Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#4497 - 03/09/2002 12:42 Elsker jesus alle??
Anonym
Anonym

der står i Biblen at jesus elsker alle.. fint nok.. men hvad med de homoseksuelle..? i følge biblen er det jo en synd at 2 af samme køn er kærester, bliver gift osv.

men hvis nu en homoseksuel gerne ville ind i jeres kirke og fællesskab??
kunne de det..??
og hvis jesus elsker alle ( der tror på ham ) så kan homoseksuelle vel også komme i himlen??

Til toppen 
#4498 - 03/09/2002 13:09 Re: Elsker jesus alle??
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
hej Tia

JA!!!! Jesus elsker alle!! -også homosexuelle!!

og JA!!!! vi vil med glæde tage imod homosexuelle i vores kirke. Faktisk har en af vores præster i årevis kæmpet med homosexuelle følelser, omend han dog er fri for det nu. Så han ved godt hvordan det er at være homosexuel.

men JO!! homosexualitet er en synd, det er ikke det vi er skabt til. Men det er ikke et nemt område, da det er meget følsomt og folk ofte føler sig fordømt.... det er meget vigtigt her at skelne mellem personen og handlingen.... Jesus elsker synderen men hader synden!!!!!! en homosexuel er jo meget mere end sin sexualitet.....

JA en homosexuel kan godt komme i himlen!!! det er ikke om du er homosexuel eller ej der frelser, det Jesus der frelser!!!!! omend at din homosexualitet kan medvirke til at du bliver draget væk fra Jesus, ligesom enhver anden synd gør det......

så vi skylder de homosexuelle ikke at fordømme dem, men at støtte dem og hjælpe dem........

giver det lidt svar på dit spørgsmål?
-Serner

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
#4499 - 03/09/2002 13:39 Re: Elsker jesus alle??
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Tia
Ja, Jesus elsker alle. Han kom ikke til de de retfærdige, men til synderne
(heldigvis:-))
I biblen kan vi læse at en masse ting er synd, ja bare det ikke at tro.
Alle har syndet!!!Vi er allesammen syndere!!!. Ofte tænker vi (meget menneskeligt) at de andres synder er værre end mine egne, men så er jeg selvretfærdig. Homoseksualitet er ikke en større synd end at være ikke-troende.

Mig bekendt kommer der mange ikke-troende i kirke (nå-ja mange og mange).

Det det handler om, er om du tror!!!!!!

"thi således elskede Gud verden at han skænkede sin enbårne søn, således de der troede aldrig skulle fortabes men have evigt liv. Thi Gud sendte ikke sin søn for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den som tror , dømmes ikke!!! den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne Søns navn. (Johannes 3,16-18).

Jesus siger også at vi skal omvende os fra vores synder. Ja, den var straks værre. De fleste kristne har oplevet kampe i den forbindelse. Vi kæmper i vores egen kraft. Vi kæmper og kæmper..... og oplever til sidst at vi er magtesløse!!!. Det er først når vi er magtesløse, at Gud for alvor kan komme til (det siger Paulus, og jeg har selv erfaret det). Han(Paulus) taler om magtesløshedens styrke. For når vi er svage, er Gud stærk!!!!! Han kan simpelthen gøre en forvandling i ens liv, sådan at vi ikke synder.

Jeg må lige korrigere dig:
"og hvis jesus elsker alle ( der tror på ham )". Jesus elsker alle, ikke kun de der tror på ham, men alle (læs lige første vers af Joh. 3.16 igen)

Venlig hilsen

malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#4500 - 03/09/2002 14:56 Re: Elsker jesus alle?? [Re: serner]
Anonym
Anonym

Citat Serner..: "Faktisk har en af vores præster i årevis kæmpet med homosexuelle følelser, omend han dog er fri for det nu"

nu skal jeg lige være med.. du mener at det at være homoseksuel er noget man bare lige bliver eller ..???

jeg mener at homoseksualitet er noget man er født med og ikke bare lige noget man kan vælge at være eller ikke at være... ! Så hvis jeres præst har været homoseksuel så er han det nok stadig.. ellers fornægter han sin egen seksualitet...! men jeg mener ikke at det ville gøre ham til en dårligere præst hvis han var homoseksuel!

Citat Serner "omend at din homosexualitet kan medvirke til at du bliver draget væk fra Jesus, ligesom enhver anden synd gør det...... "

Kan du give en lidt bedre forklaring på det, for det tror jeg ikke helt at jeg forstår...!

Citat Serner : "så vi skylder de homosexuelle ikke at fordømme dem, men at støtte dem og hjælpe dem........ "

Skylder man ikke alle mennesker det...?

Malli - jeg mente nu også om homoseksuelle der havde vendt sig mod Gud var velkommen i kirken... ikke ikke-troende..:)

(jeg vil gerne sige undskyld hvis jeg var lidt fordømmende og glad for at jeg fik ryddet det af vejen med at jeg troede at homoseksuelle ikke var velkommen i menigheden!)

Til toppen 
#4501 - 03/09/2002 15:36 Re: Elsker jesus alle??
malli
Bruger

Hej Tia

Jeg skrev homoseksuelle på niveau med ikke-troende. Det var i forhold til Gud. Det jeg mener er at for Gud er det underordnet om du er homoseksuel, ikke-troende, lystmorder, pædofil osv. Ved at man ikke tror træffer man et valg i forhold til Gud.

Det han ser på er om du TROR på ham!!!!!!!

Hvis ikke homoseksulle kunne komme i kirke, kunne ikke-kristne heller ikke komme det!!!!! det jeg vil sige er at jeg ville godt se den kirke, der ikke vil tage imod et medmenneske.

Nu svarer jeg måske lidt på serners vegne. Men homoseksuel er ikke noget man bare lige vælger/bliver. Iflg Guds ord er det en konsekvens af synd. Forældrenes/samfundets synd. Så nogle er vokset op som lesbiske/bøsser og vælger at leve deres liv i synd. Andre tager imod Jesus og gør ham til Herre i deres liv og bliver sat fri. Ikke i egen kraft, for så tror jeg, at du har ganske ret i at man vil fornægte sin egen seksualitet. Men for Gud er alting muligt

Med venlig hilsen

malli

Til toppen 
#4502 - 03/09/2002 16:53 Re: Elsker jesus alle??
serner
Bruger

hej Tia

hæhæ, nej, jeg mener ikke at homosexualitet er noget man bare lige går hen og bliver!!! det er noget der stikker dybt. Men jeg mener også at det er muligt at blive fri for ved Guds hjælp og det er det min præst har oplevet. og nej!! han er ikke homosexuel længere, jeg kunne jo sætte dig i forbindelse med ham hvis du vil ha' hans historie hæhæhæ.

om man er født med homosexualitet eller ej vil jeg ikke sætte mig til herre over, men der kan vist ikke være tvivl om at det sociale også spiller ind på en eller anden måde.

omkring at homosexualitet kan føre væk fra Jesus. hvis du er ulydig mod dine forældre så kommer der også et eller andet mellem jer. Når vi synder, omend det er sexuelle synder eller noget hvilket som helst andet, så kommer der også noget mellem os og Gud, men heldigvis er Gud fuld af nåde og kærlighed, så Han har betalt prisen for vore synder. Men hvis vi har en synd som vi ikke vil slippe, så har vi et problem. Ikke dermed sagt at Gud ikke elsker os længere eller at vi ikke stadig kan blive frelst!! men synd er ondt og det leder os væk fra Hans kærlighed....

og jo vi skal hjælpe og støtte alle mennesker!!! men nogen gange måske særligt dem der har det svært. Og en homosexuel har det ofte svært i kirken da han/hun kan se at det strider mod bibelen. Det er ikke nemt og derfor skal de støttes og vide at de ikke er fordømt men elsket -som dem de er!!!!

Guds fred,
-Serner

Til toppen 
#4503 - 03/09/2002 19:41 Re: Elsker jesus alle?? [Re: serner]
Anonym
Anonym

Citat Serner - " Men jeg mener også at det er muligt at blive fri for ved Guds hjælp "

Hvis vi nu antager at man er født homoseksuel hvordan er det så muligt at blive fri med guds hjælp?? skal man bede til gud om at han skal tage den frygtelige synd fra en..??

Citat Serner - " , men der kan vist ikke være tvivl om at det sociale også spiller ind på en eller anden måde. "

Øhh jo det kan der faktisk godt.. jeg tror ikke at der er nogle veldokumenterede undersøgelser der viser at børn "af" homoseksuelle også selv bliver homoseksuelle.. så jeg ved ikke hvordan det sciale kan spille ind.. men det vil jeg da gerne høre din mening om....

Ok.. Jesus elsker alle... uanset om de tror eller ej... fint nok.. hvorfor er det så at det ikke kan accepteres at man er homoseksuel alligevel...?? og hvad nu hvis den homoseksuelle har det fint med sin seksualitet og ikke mener at der er noget i vejen med den men alligevel godt mener at vedkommende kan være kristen på trods af seksualiteten .. hvordan vil vedkommende blive modtaget i kirken..? ville de kristne prøve at verbevise vedkommende om at vedkommende godt kan blive fri af sin "synd" hvis vedkommende bare beder til gud...??

Til toppen 
#4504 - 03/09/2002 19:51 Re: Elsker jesus alle??
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001

og hvad nu hvis den homoseksuelle har det fint med sin seksualitet og ikke mener at der er noget i vejen med den men alligevel godt mener at vedkommende kan være kristen på trods af seksualiteten .. hvordan vil vedkommende blive modtaget i kirken..?

Det kommer nok an på, hvilken kirke, han/hun kommer til. Kirkesamfund er meget, meget forskellige, så hvad det angår ender det med, at der er plads til os alle, både den homoseksuelle og homofoben :-)

Og med hensyn til at give slip på sin syndighed: Hvad med den pralende, løgnhalsen, hidsigproppen, grovæderen, misantropen, den selvretfærdige..........

Det er min klare overbevisning, at Guds kærlighed altid er flere numre større end vores forestillinger om den.

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#4505 - 03/09/2002 21:04 Re: Elsker jesus alle?? [Re: Eva]
malli
Bruger

"Og med hensyn til at give slip på sin syndighed: Hvad med den pralende, løgnhalsen, hidsigproppen, grovæderen, misantropen, den selvretfærdige.......... "

Ja tak for at vi har en tålmodig Gud!!!!!!!

Med venlig hilsen

malli

Til toppen 
#4506 - 03/09/2002 21:27 Re: Elsker jesus alle??
malli
Bruger

Hej Tia.
Det står ikke til os som kristne at dømme/fordømme andre mennesker. Det kan kun Gud.
Du spørger om man som homoseksuel er velkommen i kirken. Tia, det er jo komplet umuligt at svare på alle kirkers vegne. Kirker består af (foruden mursten) af mennesker!!! Mennesker er som bekendt forskellige. Jeg kan også spørge dig, vil en IndreMission-mand være velkommen til en hekse-sabbat, eller et "alternativt" møde - uden at der var NOGEN, der ville forsøge at ændre hans verdensbillede!!!!!
Kan du svare på det, og vel at mærke PÅ ALLES VEGNE.

Jeg kan kun svare på egne vegne, at homoseksuelle såvel som andre, ville jeg byde hjertelig velkommen.

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#4507 - 03/09/2002 23:48 Re: Elsker jesus alle??
serner
Bruger

hej Tia,

du spørger og spørger, hæhæhæhæhæhæ -det er fint nok...

ja jeg tror Gud er en Gud der svarer bøn!!!!!

ok, der kan være tvivl... Jeg sagde i øvrigt også at jeg ikke ville sætte mig til herre over om man bliver født homesexuel eller ej men jo jeg tror at sociale aspecter også spiller ind. en opvækst med traumer eller sexuel udnyttelse. please lad være med at blive provokeret over det jeg har bare en mistanke om at det også kan spille ind ok?

jeg vil bare gentage og sige at jeg meget gerne vil modtage en homosexuel i kirken uden fordømmelse ja jeg mener stadig det er en forkert og usund levevis, men jeg ved at Gud elsker Ham/hende!!!!

Guds fred Tia!!
-Serner

Til toppen 
#4508 - 04/09/2002 00:12 Re: Elsker jesus alle?? [Re: malli]
Anonym
Anonym

Nu ville jeg også bare høre om der var en generel holdning på det område.. og selvfølgelig kan det da være forskelligt fra kirke til kirke.
Ja jeg tror faktisk at en indre missionsk mand/kvinde godt kunne deltage i et alternativt møde uden at der var nogen det ville prøve at omvende ham/hende til vores religion.( men nej jeg kan selvfølgelig ikke svare på alles vegne )
En ( for mig ) vigtig del af wicca går ud på at acceptere alle mennekser og deres religion uanset hvad de har valgt at tro på.. jeg mener ikke at min religion er mere rigtig end fx. kristendommen eller islam.. og det er egentligt noget jeg sætter en meget stor ære i.. Grunden til at jeg er herinde er fordi jeg gerne vil forstå kristendommen og de folk der har valgt at følge denne religion lidt bedre..! Ikke for at fordømme eller nedgøre!

Til toppen 
#4509 - 06/09/2002 23:28 Re: Elsker jesus alle??
holbo
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
Kære Tia,
Du skriver:

jeg tror ikke at der er nogle veldokumenterede undersøgelser der viser at børn "af" homoseksuelle også selv bliver homoseksuelle.. så jeg ved ikke hvordan det sciale kan spille ind..

Første gang, jeg blev præsenteret for den blev jeg på det nærmeste chokeret. For det var en respons på den påstand, at jeg ikke mente det var sundt for et barn at vokse op med to forældre af samme køn. Men hallo! Det var faktisk heller ikke det, jeg sagde. Jeg sagde blot, at det ikke var sundt. Dette viser egentlig blot det, at i en samale mellem to mennesker kan der være en kæmpe forskel på det, der menes og det, der høres.

Tia, du forstår ikke, hvor kærligheden kommer ind i billedet. Tillad mig at sige dette: Kærlighed er ikke at lade stå til. Kærlighed er ikke at være ligeglad. Tværtimod består den største kærlighed nok nærmere i at fortælle den, du elsker, når vedkommende er på vej ud i noget skidt. Kærligheden går ofte hånd i hånd med smerten.

Og hvis et menneskes frelse afhænger af, om vedkommende ønsker at blive sat fri fra sine homoseksuelle tendenser, så er det ægte kærlighed at sige det til ham eller hende og mangel på kærlighed ikke at gøre det.

Per

Til toppen 
#4510 - 07/09/2002 12:06 Re: Elsker jesus alle?? [Re: holbo]
Anonym
Anonym

For det var en respons på den påstand, at jeg ikke mente det var sundt for et barn at vokse op med to forældre af samme køn

hvad mener du med at det ikke er sundt?? 2 homoseksuelle kan være lige så gode forældre og elske deres barn ligeså højt som 2 heteroseksuelle kan være det.. og jeg ved ikke om det så er sundere at blive opfostret af 2 hetoroseksuelle der ikke elsker deres barn.. !!!
og jeg forstår da udemærket hvor kærligheden kommer ind i billedet!!

Og hvis et menneskes frelse afhænger af, om vedkommende ønsker at blive sat fri fra sine homoseksuelle tendenser

hvis et menneske ønsker det så fornægter det menneske deres egen seksualitet!! men kan ikke ændre på den måde man er født på.. jeg kan heller ikke bare lige "blive" homoseksuel hvis jeg ville det.. for det er at fornægte den måde jeg er født på..og det ville medføre noget falskhed fra min side om at jeg er noget som jeg rent faktisk ikke er.. og sådan er det også med homoseksuelle der lige pludselig ikke er homoseksuelle mere!! og så kan man bede til hvem man vil.. for det ændre ikke noget alligevel!!!
Men det er bare min mening!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær