Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#44411 - 21/03/2005 14:12 Kommer Dalai Lama i himlen?
Anonym
Anonym

Til Ondt i troen.

Jeg har tænkt over dette spørgsmål i noget tid, og har endelig fundet et sted, der måske kan svare på det. Nemlig HER! )

Lad os nu sige at der i Bibelen står den virklige endegyldige sandhed. Hvad sker der så med Dalai Lama, når han dør?

Kommer han i himlen eller er han fordømt?

Det sker forhåbentlig ikke, for han er jo et MEGET godt menneske, i mine øjne i hvert fald.

Og hvad siger Bibelen om reinkarnation, for Jesus opstod jo igen??

Hilsen mig.

Ændret af Netmissionæren (29/03/2005 16:01)

Til toppen 
#44412 - 29/03/2005 16:05 Re: Kommer Dalai Lama i himlen?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Ja, hvad sker der med alle de mennesker, som ikke tror på Jesus? - altså Bibelens Jesus. Ham som Gud sendte for at dø for vore synders skyld.

Jeg har ikke andre svar til dig end det svar som Bibelen selv giver. Fx når Jesus - iflg. disciplen Johannes - selv siger: "Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn." (Johannesevangeliet 3,18) eller når disciplen Peter siger om Jesus: "der er ikke frelse i nogen anden, ja, der er ikke givet mennesker noget andet navn under himlen, som vi kan blive frelst ved." (Apostlenes Gerninger 4,12).

Du skriver at Dalai Lama er et meget godt menneske og at han derfor forhåbentlig også kommer i himlen. Ja, Dalai Lama er utvivlsomt et bedre menneske end de fleste. Men der er tre vigtige ting at huske på her:

For det første, så siger Bibelen meget klart, at der er ingen mennesker der bliver frelst fordi de er gode. Vi kan kun blive frelst ved at stole på Guds tilgivelse og ved at lade ham "nyskabe" os.

For det andet, så er der i Guds øjne slet ingen mennesker, der er rigtig gode. Vi er allesammen præget af noget selvisk og ondt som i mere eller mindre grad præger vores handlinger og vores sind. Nogle - som fx Dalai Lama - er bedre end andre til at skjule denne negative side ved mennesket. Men det ændrer ikke ved det som bor dybt indeni os.

Endelig for det tredje, så er det kun Gud, der kan se hvad der bor i vores hjerter og om vi tror på ham eller ej. Det kan ikke ses på vores ydre handlinger og ord. Mennesker, der har levet et forfærdeligt liv kan frelses hvis de omvender sig til Gud. Og mennesker der har levet det pæneste og mest retfærdige liv kan gå fortabt hvis de ikke vender sig til Gud.

Jeg kan altså ikke fortælle dig om Dalai Lama kommer i himlen eller ej. Men jeg kan fortælle, at han har den samme mulighed for at omvende sig til Gud som alle andre. Og han har lige så meget behov for det som alle andre.

Du spørger også til hvad Bibelen siger om reinkarnation. Det er let at svare på: Bibelen siger ingenting. Det skyldes at reinkarnation - dvs. troen på at livet går i ring og at vi hele tiden fødes igen - er en helt fremmed tanke for Bibelen. Bibelens livsforståelse har en begyndelse og en slutning. Livet bevæger sig ad en linie og ikke rundt i en cirkel.

Det er rigtigt at Jesus opstod igen, og det skal vi alle. Men kun een gang. Og det bliver ikke en opstandelse til et nyt liv på den samme jord, men til en dom, der afgør hvordan vi skal leve det evige liv. Med Gud i himmelen eller uden Gud i helvede.

Du kan læse mere om reinkarnation i disse svar på JesusNet.dk

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær