovsang og andet
[Re: mr_man]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Jonathan
jeg har ikke noget imod at blive fotograferet under kirkegang. Det må folk da gerne, men jeg har endnu aldrig oplevet det. Der var godtnok fotografer i kirken til Påskenattens Messe, men jeg tror nok, de tog billeder af koret.
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#45759 - 23/04/2005 16:50
|
Bruger
Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
|
Jeg synes, det er helt i orden, men da der er nogen, der har et problem med det, synes jeg, at man principielt, så vidt det er muligt, bør spørge dem, man fotograferer, om de synes, det er i orden.
Med venlig hilsen
Mark Langdahl
|
|
Til toppen
|
|
|
#45760 - 23/04/2005 17:24
[Re: KajQrd]
|
Bruger
Reg.: 23/04/2005
|
Ja, der vil sikkert være nogen der ikke syntes det er så fedt, men man kan jo ikke spørge folk under lovsangen..
Er der nogen der er imod det at blive fotograferet under kirkelige sammenhænge så skriv hvorfor, hvad i føler og hvad i ville syntes om at blive brugt i en folder eller på nettet for at reklamere for kirken, lejren eller hvad det nu kunne være. Tak!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#45762 - 23/04/2005 22:36
[Re: malli]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Malli nej vi danser ikke rundt under Messen, og ej heller står vi med løftede arme, men vi knæler under en stor del af Offertoriet (Nadver-delen). Dette kan måske også være "flovt" overfor kolleger og naboer, som ikke er kristne? Jeg synes det ikke, men måske synes andre det modsatte. Jeg er ikke flov over Gud, og jeg har ikke noget imod, at blive fotograferet, omend jeg dog ikke ville OPSØGE fotografen.  Jeg tror heller ikke, at jeg ville have haft noget imod at blive fotograferet med løftede arme, dengang jeg kom i frirkiken. Kun i starten, da syntes jeg, at det var lidt kunstigt med løftede arme, men senere da jeg forstod årsagen (og stadig stod med løftede arme), syntes jeg, at det var det naturligste i verden. Sådan kan man jo ændre sig..  mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#45763 - 28/04/2005 01:42
|
Bruger
Reg.: 23/03/2002
Sted: Herning
|
Hej Jonathan. Jeg tror ikke folk vil have noget imod at blive fotograferet under lovsang, ok jeg kender så ikke til alle kirkers holdninger om det, men i min kirke er det normalt kun til speciale arrangementer at vi fotografere, og ligeså ham der laver vores kirkeblad. ok. har vi en udenlandsk prædikant på besøg, eller har børnene lavet en dans eller andet som de vil fremvise tages der også lidt billeder, hvis man så har kamera med. Og jeg tror ikke de har nogle begrænsninger i min frikirke på hvornår man må tage billeder. MVH. Korintherbrevet
Jer. 29 v11 "Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb."
|
|
Til toppen
|
|
|
|