Hej Tau
Ja, jeg så programmet og jeg synes at David Vincent Nielsen gjorde det rigtig godt!! Jeg kan ikke lige gå i detaljer med hvad han blev spurgt om, og hvad han svarede, men jeg synes at han svarede stilfærdigt, klogt og venligt på det han blev spurgt om. Jeg husker at han blev spurgt om hvordan han selv endte som katolsk præst, hvilket var meget spændende at høre om. Som Nardus også skriver kan du gå ind på DR1 hjemmesiden og se programmet, når det altså bliver lagt ud, hvis det ikke allerede er sket.
Jeg kan kun personligt sige, at jeg på de fleste punkter er enig med præsten når han svarede på spørgsmål om fri abort, prævention osv. Men se nu programmet selv hvis du har mulighed for det, det var rigtig godt. Jeg husker at han ikke selv var ukritisk tilhænger af nej til brug af prævention, han mente faktisk, at i nogle tilfælde ville det være det eneste rigtige at gøre at bruge prævention, og det kan jeg kun tilslutte mig.
Alt i alt en rigtig god udsendelse som jeg varmt kan anbefale dig og andre at gense på omtalte hjemmeside, hvis man ikke allerede har set programmet.
Maijannes
Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!