Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#45344 - 19/04/2005 11:44 Bed for min mor
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej alle i Caféen

Vil I godt bede for min mor? Hun har dyrket Transcendental Meditation (TM) i mere end 30 år og står nu i begreb med at tage på et 4 mdrs. kursus i udlandet for at blive TM lærer, altså en der lærer andre at meditere efter TM's principper.

Jeg er eneste personlig kristne i min familie, har 2 brødre og 3 søstre som er lige så fortvivlede over det her fordi det med TM bare tager mere og mere overhånd, men da de jo ikke er troende tyr de selvsagt heller ikke til bønnens magt som jeg gør. Jeg tror på bønnens magt, og derfor beder jeg jer om at være med i forbønnen for min mor om at Gud dog må fjerne skællet fra hendes øjne så hun ser hvilken løgn hun bygger sit liv på, og at hun må se Jesus som hendes frelser, den eneste som kan frelse hende. Hun er vokset op i et kristent hjem, men har taget skarpt afstand fra kristendommen, og har også igennem mange år "forfulgt" mig med hån og nedladenhed pga. min tro på Jesus. Mine søstre har flere gange givet udtryk for over for mig, at de er urolige for vores mor og kede af at TM fylder så meget i hendes liv, det gør hende verdensfjern og ligeglad med sine omgivelser, selv hendes mand, som hun har været gift med i 25 år (de havde sølvbryllup ved juletid sidste år) føler sig forsømt af hende, men han kan jo ikke forbyde hende at tage afsted i 4 mdr. så tak om I vil være med til at bede for hende, hun hedder Mette Nielsen

Bed i det hele taget for min familie om at de må komme til tro på Jesus.

På forhånd tak.

Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#45345 - 19/04/2005 12:05 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Maijannes,

Dit indlæg her gjorde bestemt indtryk på mig - for hvor må det være en svær situation for dig at stå helt alene med din kristne tro i en familie, som er så splittet og hårdt ramt ...

Det er nok ikke muligt at nå din mors hjerte ved kristen argumentation - men måske du - og måske din øvrige familie - kunne være interesseret i at se, hvad TM handler om - her et et oplysende link.

Jeg vil bede for, at Gud ved Helligånden må åbne hjerterne hos din mor og din familie for Jesus Kristus, så at de kan se, hvem han er ...

Jeg vil også bede for, at du selv må få styrke og tålmodighed i din bøn. Undere sker, om Gud vil det! Og somme tider varer det meget meget længe, inden Han griber ind ....

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45346 - 19/04/2005 12:41 Re: Bed for min mor [Re: kristina]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Kristina

Rigtig mange tak for dit indlæg, det varmer rigtig meget i en svær tid.

Og ja, det er hårdt at stå som eneste kristne i familien, det skal jeg ikke lægge skjul på, så tak for din forbøn for mig også, det har jeg rigtig meget brug for!!!!

Tak for linket til Dialogcentret. Jeg kender det godt og var også lige inde på deres hjemmeside i går for at hente oplysninger om TM og gode råd til pårørende, de papirer har jeg også liggende hjemme hos mig selv. Har også tænkt mig at sende kopier af det til mine søskende så de kan læse det.

Hvem ved...måske er dette den mulighed som Gud bruger for at nå min familie med evangeliet? Lad os fortsat bede om det og tak endnu engang for dit opmuntrende indlæg

Maijannes

Til toppen 
#45347 - 19/04/2005 12:52 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert

Kære Maijannes!

Ja, jeg forstår dig til fulde, hvor svært det må være, og jeg vil gerne være med til at bede for din mor - ja, jeg gør det indirekte allerede, men nu vil det blive meget konkret og ved navns nævnelse!
Hvor er det dejligt, at du har frimodighed til at bede om forbøn her på forummet!

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#45348 - 19/04/2005 14:07 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Kære Maijannes

jeg kender godt det med at være eneste kristne i en hel familie. Det er jeg selv. Men det hjælper dig selvfølgelig ikke at høre om, så nu skal jeg komme til sagen. :
Forbøn - ja, du har min forbøn og det har din mor og din familie også. Det er fint, at du lige skrev, hvad din mor hedder, men selvfølgelig kender Gud hende godt, så vi behøver jo ikke et navn, men fint alligevel. Så har vi noget at forholde os til. Tak.

Jeg følger Jer i bøn.

mkh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#45349 - 19/04/2005 15:19 Re: Bed for min mor [Re: ærten]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Ært

Rigtig mange tak for dit indlæg og din forbøn, det varmer utrolig meget!!!!

Og ja, konkret bøn ved navns nævnelse tror jeg på er meget vigtigt, derfor nævnte jeg også min mors navn for at der kunne blive bedt konkret for hende, det er der virkelig kraft i!!!

Mht. min frimodighed: Der kan jeg kun sige, at jeg føler mig nødsaget til det fordi det er meget påtrængende at så mange som muligt beder for min mor, du ved jo: Hvad to her på jorden bliver enige om at bede om, skal de få, det er et løfte fra Jesus som jeg tror vi må tage konkret frem, og hvad kan være mere efter hans ønske end at bede for andre menneskers frelse? Hvornår det så konkret sker er jo så en anden sag, det ved kun Gud.

Kærlig hilsen Maijannes

Til toppen 
#45350 - 19/04/2005 15:23 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Tau

Rigtig mange tak for dit indlæg, det varmer i en svær tid!!!!

Og ja, Gud kender godt min mor, så jeg behøvede ikke at nævne hendes navn, men jeg tror det er en god ting at bede for hinanden med navns nævnelse, det tror jeg der er en mægtig styrke i selvom Gud selvfølgelig kender hendes navn, men det gør I andre jo ikke, og så tænkte jeg, at jeg ville nævne hendes navn så I har et konkret navn at forholde jer til og bede for som du også selv nævner.

Kærlige knus fra Maijannes

Til toppen 
#45351 - 19/04/2005 16:07 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Kære Maijannes

ja du har ret, der er muligvis en kraft i at bede med navns nævnelse. Så det gør vi. ! Er hermed gjort.

Jeg vil sige en ting til dig; Din familie hører måske ikke til de ufrelste, de hører måske til de SENERE frelste. Altså, hvem ved om de netop nu går på vejen til deres omvendelse. Gud har måske allerede besvaret dine bønner, måske kommer dagen, hvor de bliver omvendt. Hvem ved? Vi skal ikke straks tro, at der intet håb er, men det kan jeg se, at du heller ikke tænker, for så bad du jo ikke for dem.

Mange tanker,
tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#45352 - 20/04/2005 00:10 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
korintherbrevet
Bruger

Reg.: 23/03/2002
Sted: Herning
Hej Maijannes
Det er godt at du er så modig at bede om forbøn her på siden, og jeg vil helt sikkert bede for din mor og ja hele din familie. Ok jeg er opvokset i kristen familie, og mange fra hele min familie, ikke kun de tætteste, bruger det i hverdagen, men jeg kan alligevel godt følge dig fuldt ud hvordan det må være at være den eneste i familien der tror på Jesus.
Som Jesus selv siger i: Matt. v7 Bed, så skal der gives jer; søg, så skal I finde; bank på, så skal der lukkes op for jer. v8 For enhver, som beder, får; og den, som søger, finder; og den, som banker på, lukkes der op for.
Og et opmundrende stykke fra bibelen, jeg syntes er godt:
Rom. 12 Livet efter Guds vilje.
v9 Kærligheden skal være oprigtig. Afsky det onde, hold jer til det gode. v10 Vær hinanden hengivne i broderkærlighed, kappes om at vise hinanden agtelse. v11 Vær ikke tøvende i jeres iver, vær brændende i ånden, tjen Herren. v12 Vær glade i håbet, udholdende i trængslen, vedholdende i bønnen. v13 Vær med til at hjælpe de hellige, når de har behov for hjælp. Læg vægt på at være gæstfrie. v14 Velsign dem, der forfølger jer, velsign, og forband ikke. v15 Glæd jer med de glade, græd med de grædende. v16 Hold sammen i enighed. Stræb ikke efter det høje, men hold jer til det lave, og stol ikke på jeres egen klogskab. v17 Gengæld ingen ondt med ondt; tænk på, hvad der er rigtigt over for alle mennesker. v18 Hold fred med alle mennesker, om det er muligt, så vidt det står til jer. v19 Tag ikke retten i egen hånd, mine kære, men giv plads for Guds vrede, for som der står skrevet: »Hævnen tilhører mig, jeg vil gengælde,« siger Herren. v20 Men »hvis din fjende er sulten, så giv ham noget at spise, hvis han er tørstig, så giv ham noget at drikke; for gør du det, samler du glødende kul på hans hoved.« v21 Lad dig ikke overvinde af det onde, men overvind det onde med det gode.

Det er sådan vi skal være over for hinanden, og det er skrevet af mig, som en tanke i at vi skal hjælpe hinanden, bede for hinanden, støtte hinanden, og det er det vi vil gøre ved at bede for din mor, dig og din familie.
Mvh. Korintherbrevet

Jer. 29 v11 "Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb."

Til toppen 
#45353 - 20/04/2005 11:10 Re: Bed for min mor [Re: korintherbrevet]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Korinterbrev

Rigtig mange tak fordi du vil være med i forbønnen for min mor og i det hele taget min familie, det har vi virkelig brug for, så tak skal du have!!!

Også tak for din opmuntring med bibelcitatet, det er godt at minde hinanden om hvordan vi bør færdes blandt hinanden - også de ikke-troende. Vi skal ikke gengælde ondt med ondt, tværtimod, det er også derfor at jeg beder jer om at være med i forbønnen, også fordi jeg tror på, at enig bøn flytter noget. Og hvem ved, om ikke dette her med min mor kan få resten af familien til at spørge efter Jesus? Det er ihvertfald min bøn at det vil ske, og at Jesus vil standse min mor på vejen til det kursus ligesom han standsede Paulus på vejen til Damaskus (Apg. kap. 9), det har han da heldigvis magt til at gøre!!!

Knus fra Maijannes

Til toppen 
#45354 - 20/04/2005 11:14 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Tau

Ja, hvem ved hvad der sker med min familie lige nu? Min bøn er ihvertfald at de må begynde at spørge efter Jesus og at han også vil standse min mor på vejen til det kursus ligesom han standsede Paulus på vejen til Damaskus (Apg. 9), det ville virkelig være et mirakel af rang hvis det skete, for Gud er heldigvis intet umuligt

Knus fra Maijannes

Til toppen 
#45355 - 20/04/2005 21:24 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Anonym
Anonym

Kære Maijannes!

Jeg kender det at være i bønnenød for andre, jeg er en mor der beder for mine børn og jeg vil gerne være med til at bede for din mor og din familie, men også for at du må få styrke til at holde ud i tillidsfuld bøn til Gud vor Far i himlen, som er al trøsts Gud.
Jeg vil give dig et vers som jeg har været glad for i min bøn. Det er Es. 62.6 og 7:
Jerusalem, på dine mure
stiller jeg vægtere;
aldrig skal de tie,
hverken dag eller nat.
I, der påkalder Herren,
und jer ikke ro,
v7 og und ikke ham ro,
før han genrejser Jerusalem,
og før han gør den
til lovprisning på jorden.

Jeg ved godt at ordene er talt til Israels folk, men i troen på Kristus hører vi til Guds folk. og når vi ved at Gud ønsker at alle mennesker skal kende sandheden og nå til deres sjæles frelse, så må vi tro, at Gud også her ønsker en bønnehær på muren, der ikke tier hverken dag eller nat og at vi der er villige til at være med i forbønsskaren ikke skal unde os ro når vi beder om menneskers frelse og ikke unde Gud ro, før han får genrejst troen i et menneskes hjerte så det også kan lovprise Ham.
Kærlig hilsen Kirsten

Til toppen 
#45356 - 21/04/2005 13:50 Re: Bed for min mor [Re: ]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Kirsten

Rigtig mange tak for dit hjertevarme indlæg, det luner virkelig i en svær tid

Og så er jeg enig med dig i, at vi skal være udholdende i bønnen og ikke unde os selv eller Gud ro før han får rejst troen i min mors og dine børns hjerter. Tak for bibelhenvisningen, det ord trøster mig så meget, godt at vide at vi altid må komme til Gud i bøn i vores nød, det er der tryghed og hvile i. Jesus siger jo også i Matt. 11, 28: Kom til mig alle I, der slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Det er et ord og en indbydelse som virkelig er til at tage og føle på.

Kærlig hilsen Maijannes

Til toppen 
#45357 - 25/04/2005 12:36 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej allesammen!

Jeg kan fortælle jer allesammen, at min mors rejse til Beograd er udsat til på torsdag den 28. april fordi hendes rejsefæller ikke kunne blive klar før...
Tak fordi I beder for min mor, det er virkelig også tiltrængt, lad os da bare blive enige om at bede om at rejsen hele tiden bliver udskudt så det ender med at den helt bliver aflyst og de ikke kommer afsted...for Gud er heldigvis intet umuligt

Stort knus til jer alle fra Maijannes

Til toppen 
#45358 - 26/04/2005 14:50 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Anonym
Anonym

Hej Marjannes!
Nej, for Gud er intet umuligt! Hvor er det godt at vide, at vi heller ikke behøver at fortælle Gud hvordan han skel gøre det og det , -for vej har Han alle steder han midler mangler ej. Kun nåde han udspreder, kun lys er al hans vej; hans gerning kan ej hvile, ej standses kan hans fjed, når han til os vil ile med hjælp og bistand ned.- Prøv at læse hele salmen "Befal du dine veje", jeg synes det er sådan en trøsterig salme. Hvor stort at høre at rejsen er blevet udsat. Vi beder fortsat
Kærlig hilsen Kirsten

Til toppen 
#45359 - 27/04/2005 15:20 Re: Bed for min mor [Re: ]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Kirsten

Rigtig mange tak for dit opmuntrende indlæg og fortsatte bøn for min mor. Og ja, det er stort at rejsen er udsat, men hvordan og hvornår Gud griber ind og frelser hende fra TM er jo så op til ham - og heldigvis for det!! Han kender bedst tid og time, det gør vi ikke, det er godt at vide synes jeg

Og rigtig mange tak for din henvisning til salmen "Befal du dine veje", det er virkelig en trøsterig og god salme, godt at du mindede mig om den

Knus fra Maijannes

Til toppen 
#45360 - 30/04/2005 13:30 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Maijannes!
Hvordan går det med din mor? Jeg var inde på Dialogcentret ´s hjemmeside og læse om Transcendeltal Meditation (TM). Derfor kan nu jeg bedre forstå din bekymring for din mor.
Mkh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#45361 - 30/04/2005 14:12 Re: Bed for min mor [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Ja, vi er enige om, at vi skal undgå, og advare imod, TM og lignende teknikker ..

Men vi skal ikke bekymre os!
Det er let sagt, og det lykkes bestemt heller ikke for mig at lade være med at bekymre mig, især når nære mennesker, forekommer mig at være langt borte fra Gud.

Alligevel kan vi finde trøst og opmuntring i Skriften.
Der står skrevet: "Kast al jeres bekymring på Herren, for Han har omsorg for jer!"

Vi har Guds løfte om, at når vi lægger vore kære i Hans hænder, så sker alt efter Hans kærlige vilje! Hvornår og hvordan ved vi ikke. Sommetider går vejen gennem i dybe, farlige kløfter, mærkelige omveje, tilsyneladende længere og længere bort fra frelsens vej - og vi bliver bange og kede af det og kan komme i tvivl om, hvad det dog skal ende med ...

Så må vi falde til ro med, at Gud véd det, og at Hans trofasthed og retfærdighed aldrig får ende.

En anden salme jeg også er glad for:
Til himlene rækker din miskundhed, Gud.
Der står i vers 2:

Som himlenes favn er din kærlighed, Gud,
som havenes dyb dine domme;
til frelsen fører du sjælene ud
vil skabningens suk ihukomme ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45362 - 30/04/2005 15:39 Re: Bed for min mor [Re: kristina]
Jonathan
Bruger

Hej Kristina!
Var det mig du havde skrevet det flg. til:

Ja, vi er enige om, at vi skal undgå, og advare imod, TM og lignende teknikker ..

Men vi skal ikke bekymre os!
Det er let sagt, og det lykkes bestemt heller ikke for mig at lade være med at bekymre mig, især når nære mennesker, forekommer mig at være langt borte fra Gud.

Alligevel kan vi finde trøst og opmuntring i Skriften.
Der står skrevet: "Kast al jeres bekymring på Herren, for Han har omsorg for jer!"

Vi har Guds løfte om, at når vi lægger vore kære i Hans hænder, så sker alt efter Hans kærlige vilje! Hvornår og hvordan ved vi ikke. Sommetider går vejen gennem i dybe, farlige kløfter, mærkelige omveje, tilsyneladende længere og længere bort fra frelsens vej - og vi bliver bange og kede af det og kan komme i tvivl om, hvad det dog skal ende med ...

Så må vi falde til ro med, at Gud véd det, og at Hans trofasthed og retfærdighed aldrig får ende.

En anden salme jeg også er glad for:
Til himlene rækker din miskundhed, Gud.
Der står i vers 2:

Som himlenes favn er din kærlighed, Gud,
som havenes dyb dine domme;
til frelsen fører du sjælene ud
vil skabningens suk ihukomme ..

kristina

Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#45363 - 30/04/2005 15:52 Re: Bed for min mor [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Jonathan -

.. undskyld den manglende angivelse af adressat. Jeg skrev det inspireret af dit indlæg om, at du godt kunne forstå Maijannes bekymring - men det var faktisk mest tænkt som en lille opmuntring for hende!

Så lad os sige, at det var til jer begge to!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45364 - 30/04/2005 15:57 Re: Bed for min mor [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

siger du dermed, at Guds vilje altid sker? At der ikke kan ske noget, som ikke er Hans vilje? Det lyder da lidt sært, synes jeg. Hvor i Bibelen står det?

mvh Tau.

Til toppen 
#45365 - 30/04/2005 23:11 Re: Bed for min mor [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej tau

Du spørger, om der kan ske noget, som ikke er Guds vilje?"

JA, det kan der godt!

Og NEJ det kan der ikke!

Gud vil, at ingen går fortabt.
Gud er almægtig.

Alligevel er der nogen, der går fortabt - nemlig de, som afviser Hans fremstrakte hånd, som er Jesus Kristus.

Guds vilje er, at ingen tvinges.

Gud vil, at vi mennesker skal være "foranledigende"!
Sært ord - men det betyder, at han vil, at vi skal bede om hans gaver.

Gud har givet os mulighed til at sætte universets kræfter i bevægelse.
Vi skal bare folde vores hænder og kalde på ham.

Sl 37,5:
Overgiv din vej til Herren,
stol på ham,
så griber han ind ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45366 - 01/05/2005 12:51 Guds vilje [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

undskyld men det blev jeg ikke spor klogere af.

mvh Tau.

Til toppen 
#45367 - 01/05/2005 14:23 Re: Guds vilje [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej tau - - jamen så prøver jeg lige på en anden måde:

Når vi beder om noget, som er efter Guds plan / Guds vilje, så får vi det.
Jeg tror, at Gud har mange gode uafhentede gaver til os!
Altså Gud vil, at vi skal bede om dem, men hvis vi ikke gør, så får vi dem ikke altid.

Det er det jeg mener med både at skrive, at Guds vilje altid sker, og at Guds vilje ikke altid sker.
Det kommer an på, fra hvilken synsvinkel vi anskuer det.

Jesus lover os ikke, at vi får alt, hvad vi beder om, men vi har hans løfte om, at vi får noget, når vi beder, (Matthæusevangeliet 7,7: "Bed, så skal der gives jer.") - og Gud kun giver gode gaver til sine børn.

Når vi beder om noget, som ikke er med i Guds plan, så får vi det måske.
Gud kan lade sig bevæge af vores bønner og ændre sine planer!
Det er der mange eksempler på, se f.eks. Esajas 38,5.
Og i NT Matt.15, hvor Jesus lader sig overtale til at opfylde den kananæiske kvindes bøn, efter først af have afvist hende ..

Men vi kan bestemt ikke altid ændre på Guds planer, heldigvis da!
Vi kan ikke få ham til at gå imod sin overordnede plan, hans ufravigelige vilje for hver eneste menneskes liv.
Uanset hvor vedholdende vi beder, kan vi ikke få Gud til at gøre noget ukærligt eller destruktivt.

I vores basale bøn, Fadervor, som Jesus har lært os, at vi skal bede, siger vi jo netop: "... Ske din vilje"!

Hvis vi f.eks. beder om at en, som vi ikke kan lide, bliver ramt af ulykke, og vedkommende så faktisk bliver ramt af ulykke, så er det helt sikkert ikke et bønnesvar.
Jesus har nemlig lært os, at vi skal elske vores fjender.

Hvis vi f.eks. beder om at få en kæreste, og vi så får en kæreste, så er det måske/måske ikke et bønnesvar. Det er ikke til at vide ... Måske ville have fået det også uden bøn, og måske/måske ikke er det til velsignelse. Kun Gud ved det.

Men når vi beder i Jesu navn, så får vi altid hvad vi beder om!
Vi skal så bare huske, at "i Jesu navn" er ikke nogen trylleformular, nogle ord som bare skal tænkes eller siges. Det betyder at vi beder noget meget større, nemlig at vi beder i Ham!

Hvis vi er i Jesus, og Jesus er i os, dvs. hvis vi for en stund har kunnet lægge gamle Adam, dvs. al vores selviskhed, til side, så er det helt enkelt umuligt at bede imod Guds vilje, for så er det jo Hans bøn vi beder!

Men uanset hvad: Intet er for stort og intet for småt til, at vi må bede om det.
Vi ved ikke, hvad der er til vores eget bedste, men vi har lov til at bede om absolut hvad som helst, og kan have tillid til at vi kun bliver bønhørt, hvis det er til vores bedste.

Sådan tror jeg. Men kom igen, hvis jeg stadig ikke skriver noget du kan bruge - eller hvis du er uenig.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45368 - 01/05/2005 15:01 Re: Guds vilje [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

TAK for uddybningen. Nu forstår jeg meget bedre. Nu er jeg glad.

Jeg er helt, helt enig i, at Gud ved, hvad der er det bedste for os, som Garth Brooks synger om i sin sang. Han synger: "Sometimes I thank God for unanswered prayers, remember when you´re talking to the Man upstairs, that just because He doesn´t answer, doesn´t mean He don´t care, sometimes Gods greatest gift - are uanswered prayers."

Den sang er jeg så glad for. !! Men nu ér der også en lille Garth Brooks fan gemt i mig..

Jeg er også enig i, at vi får, hvad vi beder om NÅR vi beder i Jesu navn, og jeg er mere enig i, at det ikke gælder om at sige ORDENE; I jesu navn, (som jeg har hørt nogen sige!) men det gælder om at bede efter Hans vilje og hjerte. Det er en vigtig forskel der, som nogen kristne desværre ikke har fanget.

Og - her til sidst er jeg også enig i, at vi nogen gange kan bevæge Gud, så Han ændrer sine planer.

Jeg føler mig nogen gange helt fjollet, når jeg beder om småting. Fx. om at det må blive godt vejr, solskin, eller at min mand må gennemføre og vinde et løb på sin playstation II - Grand Turismo IIII, alle tiders bilspil!! Men jeg tror faktisk, at Gud elsker, når vi henvender os med stort som småt. Ja, og det er Ham selv, der kalder på os, når vi svarer Ham i bøn. Når vi tænker på Gud, er det fordi, Han har kaldt på os, og vi svarer Ham. Det tror jeg.

De bedste hilsener
Tau.

Til toppen 
#45369 - 02/05/2005 11:55 Re: Bed for min mor [Re: Jonathan]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Jonathan

Jeg ved ikke så meget om hvordan det går med min mor, hun er i Beograd nu og jeg har ikke hørt fra hende, mangler også selv at skrive en mail til hende, heldigvis kan man da komme i kontakt med hende, men jeg er ikke glad for at hun er dernede, de bliver så hjernevaskede i TM.

2 af mine søstre og jeg er iøvrigt i færd med at planlægge at mødes med en som tidligere har dyrket TM,men da den ene søster har en datter der skal konfirmeres på søndag vil hun gerne vente, og den anden søster skal skrive projekt på uni, så der går lige nogle dage inden det besøg kan komme i stand.

Tak for din omsorg og forbøn. Hvordan går det iøvrigt med din mor?

Maijannes

Til toppen 
#45370 - 02/05/2005 12:04 Re: Bed for min mor [Re: kristina]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Kristina

Og jeg kvitterer med at sige stor TAK for din opmuntring, det gør godt at vide at andre har omsorg for en og ønsker at opmuntre en. Du har jo ret i, Kristina, at Guds veje nogle gange er kringlede og krogede og vi forstår ikke et muk af det hele, men jeg tror da også på, at Gud ved bedst og at han har magt til at gribe ind til rette tid og frelse min mor fra TM.

Stort knus fra Maijannes

P.S: Min mor er i Beograd i Serbien nu og vil være der de næste 4 mdr.

Til toppen 
#45371 - 04/05/2005 23:08 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Kære Maijannes,

jeg beder stadig for din mor, at hun må komme ud af alt det med TM, og jeg beder også for dine søskende og resten af familien, at de må blive troende.

Husk; Gud virker gennem bøn. Og det er Guds vilje, at alle skal frelses. Så Han er på deres side. Han elsker dem ufattelig højt!

mkh Tau.

Til toppen 
#45372 - 06/05/2005 13:35 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Tau

Rigtig mange tak for din stadige forbøn for min mor og mine søskende, det betyder rigtig meget for mig.

Min mor befinder sig lige nu i Beograd i Serbien, jeg beder hver dag Gud om at standse hende og sende hende hjem til os igen, vi savner hende.

Jeg beder også for din bror om at han må komme ud af det clairvoyante halløj som han er inde i, det og TM er da det rene djævelskab.

Maijannes

Til toppen 
#45373 - 06/05/2005 14:26 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Maijannes

tusind tak for forbøn for min bror, som jeg jo elsker højt!

Faktisk er der sket det, at han ikke længere har lyst til at tage på clairvoyance skole. Af en eller anden grund oplever han ikke for tiden disse mystiske hændelser, som han kan forudsige. Der er dødvande for ham p.t., måske er det Gud, der har friholdt ham fra at kunne se, hvad fremtiden bringer..

mvh Tau.

Til toppen 
#45374 - 08/05/2005 23:22 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Tau

Halleluja og Gud ske tak og lov for at din bror oplever stilstand i de clairvoyante evner

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det skyldes Guds indgriben, det er da stort så lad os da bare fortsætte med at bede for ham og min mor, når Gud kan "standse" din bror, kan han også standse min mor, det er jeg sikker på

Maijannes

Til toppen 
#45375 - 28/05/2005 22:29 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Maijannes,

jeg har igen bedt for din mor. Det har jeg løbende gjort. Jeg har denne gang bedt følgende (sådan ca. gengivet efter hukommelsen): Gud, vil du standse Maijannes mor, Mette Nielsen, i TM-dyrkelsen og få hende til at lægge det helt bag sig. Vil du vende hende til Jesus, så hun kan tilhøre og følge Ham.

Mvh Tau.

Ændret af tau (28/05/2005 22:31)

Til toppen 
#45376 - 30/05/2005 12:35 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Tau

Rigtig mange tak for din konkrete bøn for min mor, hvor er det dejligt at du er så trofast i forbønnen for hende

Din bøn svarer meget til min egen bøn som lyder noget i retning af: "Gud, jeg beder dig om at standse mor og frelse hende fra TM's vildfarelse og giv hende tro på dig. Jesus, jeg beder dig om at åbenbare dig for mor, så hun ser dig som den du virkelig er: hendes frelser og eneste håb, så hun vender om fra TM og rejser hjem igen før kurset er omme"

Til generel orientering er der desværre ikke noget nyt at fortælle, min mor er stadigvæk i Beograd, jeg hører ikke så meget fra hende, men heldigvis svarer hun da når jeg sender sms til hende, men tak om I alle fortsat beder for hende og min familie, det har vi hårdt brug for.

Kærlig hilsen Maijannes

Til toppen 
#45377 - 15/07/2005 21:48 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Jonathan
Bruger

Hej Maijannes!
Hvordan går det med din mor? Det går ikke så godt med min mor. Der er nogle ting hun har svært ved, at finde ord til og udtrykke.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#45378 - 15/07/2005 22:53 Re: Bed for min mor [Re: Jonathan]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Jonathan

vil bare sige på Maijannes´ vegne, at hun ikke er ved nettet de næste dage..hun svarer nok, når hun igen er ved nettet.

mvh Tau.

Til toppen 
#45379 - 21/07/2005 12:08 Re: Bed for min mor [Re: Jonathan]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Jonathan

Jeg hører ikke så meget fra min mor, men hun skriver at hun har det godt, men ellers ikke noget. Hun vil nok ikke betro sig så meget til mig om hvad hun oplever fordi hun godt ved, at jeg er imod at hun overhovedet tog afsted, og hun kender også min holdning til TM i al almindelighed, det er som om vi lever i hver sin verden, hvilket vi jo egentlig også gør, men jeg beder fortsat for hende om at Gud dog må gribe ind så hun omvender sig og kommer til tro på Jesus...

Det lyder da ikke rart med din mor, er hendes Alzheimers blevet værre? Jeg beder fortsat for hende, dig og resten af din familie.

Maijannes

Til toppen 
#45380 - 21/07/2005 12:10 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Tau

Tak for din hilsen til Jonathan på mine vegne, jeg har dog lige været inde og svare ham, men hvor er det godt at du lige kunne give ham den besked så han ikke troede at jeg ikke ville svare, tak for det

Maijannes

Til toppen 
#45381 - 25/07/2005 16:13 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Maijannes

det var så lidt. Det gør jeg da gerne. Jeg tænkte nemlig, at fordi du ikke havde adgang til nettet i nogle dage, så kunne han tænke, nå hun vil ikke svare mig, eller sådan noget.

mvh Tau.

Til toppen 
#45382 - 30/07/2005 12:58 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Tau og alle andre

Jeg kan oplyse jer om, at jeg har fået at vide, at min mor bliver i Serbien i yderligere et par uger, så hun først kommer hjem midt i september, bed for hende!!!

Maijannes

Til toppen 
#45383 - 30/07/2005 18:30 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Kære Maijannes

jeg har lige bedt en bøn for din mor igen. Jeg har løbende bedt for hende, men nu var det faktisk lidt siden sidst, så tak for påmindelsen. Vi kan røre Guds hjerte med bøn, det er jeg sikker på, så derfor vil jeg bare opfordre alle, som læser med her til også at sende en bøn afsted.

Må din mor vende om og vende hjem snart.

mvh Tau.

Til toppen 
#45384 - 01/08/2005 13:42 Re: Bed for min mor [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Tau

Rigtig mange tak for din forbøn og opfordring til andre der læser det til at bede for min mor, det er jeg meget glad og taknemmelig for, jeg tror også, at vi kan røre Guds hjerte ved bøn, der er jo også et ord der siger, at der er magt i de foldede hænder, så det må vi bare gøre, det kan ikke undgå at berøre min mor på en eller anden måde, så hård kan hun da ikke være, men Gud har heldigvis vej der hvor vi ikke har, så tak til dig Tau og alle andre der beder for min mor.

Maijannes

Til toppen 
#45385 - 17/08/2005 13:09 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hejsa alle i Caféen

Tak til alle jer der trofast har bedt for min mor gennem de sidste måneder, nu har jeg fået den glædelige nyhed, at hun rejser hjem før tiden,Halleluja og tak til Gud, han hører virkelig bøn

Det er så stort og jeg er bare så glad Tak om I fortsat vil bede for hende om at hun må omvende sig og komme til tro på Jesus, der er ingen tvivl om, at hun fortsat har brug for forbøn, men stort er dette bønnesvar, tak Jesus

Knus til alle fra Maijannes

Til toppen 
#45386 - 17/08/2005 14:30 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Tak Maijannes, fordi du deler din glæde med os her. Det er forunderligt at opleve bønnesvar, og vi må ikke blive trætte af at bede. Dejligt at mærke din store omsorg for din mor!

Har du læst kommentaren til Hvorfor gentage den samme bøn igen og igen?
Jo, det er der bestemt god grund til!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45387 - 03/10/2005 14:36 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej igen til alle i Caféen

Jeg skrev det ovenstående indlæg for nogle måneder siden da min mor skulle afsted på det TM kursus.

Nu er min mor kommet hjem, men hun er nedbrudt psykisk, har fået depression og skal indlægges på psykiatrisk hospital i dag. Ydermere har hun fået tarmkræft, og skal i den forbindelse igennem flere undersøgelser, scanninger, operation og strålebehandling, så der er stadig god grund til at bede for min mor, så tak om I vil gøre det fortsat, det har hun og resten af familien brug for.

Desuden er der også ved at være åndeligt grøde hos min mor, få dage før hun fik konstateret kræft bad hun mig om at bede for hende, det er store ting når man tager i betragtning, at min mor i mange år har været uhyggelig meget i opposition til kristendommen, men jeg tror at hun er ved at indse, at kun Jesus, og ikke TM, er vejen frem til frelse for hende, så tak om I vil bede for hende, jeg tror hun er ved at blive moden til at vende om til Jesus og tage imod ham, at hun beder mig om forbøn er en stor ting som hun ALDRIG før har bedt mig om, tværtimod har hun altid sagt at jeg skulle holde hende fra livet med min tro, det ville hun ikke have noget at gøre med, men måske er det ved at ændre sig?!? Man har da lov at håbe og bede...

Knus til alle fra Maijannes

Til toppen 
#45388 - 03/10/2005 16:20 Re: Bed for min mor [Re: Maijannes]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Kære Maijannes, tak for din melding!

Selv om det er forfærdeligt svært for din mor, og også for dig, som det er lige nu, så var på en måde en stor opmuntring at læse hvad du skriver, og en tilskyndelse til at blive ved med at bede for hende - og også for dig, som har så stor omsorg for hende.

Jeg tænker ikke så meget på, at din mor, syg og nedbrudt som hun er, selv skal tage initiativ til at "tage imod Jesus" - men vil glæde mig over, at ... Menneskesønnen er kommet for at opsøge og frelse det fortabte.« (Luk 19,10) Lad os minde vor Herre Jesus Kristus om det dejlige løfte han har givet os med de ord!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45389 - 04/10/2005 13:34 Re: Bed for min mor [Re: kristina]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Kristina

Rigtig mange tak for dit varme og omsorgsfulde indlæg, det varmer rigtig meget, kan du tro

Og ja, du har så sandelig ret i, at vi virkelig skal glæde os over at Jesus kom for at opsøge og frelse det fortabte, han vil også opsøge min mor og frelse hende, det stoler jeg på, hvor er det godt at man i en situation som den min mor og resten af familien er i, må søge hjælp og trøst hos Jesus, det er jeg virkelig taknemmelig for, han siger jo selv, at alle der bærer tunge byrder må komme til ham, og så vil han give hvile, det er så sandt som det er sagt, det har jeg selv gang på gang oplevet, og det er også en stor tryghed at vide, at uanset hvad der sker med min mor, så må jeg altid komme til ham.

Maijannes

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær