#44167 - 12/03/200522:38Re: Og disse tegn SKAL følge de troende..
[Re: tau]
Ole Madsen
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
siger han bogstavelig "de troende"? , hvis han gør det er det at manipulere med skriften, for der står de der tror, ikke alle troende, troens hjerte er dette "Gud siger og udførere", altså ikke op til os, det er den som Gud siger til "bed i tunger" eller "læg hænder på de syge", jeg vil nødig lægge hænder på nogen især fordi jeg ikke har tro for det, ser du pointen?
Det at tale i tunger gør ikke en til en bedre kristen end det ikke at kunne gøre det
at tale i tunger er en nådegave lige som så mange andre og nogen får nådegaven til at kunne tale i tunger imens andre ikke får den nådegave. altså vil jeg mene at det han siger er lodret løgn fordi at tale i tunger ikka har noget med at gøre om man er kristen eller ikke er.
Ak, ja, selv om jeg fuldt ud kender til de åndelige nådegaver, så er det vigtigt ikke at skabe forvirring. Det er korrekt at tegnene skal følge dem som tror, men Paulus skriver om, at stykkevis erkender vi og det er altså ikke alle tegnene som følger een persons liv.
Når Paulus i 1. Kor. brev kap. 12 skriver klogt og vidunderligt om de forskellige lemmer og nådegavernes brug, så slutter han kapitlet med at spørge: "Har alle nådegaver til at helbrede ? Kan alle tale i tunger? Kan alle udlægge?
Når Paulus, som var en kapacitet som Apostel og som etablerede nogle af de de første menigheder blandt hedningerne, skriver de vise ord, så kan jeg kun bekræfte, at sådan er det i praksis. Der er mennesker, som kommer til tro og oplever Guds ånds virke og andre kommer til tro og oplever Guds ånd virke således langt senere og andre igen aldrig. Alt andet er uviist og passer ikke med den erfaring og virkelighed jeg befinder mig i.
#44172 - 13/03/200512:19Re: Og disse tegn SKAL følge de troende..
[Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej kristina
jeg var opmærksom på den anden tråd, da det er mig, der har startet også den. Men tak for linket alligevel, det var betænksomt. Men jeg synes nu ikke, den anden tråd helt dækker samme emne, selvom tungetalen er emnet begge steder på sin vis. Her er det jo Christian Hedegaards markante udtalelse, jeg har sat frem, og det andet sted handler det bare om tungetalens indhold, hvad det er osv. Kan du se forskellen. Jeg var sådan set bare interesseret i, om der var nogen herinde, som var enige med Hedegaard, men det ser det ikke ud til.
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
#44173 - 13/03/200514:44Re: Og disse tegn SKAL følge de troende..
[Re: tau]
asas
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej
Jeg tillader mig lige en enkelt tilføjelse: Når Jesus siger at "disse tegn skal følge dem som tror", så betyder det næppe, at alle troende skal gøre alle tegn, men at fx tungetale og helbredelse og andre af Guds mirakler, skal opleves blandt de som troende, altså i menigheden. Dvs. nogle taler i tunger, andre helbreder og andre igen gør forskellige åndelige tjenester - hver med den nådegave, som Gud udruster hver enkelt kristen med.
#44174 - 13/03/200519:06Re: Og disse tegn SKAL følge de troende..
[Re: asas]
tau
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Asbjørn
ja, det er også det, jeg mente, jeg fik vist bare ikke skrevet det så udførligt, men altså, nogen taler i tunger, andre profeterer, andre igen tager sig af diakoni osv. osv. osv. Sådan er vi alle dele af Kristi legeme.
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
#44175 - 17/03/200509:40Og de SKAL tage på slanger.....
[Re: asas]
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Asbjørn
Efterfølgende vers: "og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem" understreger jo dette - vi skal vel heller ikke allesammen bevæge os ud og tage på slanger.
Jeg håber i hvertfald ikke, at nogen tolker det derhen, at Gud beordrer os alle ud og tage på slanger, og såfrem man ikke gør det..... så er man ikke troende!!!!...men kun håbende.
- I hvertfald tror jeg nok, at vestjyderne vil betakke sig for det rend af københavnere m.m. ude i klitterne om sommeren, der skal "bevise" deres tro.
Jeg mener faktisk, at det blot fortæller os at de "tegn", der bliver givet, i skriftens nære kontekst er situationsbestemt.
Helt konkret oplever Paulus jo et slangebid i Apg. ger 28:
" Paulus havde samlet en bunke kvas, og da han lagde den på bålet, krøb en slange ud på grund af varmen og bed sig fast i hans hånd. v4 Da de indfødte så dyret hænge ned fra hans hånd, sagde de til hinanden: »Den mand er sikkert en morder, som retfærdighedens gudinde ikke giver lov til at leve, selv om han er frelst fra havet.« v5 Men Paulus rystede dyret af i ilden og tog ingen skade. v6 De indfødte ventede, at han ville svulme op eller pludselig falde død om; men da de havde ventet længe og så, at der ikke var sket noget med ham, slog de helt om og sagde, at han var en gud."
Mkh Malli
Ændret af malli (17/03/200509:48)
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†