Det danske sprog er blevet utroligt fattigt og intetsigende, synes jeg.
Hvor meget ligger der i det HEJ, som man bruger i dag for både Goddag og Farvel? Det er bare en floskel - eller tager jeg helt fejl?
Jeg synes bare det er alt for flat - hvor er respekten henne i den danske hverdag?
Efterhånden er der mange udtryk, som bare bliver brugt, uden man mener noget som helst med det. Ha´en god dag !
Mange gange bruger man udtryk, som jeg harindtryk af bare er lidt dumsmarte udtryk, som man slynger ud, og ikke mener noget som helst med end sige forstår.
I en reklame for et ugeblad, vist nok hedder det: Mere action - mindre mormor! Hvad betyder det? Er en mormor nu indbefattet af ælde og støvethed?
Nå - nu lyder det som sure opstød, men jeg ved nok at sproget udvikler sig hele tiden, og i gamle dage, da jeg var ung, var der også mange ting, som man bare sagde, men som man ikke vidste, hvad betød, men der nu ikke meget respekt og ærbødighed tilbage i dag. Hvor er respekten for dem, der er ældre end een selv - kan man uden videre bare tillade sig at sige du, der er ældre end en selv?
I øvrigt foresvæver det mig, at man er begyndt at tiltale folk med DE i fjernsynet somme tider.