Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#44312 - 19/03/2005 13:22 Tilgiver Gud mig altid?
Anonym
Anonym

Hejsa. Jeg er en pige der har været kristen hele mit liv. Jeg elsker Gud af hele mit hjerte, og tror på at Han gav sin søn Jesus Kristus så vi kunne få evigt liv. Jeg har oplevet de vildeste ting med Gud i mit liv. Jeg tror Gud er blevet sur på mig.. Altså jeg går på efterskole i Mariager, en kristen en. Og jeg er bare begyndt at sige ting som jeg ved Gud hader når et af hans børn gør. jeg er så ked af det. Fordi jeg kan slet ikke styre mit temperament.. Jeg er så ked af det Fordi det er ikke min mening at såre Gud.. Tilgiver Han mig? Jeg er så ked af det.. Tilgiver Han mig?
Hilsen den forvirrede

Til toppen 
#44313 - 23/03/2005 21:06 Re: Tilgiver Gud mig altid?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære forvirrede

Jeg kan give dig et meget kort og enkelt svar, nemlig: ja! Gud tilgiver altid enhver som bekender sin synd for ham. Een af Jesu disciple, Johannes, siger det så tydeligt:

"Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed." (1. Johannesbrev 1,9).

Den eneste betingelse er at du bekender og fortryder det du har gjort forkert.

Og hvad der er endnu mere fantastisk er, at Gud ikke forlanger at du skal nævne hver enkelt synd for ham. Du skal blot tro på ham og anerkende ham som din herre, så lever du i tilgivelsens fællesskab med ham og så kan ingen synd komme mellem Gud og dig.

Gud deler ikke tilgivelsen ud i små portioner, men han opretter en tilgivelses-pagt med os, sådan at synden ikke længere har magt til at fordømme os eller skille os fra Gud. Det er dette Bibelen kalder at "gøre os retfærdige", dvs. at gøre os til noget som vi ikke er i os selv, men kun i Jesus.

Som kristen er du tilregnet en retfærdighed (en syndfrihed) som gælder i dit forhold til Gud, så længe du beholder troen på ham. Selv synder du fortsat meget, men overfor Gud er du fri og frelst. Du er en tilgivet synder!

Er det ikke en dejlig tanke?

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær