Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#44180 - 14/03/2005 20:20 Heavy metal
Anonym
Anonym

hejsa jeg er en fyr på 20 og satanist
jeg har ikke noget imod kristne mange af mine venner er det jeg har det sådan at hver man sin tro nå men til mit spørgsmål

hvorfor er det at heavy metal tit tolkes som ren satanisk musik ?
hvis vi kikker på et band som Manowar så har de mere med de nordiske gudder at gører

og en som Ozzy er kristen og ja han har da lavet nogle sange om djævlen og sårn men det gør ham jo ikke til en satanist

blind guardian er heller ikke satanisk musik det er middelalder musik blandet med metal

og os der hører metal er ikke fuckt på stoffer eller skær i os selv og der er flere kristne der kører metal en satanister
det kan godt værer der er en del sange om djævlen og helvede men det gør jo ikke at alle der hører det bliver til kristne og det vaarr heller ikke metal der fik mig til at blive satanist det var mig selv jeg kunne mere se mig i satanismen en i kristendommen

black metal er så noget man kan kalde for satanisk hvis man skal kalde metal for det

håber i gidder svare på min post ^_^

hygge

og husk uden gud og satan ville der ikke værer balance i universet...

Til toppen 
#44181 - 17/03/2005 21:54 Re: Heavy metal
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej

Jeg er enig med dig i at heavy metal ikke nødvendigvis er satanisk musik. Der findes også kristne bands som spiller heavy metal. Og selvfølgelig behøver man ikke være på stoffer eller lign. for at kunne li den slags musik.

Jeg må derfor give dig ret i at den opfattelse bygger på uvidenhed eller misforståelser.

PS: Du skriver at uden Gud og Satan ville der ikke være balance i universet. Det er jeg ikke enig med dig i. Universet bygger for mig at se ikke på en balance mellem det onde og det gode. Den kristne forståelse er at universet er Guds gode skaberværk som er blevet inficeret med noget ondt, og dette onde skal engang tilintetgøres. Den ideelle verden er altså en god verden, hvor Satan ikke længere eksisterer.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær