0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#44605 - 29/03/2005 12:54
Hvor er etikken henne?
|
Chatvært
Bruger
Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
|
Hej
Jeg har her i formiddags læst på tekst-tv, at der stadig bliver lige så mange mongolbørn som tidligere, og det undrer man sig over i lægeverdenen fordi man jo flere steder har indført de såkaldte nakkefoldsscanninger, hvor man kan se om fosteret har de typiske nakkefolder, som ofte følger med mongolisme.
Så er det jeg tænker: "Hvorfor VIL man absolut drive klapjagt på alt det der ikke lige er "normalt" (hvad dette normale så end er)" Jeg synes godt nok, at vi i dagens samfund er blevet temmelig kyniske. Jeg er rystet over, at lægerne kan undre sig over, at der stadig fødes en del mongolbørn, det virkede nærmest som om de var fornærmede over, at det forholder sig sådan. For mig virker hele tankegangen omkring nakkefoldsscanninger, og fosterdiagnostik i det hele taget, temmelig nazistisk. Jeg er overbevist om, at Hitler ville have vendt sig i graven af fryd over det der sker i vores samfund nu, hvis han vidste det, hans mål var jo netop også at udrydde alle handicappede fordi de i hans øjne ikke var produktive for samfundet. Jeg selv er personligt glad for at jeg blev født længe før der var noget der hed fri abort og fosterdiagnostik. Jesus har så sandelig ret når han siger, at i de sidste tider vil kærligheden blive kold, det skal jeg da love for at jeg synes den er i vores såkaldt moderne samfund. Jeg spørger bare. "Hvor er etikken henne?" Er det ikke på tide at sige stop, at nu vil vi ikke finde os i mere? Vi har brug for at bede Gud om at forbarme sig over Danmark og danskerne fordi jeg virkelig tror, at med fri abort og fosterdiagnostik begår vi en alvorlig synd som der i allerhøjeste grad er brug for at bede om tilgivelse for! Hvem er vi, at vi skal bestemme hvem der har ret til livet og hvem der ikke har? Gud sagde til menneskene, at de skulle underlægge sig jorden og væ