0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#44484 - 23/03/2005 18:04
Bøn for min onkel.
|
Bruger
Reg.: 21/03/2005
Sted: Kbh, Amager
|
Hej herinde.
Jeg tænkte på, om i allesammen ville være så venlige, at bede en bøn for min onkel Oda, der ligger på hospitalet.
Han kom for nogle dage siden fra Grønland, pga udposninger i blodårene i hjernen. Han blev opereret i hjernen både i forgårs og i går, og nu siger lægerne, at det er blevet så kritisk, at de ikke er sikre på, at han overlever. Det vil tiden kun kunne vise.
Så hvis i ville bede en bøn for ham, uanset tro, så ville jeg sætte umådelig meget pris på det.
M.v.h. Camilla
Ændret af Camilla (23/03/2005 18:16)
Respekt og ærlighed over for alle, og jeg forventer der samme af andre.
|
|
Til toppen
|
|
|
#44485 - 23/03/2005 20:27
Re: Bøn for min onkel.
[Re: Camilla]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Camilla
jeg har bedt en bøn for din onkel Oda. Jeg håber også, at der er andre, der gør det. Det er der nok, selvom de måske ikke får skrevet det her til dig!
mvh Tau God Påske.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#44486 - 24/03/2005 07:50
[Re: tau]
|
Bruger
|
Hej Tau.
Mange tak for det. Det varmer virkelig om hjertet. Jeg håber at det hjælper. Fortsat god påske til dig også.
M.v.h. Camilla
|
|
Til toppen
|
|
|
#44487 - 24/03/2005 09:45
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Ja! - og også til det tau skriver! Jeg vil også bede for dig, som står din onkel nær og bekymrer dig om ham ...
Bøn hjælper altid! Ikke sådan at vi altid får hvad vi beder om, men at Gud altid hører bøn, så det som er efter hans kærlige vilje vil ske.
Jeg håber du er i en god menighed, hvor I kan bede sammen.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#44488 - 24/03/2005 10:00
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Hej Kristina.
Mange tak.
Men jeg er ikke nogen menighed, det er derfor jeg beder jer om at bede. Jeg er jo lige først nu begyndt at interessere mig for relion.Jeg kender ikke nogle kristne overhovedet.
M.v.h. Camilla
|
|
Til toppen
|
|
|
#44489 - 24/03/2005 10:09
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Camilla, hvis du kunne tænke dig kontakt med kristne der hvor du bor, er der hjælp at få! ... se jer! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#44490 - 24/03/2005 10:54
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Hej Kristina.
Tak for linket. Desværre har jeg problemmer med at få det sendt, til trods for at jeg har udfyldt alt det der skal udfyldes.
Jeg har både chekket og dobbeltchekket, bare for at være sikker.
M.v.h. Camilla
Ændret af Camilla (24/03/2005 10:57)
|
|
Til toppen
|
|
|
#44491 - 24/03/2005 13:17
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Camilla
jeg tror nok, at du også bare kan sende netmissionæren en privat besked. Så kan han også se, at du gerne vil i kontakt med kristne i dit nærområde. Jeg tænker bare, når nu du ikke kan få formularen til at virke.
God Påske og fortsat forbøn,
Tau.
Ændret af tau (24/03/2005 13:30)
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#44492 - 24/03/2005 14:09
[Re: tau]
|
Bruger
|
Hej Tau.
Det vil jeg prøve.
Tak og forsat god påske.
M.V.H Camilla
|
|
Til toppen
|
|
|
#44493 - 24/03/2005 15:33
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Camilla
det var så lidt.
Også god Påske til dig, trods din onkels sygdom.
mvh Tau.
|
|
Til toppen
|
|
|
#44494 - 24/03/2005 16:44
|
Bruger
|
Hej alle.
Jeg vil bare gerne sige tak til alle jer, der har bedt for min onkel. Han er desværre blevet erklæret hjernedød nu, og trækker kun vejret pga. en respirator.
Jeg bad Fadervor på hans vejne, fordi han ikke selv var i stand til det, før han var død. Jeg er ikke sikker på om selv nåede at bede, før han blev opereret. Kan man det? For så vidt jeg har forstået, skal man bede om tilgivelse for sine synder før man dør, for at kunne komme i himlen, får hvis man ikke når det kommer man ikke i himlen. Betyder det så, at han er blevet renset for sine synder, selvom han måske ikke selv nåede at bede? Kan man gøre det sådan? Jeg er lidt forvirret, om jeg kunne tillade mig at bede på hans vejne? Jeg har bare pludselig så mange ubesvaret spørgsmål, føler jeg. Håber nogle af jer kan hjælpe mig med svar.
M.v.h. Camilla
|
|
Til toppen
|
|
|
#44495 - 28/03/2005 23:15
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
|
Hej Camilla Det undrer mig lidt, at der ikke er nogen der har svaret dig, det er trods alt over fire døgn siden du skrev dit indlæg. Men så vil jeg da gøre det. Du skrev:
For så vidt jeg har forstået, skal man bede om tilgivelse for sine synder før man dør, for at kunne komme i himlen, får hvis man ikke når det kommer man ikke i himlen.
Det er ikke sådan, at vi skal gå og bekende vores synder konstant for at være sikker på, at vi har fået det hele med når vi dør. Så ville det jo være umuligt at leve. Det er jo heller ikke bare de enkelte synder, vi begår, som kræver Guds tilgivelse, men også selve vores syndige natur. Tilgivelsen er først og fremmest noget, vi har fået en gang for alle ved Kristi død og opstandelse. Denne tilgivelse har enhver, som har bekendt, at han/hun er en synder, og bedt om tilgivelsen, del i. Det er også vigtigt, at vi ikke afstår fra at få denne tilgivelse fornyet, når vi føler os tilskyndet til det. Men det betyder ikke, at Gud ikke kan se i nåde til den, som ikke kan eller ikke når at bekende sine synder en sidste gang før døden. Gud er en god og nådig Gud, som ser stort på menneskers svaghed.
Med venlig hilsen Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#44496 - 31/03/2005 14:19
[Re: Nikolaj]
|
Bruger
|
Hej Nikolaj.
Tak for dit svar. Det hjælper at have fået det på det rene.
Jeg håber inderligt, at du har ret i det sidste, du skrev.
M.v.h. Camilla
|
|
Til toppen
|
|
|
|