Hej Badeanden.
Jeg havde forventet at mange ville se filmen, da Mel Gibson stod bag, fordi han er en berømt skuespiller, men at de købte alle billetter i USA til de første forestillinger som du skrev om, og så delte dem ud, hvor mange kom der så egentlig og så den film

folk kunne jo let tænke bagefter: Jeg gider da ikke ind og se sådan en film, om Jesus, og så smider de bare billetten væk.
Og du har ret i det ang. filmen, at hvis folk godt ved hvordan Jesus døede, så burdte de vide at der er blod i den film, og de så ikke skulle tage ind og se den, hvis de ikke kan tåle at se blod, som min ene søster, der gik hjem midt under filmen da der var for meget blod. De kunne vælge at leje den på video senere, og se den hjemme hos dem selv, fremfor at skrige, og brække sig i salen/gangen som du skrev. Det syntes jeg er for fejt gjort.
Men ok. de regnede nok ikke med at den var SÅ blodig som den var, for jeg syntes der lige var rigeligt med blod, det var hårdt at se på. Hvis Jesus blev slået, pisket så meget i virkeligheden den gang, så blev han virkelig pinet, som vi jo så ikke ved med sikkerhed.
Der skal så lige siges at jeg har intet imod blod.
I må nok bare advarer folk en anden gang, inden de sætter sig ind i salen, hvis i ved at filmen er meget blodig, eller andet. Det er mit forslag.
MVH. Korintherbrevet