Menu
Hvem er online
2 registrerede (kanne, 1 usynlig) og 12 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#44197 - 17/03/2005 14:34 større billetsalg end ringenes herre 3
badeanden
Bruger

Reg.: 03/03/2005
jamen det er da heldigt at en så (i mine øjne) dårlig film kan sælge så godt. undrede mig da også over tallene da de kom ...meeen så da jeg var i imperial til oscar nat drejede samtalen lige pludseligt ind på the passion of the christ og de høje tal og det viser sig at det ikke er fordi der er kommet mange i biografen for at se den. næ der er en masse religiøse grupper i usa der har syntes det var meget vigtigt at folk så den så de havde købt alle billetter til de første forestillinger af ovennævnte film for der efter at dele dem ud. såå om der virkeligt var flere der så the pasion of the christ den første weekend ja det vides ikke.... da jeg selv arbejder i en biograf og derfor også skulle arbejde da vi viste the passion of the christ og dermed også var vidne til det masse hysteri der var omkring den film kan jeg bare sige at jeg syntes det er utroligt at folk der tager ind og ser sådan en film ikke tænker over hvad det er de skal se, jeg mener alle ved jo sådan nogenlunde hvordan jesus døde. så det kan jo ikke komme som det store chok at der i den film forekommer en del blodige scener og hvis man ikke kan tåle det så lad være med at tage i biografen og se den!. for vi havde folk der besvimede og kastede op inde i biffen samtidigt med folk der råbte og skreg jeg mener at hvis man tager i biografen er man på et offentligt sted og ikke hjemme folk der bliver dårlige kan jo ikke gøre noget det sker men at gå ud og kaste op i gangen uden for så personalet kan gå og rydde op for derefter at gå lige tilbage i salen og sidde og se den færdig det er for meget.

Til toppen 
#44198 - 29/04/2005 00:33 Re: større billetsalg end ringenes herre 3 [Re: badeanden]
korintherbrevet
Bruger

Reg.: 23/03/2002
Sted: Herning
Hej Badeanden.
Jeg havde forventet at mange ville se filmen, da Mel Gibson stod bag, fordi han er en berømt skuespiller, men at de købte alle billetter i USA til de første forestillinger som du skrev om, og så delte dem ud, hvor mange kom der så egentlig og så den film folk kunne jo let tænke bagefter: Jeg gider da ikke ind og se sådan en film, om Jesus, og så smider de bare billetten væk.
Og du har ret i det ang. filmen, at hvis folk godt ved hvordan Jesus døede, så burdte de vide at der er blod i den film, og de så ikke skulle tage ind og se den, hvis de ikke kan tåle at se blod, som min ene søster, der gik hjem midt under filmen da der var for meget blod. De kunne vælge at leje den på video senere, og se den hjemme hos dem selv, fremfor at skrige, og brække sig i salen/gangen som du skrev. Det syntes jeg er for fejt gjort.
Men ok. de regnede nok ikke med at den var SÅ blodig som den var, for jeg syntes der lige var rigeligt med blod, det var hårdt at se på. Hvis Jesus blev slået, pisket så meget i virkeligheden den gang, så blev han virkelig pinet, som vi jo så ikke ved med sikkerhed.
Der skal så lige siges at jeg har intet imod blod.
I må nok bare advarer folk en anden gang, inden de sætter sig ind i salen, hvis i ved at filmen er meget blodig, eller andet. Det er mit forslag.
MVH. Korintherbrevet

Jer. 29 v11 "Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb."

Til toppen 
#44199 - 03/05/2005 18:26 Re: større billetsalg end ringenes herre 3 [Re: badeanden]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Den gang jeg var inden og se den, var der en del der gik ud under filmen. Ikke fordi den var blodig (det var før den blev præget af vold) men slet og ret fordi dens målgruppe er utrolig lille. Jeg må jo indrømme at vi også kedede os jammerligt det meste af filmen igennem og var temmelig trætte af at havde betalt 70 kr hver for dén oplevelse...

Men der er jo plads til flere meninger om filmen. Jeg tror bare den kun appelerer til kristne lidelses-tilhængere.

Den når jo da heller ikke Top 250 på IMDb, og grænsker man dens vurderinger, så ... ja, 45% giver den et rent 10-tal hvilket jo er overordentligt meget. Men der er også en del der giver den 1. Øh, og statistisk set appelerer filmen ydermere mest til kvinder under 18 år. Det kan man så tænke lidt over...

http://us.imdb.com/title/tt0335345/ratings

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#44200 - 08/05/2005 14:28 Re: større billetsalg end ringenes herre 3 [Re: badeanden]
Corner
Bruger

Reg.: 08/05/2005
Faktisk burde man kunne få sine penge tilbage...
Det var den absolut dårligste film jeg nogensinde har set.
Den var så overdrevet og langtrukken at enhver form for empati med Jesus fuldstændigt forsvandt. Man begyndte at tænke "Det er ikke ligefrem hjernemasse der var det mest fremtrædende i mandens hovede..."
Jeg så mere Jesus som en maniodepressiv selvudslettende figur, som gjorde hvad han gjorde for at få opmærksomhed...

Hvis Jesus kom til at se den, ville han sikkert korse sig...

-Corner

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær