Hej Handyman
Tak for dit spørgsmål. Jo jeg vil meget gerne fortælle dig om hvad jeg tror på

Det er rigtigt, at vi tror på, at Gud skabte Adam og Eva som de første mennesker og at vi derfor alle stammer fra dem. Men det er ikke rigtigt, at de kun fik to drenge. De fik mange flere - også piger. Det kan du læse i 1 Mosebog kap. 5 vers 3-4. Derfor er det heller ikke spor umuligt, at menneskeslægten netop kan stamme fra dette første menneskepar. I denne første generation har deres børn simpelt hen giftet sig med hinanden! Og efterhånden som slægten er blevet større er udvalget af ægtefæller jo også steget tilsvarende.
At jeg som kristen tror sådan skyldes ene og alene, at det står i Bibelen, som jeg tror er Guds ord. Det er selvfølgelig ikke noget der kan bevises rent videnskabeligt. Men det er heller ikke muligt at afkræfte, at det gået sådan til.
Mht. at vores DNA svarer meget til en abes, er det jo ganske rigtigt. 97% sammenfald vistnok. Det kan jo ikke undre når aber og mennesker trods alt har så meget til fælles i kropsbygning. Men i sig selv siger det jo ikke andet end at vi ligner aberne.
Du skriver at man har fundet ud af at det første liv på jorden var nogle mikroorganismer hvorfra alt levende har udviklet sig. Det er nu ikke sandt. Man har opstillet nogle teorier og modeller for hvordan alt liv
kan have udviklet sig fra primitive mikroorganismer. Det er det vi kalder evolutionsteorien. Men selvom disse teorier i dag er meget anerkendte og næsten enerådende indenfor videnskaben, så er det kun teoretiske spekulationer, som ikke er mulige at bevise.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil lære dine børn sandheden. Det vil jeg også. Men sandheden er ikke altid så nem at gennemskue og i mange forhold er sandheden noget vi må tro på. Det gælder fx når vi taler om hvor vi stammer fra. Som kristen tror jeg på at Gud har skabt os sådan at vi har vores særlige menneskelige egenskaber fra ham. Andre tror at vi er produkt at millioner af års kemisk-biologisk udvikling. Hvad er sandheden? Hvad er lettest at tro på?
Jeg tror at Bibelen taler sandt, når den siger at vi stammer fra Gud selv, han som skabte de første mennesker og kaldte dem Adam og Eva.