Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#45390 - 19/04/2005 18:18 Habemus Papam. Alleluia
Katolikken
Bruger

Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
Klokken 17:58 kom der hvid røg fra det Sixtinske kapel. Kl 18:00 begyndte klokkerne at ringe.
Kirken glædes og jubler i dag over hele verden for Herren for Han er god.

Alleluia Alleluia Habemus Papam, Vi har en Pave Alleluia Alleluia

Mane Nobis Cum Domine. Lk 24,29 Herre det er sent bliv hos os. Lk 24,29 http://www.daughtersofstpaul.com/johnpaulpapacy/index.html

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#45391 - 19/04/2005 19:29 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: Katolikken]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej katolikken

ja vi har en ny pave, halleluja. Men sjovt er det, at netop ham (Kardinal Ratzinger, Tyskland) jeg gættede på blev pave. Men det er selvfølgelig let nok at sige her bagefter.
Han skulle være "meget konservativ", hvilket passer mig fint. Så render han da ikke rundt og pønser på at tillade abort og kvindelige præster lige med det første.!!!

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#45392 - 19/04/2005 22:05 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: Katolikken]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Katolikken skrev:
"Kirken glædes og jubler i dag over hele verden for Herren for Han er god"

Jeg har også fulgt pavevalget i dag, og TV5 havde en længere og interessant reportage fra Peterspladsen og fortalte bl.a., hvordan jubelen brød løs, da resultatet kom, og nu skal der være fest i Rom i aften. Men ærlig talt (og ikke for at tage glæden fra jer); som Benny Andersen bemærkede om de årlige nyheder om bøgens udspring: Havde det ikke været mere bemærkelsesværdigt, om der IKKE var blevet valgt en Pave på Konklaven?

Av de åtte konklavene som har blitt gjennomført i det 20. århundre, har ingen vart lenger enn fem dager. To av valgene ble avsluttet den andre dagen.
(VG NETT 17.04.05 kl. 18:23)

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#45393 - 19/04/2005 23:03 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: LarsBj]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Lars Bj

Men ærlig talt (og ikke for at tage glæden fra jer); som Benny Andersen bemærkede om de årlige nyheder om bøgens udspring: Havde det ikke været mere bemærkelsesværdigt, om der IKKE var blevet valgt en Pave på Konklaven?

Prøv at udskifte ordet "Pave" med "konge", og stil det samme spørgsmål til danskerne generelt engang i fremtiden, når vores Dronning ikke kan længere....

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#45394 - 20/04/2005 08:49 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: malli]
LarsBj
Bruger

Hej Malli,
Ja, det er korrekt. Det bør man også tage med ophøjet ro.
mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#45395 - 20/04/2005 22:50 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: LarsBj]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej LarsBj.

Joooh, men "bemærkelsesværdigt" og "værd at fejre eller glæde sig over" er jo ikke helt det samme, vel?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#45396 - 20/04/2005 23:03 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: AnnePande]
LarsBj
Bruger

Bevares,
Selvfølgelig skal de da have lov at fejre det. Og med det valg der er foretaget er der endda god mulighed for en encore inden ret længe!

mvh
LarsBj

Isaac Newton

Til toppen 
#45397 - 20/04/2005 23:15 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: LarsBj]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Larsbj,

du har ret, pave Benedict er så gammel, at der nok skal vælges ny pave igen indenfor det næste årti. Det er jo ulempen, når man vælger sådan en gammel knark.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#45398 - 20/04/2005 23:35 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Ja - - og jeg må indrømme, at det også har gjort et stort indtryk på mig - og ikke så lidt undren - at det blev til en så voldsom mediebegivenhed, der rækker langt ud over katolikkernes rækker.

Der var vist endda noget om, at nogle af vores egne kirkefolk var skuffede over ikke at være inviteret med ... selv om der jo ikke er paven (al respekt for ham), men Jesus Kristus, der er vores kirkes overhoved ...

Måske har vor tids mennesker et stort og udækket behov for følelsesmæssigt fællesskab med hinanden, både i sorg (dødsfald, skilsmisser) og glæde (kongelige bryllupper o.lign.) på grund af al vores hårdt tilkæmpede "frihed" og individualisme og forsøg på selvrealisering med deraf følgende isolation og ensomhed?

Ellers kan jeg ikke forstå, at det er muligt kollektivt at gå højt op i helt fremmede menneskers liv og død og lyst og nød ... strengt tager kender vi dem jo slet ikke ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45399 - 21/04/2005 10:32 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: LarsBj]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Lars Bj

Ja, det er korrekt. Det bør man også tage med ophøjet ro.

Ja, det kan der selvfølgelig være noget om.

Tror faktisk, at Kristina har en god pointe i vores fremmedgørende indivualisme, der gør at vi blever helt over-eksalteret i fællesskabsfølelse når vidt-fremmede mennesker gør det ene eller andet...........vi så jo lignende reaktion da Frederik og Mary blev gift...eller hvad med alle de gange hvor Danmark har været klædt i rødt/hvidt fordi landsholdet har vundet i fodbold..., så kan man måske for en stund glemme at ægteskabet kører ad xxxx til, at man ikke rigtig har nogle nære venner osv

"DANMARK HAR VUNDET" hurra-hurra

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#45400 - 21/04/2005 19:12 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: tau]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus

... når man vælger sådan en gammel knark.

Gammel? De har da bare valgt en voksen mand i sin bedste alder. I modsætning til den forrige, der blev valgt som en knægt på 58.

Men tillykke til katolikkerne, i hvert fald. De har valgt en intelligent mand med sine meningers mod; og ham tror jeg sagtens, de kan være tilfreds med.

- Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#45401 - 21/04/2005 22:17 Re: Habemus Papam. Alleluia [Re: Nikolaj]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Nikolaj

En ung knægt på 58? Hehehehehe. Ja...

Tak for lykønsningen. Vi er også GLADE for pave Benedict d. 16. Han er, som du siger, en mand med sine meningers mod, og et af hans tilnavne er faktisk "klippen". Så jo, han vil stå imod de liberale strømninger indenfor Kirken (om ja til kvindelige præster og ophævelse af præsters cølibat bl.a.) og verdens relativistiske pres. En rigtig god hyrde, som vi kan takke Helligånden og kardinalerne for.

Sjovt er det, at Kardinal Ratzinger (pave Benedict d. 16) netop IKKE er valgt af pave Johannes Paul II. Som en af de eneste, var han valgt af den forrige pave.

mvh Tau.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær