Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#44995 - 08/04/2005 09:32 Hjelp!!
sbt
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
Hvad skal jeg gøre? Jeg er den eneste kristegne der hvor jeg bor og arbejder, og jeg er ved at gå op i livlinen af at se alt den synd de andre laver, og jeg hvad ikke hvad Jesus vil havde mig til. Håber I kan hjælpe mig

Må Guds kærlighed og Fred som overgår al forstand være med jer til Jesu genkomst.<><
kh. Stefan.

Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#44996 - 08/04/2005 11:41 Re: Hjelp!! [Re: sbt]
marianne
Bruger

Reg.: 06/11/2004
Sted: Esbjerg.
Hej Stefan.

Du kan jo bede for dem .

Mvh Marianne.

Mvh Marianne.

Kast din byrde på Herren,så sørge han for dig.
Salme55,23.

Til toppen 
#44997 - 08/04/2005 11:59 Re: Hjelp!! [Re: marianne]
sbt
Bruger

Guds Fred.

Det gør jeg for en af dem som siger at han er kristen, men gør mange ting som ikke går hånd i hånd med det Jesus sider og gør.
Men tak for det. Kh Stefan <><

Til toppen 
#44998 - 08/04/2005 12:06 Re: Hjelp!! [Re: sbt]
sbt
Bruger

Jeg glemte at sagde at jeg ikke er så tit på nettet, så der kan godt gå lang tid før jeg skiver noget. Jesus ånd være med jer. kh Stefan.

Til toppen 
#44999 - 08/04/2005 12:50 Re: Hjelp!! [Re: sbt]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Stefan

Jeg vil bare nævne for dig, at der ikke er en eneste af os kristne, der ikke gør mange ting, som ikke går hånd i hånd med det, som Jesus siger og gør ...

Vi synder alle som én, hver dag. i tanke, ord og gerninger, selv om vi så nødig vil!

Men når vi bekender vores synder, og beder om Guds tilgivelse, så er vi frelst af nåde, fordi vi iklædes Jesu retfærdighed!

Jesus har betalt for alle vores synder! Vi må bare ikke vende ham ryggen og være ligeglade, men bede Fadervor, den bøn, Jesus har lært os: "... Forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere ..! Og, meget vigtigt: "Ske Din vilje .."

Og hvis dine kolleger ikke er kristne, kan du bede til Gud om, at Han vil skænke dem troen. Og du kan, i tillid til Guds retfærdighed, i din bøn lægge alle dem, du kender, i Guds hænder.

Jeg håber, at du derved kan få fred i sjælen og blive befriet for bekymringer ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#45000 - 08/04/2005 16:49 Re: Hjelp!! [Re: sbt]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Stefan.

Kommer du i en kirke eller et andet kristent fællesskab? Hvis ikke, er der så ikke noget i nærheden, hvor du kunne gå hen? (en god kirke, IM, LM eller lignende?)
Jeg er sikker på, at Asbjørn gerne formidler kontakten, hvis det skal være. Kig ind på "Personlig kontakt" eller "Landet rundt" i linjen foroven.

Ud over det er det vigtigt, som andre har nævnt, fortsat at bede for dem, du bor og arbejder iblandt. Hvis du har brug for lidt inspiration til at være et vidne for dem, kan jeg anbefale bøger som "Hverdagsvidne" af Johan Schmidt Larsen og Holger Skovenborg (eller var det Søren?), Lohses Forlag.
Eller "Der hvor du er" af Ole Magnus Olafsrud, Credo Forlag.

Det er positivt, at du ikke bare tænker "nåja, lad dem gøre som de vil", når du ser al den synd som andre laver, som du siger.
På den anden side tror jeg, det er vigtigt at passe på, at man ikke blot "er ved at gå op i livlinen" af at se de andres synd, men også husker, at man selv er en synder. Og at Jesus kom for at frelse både dig og dine naboer og arbejdskammerater fra synden. På den måde er I i samme båd, selv om forskellen er, at du tror på Jesus.
Men vidnesbyrd er i bund og grund blot som at være en tigger, der fortæller andre tiggere, hvor der er mad at få. (Kan ikke lige huske, hvor citatet er fra.)

Mht. hvad Jesus vil have dig til, så bed om at få klarhed over det. Overordnet tror jeg godt, vi kan sige, at det, han vil have dig, mig og os alle til, det er at være vidner om ham i handlinger og ord. Hvordan det sker, kan være forskelligt, og måske opdager vi det ikke med det samme. Men når vi er frelst af nåde ved tro, så er vi også "skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i". (Ef.2,10.) Bed om at blive ledt ind i de forudberedte gerninger, og stol på ham. Så tror jeg, han vil bruge dig, sådan som han vil det.
Håber du kunne bruge svaret.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#45001 - 10/04/2005 14:56 Re: Hjelp!! [Re: kristina]
sbt
Bruger

Tak Kristina. Den ven jeg beder for, jeg ved ikke om han bekender sine synder eller over hovedet kan sit Fader vor. Men du har ret alle gør synder lige maget hvem vi er, og Jesus tilgiver altid når vi bekender dem. kh. Stefan ><>

Til toppen 
#45002 - 10/04/2005 15:25 Re: Hjelp!! [Re: AnnePande]
sbt
Bruger

Tak for det AP, jeg kunne godt bruge det til noget.

Ja jeg kommer i imu i middelfart, men vi er kun 2 til bage. De andre er rest. Men der er god mulighed for et teen arbejde her, så det overvejer vi i stedet for/sammen med imu. Jeg er også med i kirkens børene kluppen, og samfundet.

De bøger lyder som en god ide, dem vil jeg kikke på og se om jeg kan får råd til.

Jeg ved jeg er en synder, og jeg skal bede om tilgivelse hver dag, Fordi jeg også gør synd hver dag.

Jeg vil stole på ham, og bede om at blive lind i de for ud beredte gerninger som han har bestemt for mig. <>< Tak for det.
Guds fred være med jer. Kh. Stefan

Til toppen 
#45003 - 11/04/2005 14:31 Re: Hjelp!! [Re: sbt]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Stefan.

Ja 2 er godt nok ikke mange til en IMU, men det lyder da som om I ikke har mistet modet, det er godt. Fint at der også er et samfund, så I ikke er helt alene.
Håber I får et teen-arbejde op at stå, det er bestemt vigtigt. Guds velsignelse med det!

Hvis du har brug for at få de nævnte bøger lidt billigere, så kig ind på www.bogsvend.dk og se, om de er der. De er dog temmelig nye, så jeg ved ikke, om de er der, men det er da et forsøg værd.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#45004 - 16/04/2005 16:40 Re: Hjelp!! [Re: AnnePande]
sbt
Bruger

Guds fred Anne.
Tak for linket. Jeg stopper i børene kluppen, fordi at jeg skal starte til dansk, som I nok har bemærket , men jeg stopper ikke i samfundet. Kh. Stefan <><

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær