Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#44978 - 05/04/2005 21:41 Christians obey whatever is convenient
Anonym
Anonym

Jeg har set en stille dette spørgsmål på en anden debat. Hvordan bør man svare ham???

Hej - Jeg så denne her Quote på et engelsk messege board, og jeg har tænkt meget over den.

Jeg ved ikke om den høre til her, da der ikke er et religion forum, men jeg så at der er religion topics, så jeg går ud fra at det er okay.

Lidt om mig selv: Jeg er en 17 årig dreng fra Jylland, som har gået på en stærk kristen efterskole i det sidste års tid. Det var fedt nok, men jeg blev overrasket over hvor hårde reglerne var på skolen. Alle skulle bede om morgen(ellers kunne man gå ud i køkkenet og vaske op=D)

Men den her quote, syntes jeg lyder klog, men jeg kan ikke helt forstå den. Er den sand?

"Christians obey whatever is convenient to them at the time. If Old Testament law serves their purposes, they will quote it and say everyone should obey it, if New Testament law fits their position better, they will recite that, and if their personal opinion doesn't match what the bible says at all, then it's OK, because Jesus forgives all sins."

Jeg synes egentlig at det lyder meget klogt, men jeg har ikke særlig stor viden omkring emnet.
Er der nogen der har en holdning til overstående?
Jeg ved godt at det er en underlig ting at lave et emne om, men jeg har virkelig, nærmest ligget vågen om natten og tænkt over det:)

Ændret af Netmissionæren (05/04/2005 22:21)

Til toppen 
#44979 - 05/04/2005 22:42 Re: Christians obey whatever is convenient
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Jeg er desværre ikke enig med dig i at citatet lyder særlig klogt. Det lyder mest som simpel og lidt vrøvlet hån fra én som ikke har sat sig ind i hvad Bibelen og kristendommen er.

Ifølge citatet, så bruger og tolker de kristne Bibelen efter hvad der tilfældigvis lige passer dem bedst. Men iøvrigt er de faktisk ligeglade for de får tilgivelse for alt. Hvis det er sandt, så er alle kristne blot pjattede og useriøse mennesker, som hverken tager sig selv eller deres tro alvorligt.

Det synes jeg ikke lyder klogt. Og det passer også dårligt med den kristne tro og de kristne mennesker jeg kender til. De fleste kristne regner Bibelen for Guds ord, dvs. et slags brev eller et budskab fra Gud til mennesker. Hvis jeg begynder at sortere i Bibelen efter hvad jeg selv synes passer mig bedst, så mister Bibelen helt sin værdi og min kristne tro bliver til tom snak.

Jeg kan ikke svare dig andet end at citatet er noget vås, som bedst kan sammenlignes med at sige: "Jeg synes de kristne er dumme fordi de tror slet ikke på det de selv siger".

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær