Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#43784 - 03/03/2005 14:59 Frosset ned
scapuliz
Bruger

Reg.: 18/12/2004
Hvis jeg nu bliver frosset rigtig hurtigt ned til 0 kelvin i al evighed.. kommer jeg så i himlen eller lever jeg evigt ?
I princippet er jeg vel egentlig ikke død så.. min krop står bare stille.. Bakterier kan jo osse fryses ned i fler tusinde år og tøes op og derefter fortsætte hvor de slap... Det kan vel også gøre ved mennesker når teknologien er til det!?

Til toppen 
#43785 - 03/03/2005 20:57 Re: Frosset ned [Re: scapuliz]
Anonym
Anonym

Hej Scapuliz

Hvis jeg nu bliver frosset rigtig hurtigt ned til 0 kelvin i al evighed.. kommer jeg så i himlen eller lever jeg evigt ?
I princippet er jeg vel egentlig ikke død så

Jo da...

Liv ytrer sig i bevægelse... Ved 0 kelvin er der ingen eller i hvert fald ikke nok til at betegne det som menneskeliv.

En anden ting ved nedfrysning er at væsken i vævet vil krystalisere og udvide sig og derved ødelægge "dig", sådan at når du blev tøet op bare ville være en geléklump... more or less.

Det er i hvert fald det jeg har læst...

Til toppen 
#43786 - 03/03/2005 21:00 Re: Frosset ned [Re: scapuliz]
Anonym
Anonym

Iøvrigt

når teknologien er til det!?

Det er ikke umuligt at der vil være en metode i fremtiden hvormed man kan nedfryse eller på anden måde opbevare en menneskekrop i stasis, til senere brug, genoplivning eller andet...

Til toppen 
#43787 - 03/03/2005 21:04 Re: Frosset ned [Re: scapuliz]
Anonym
Anonym

En anden ting er også at du uanset hvordan du blev sat i nul kun ville eksistere i din fysiske form så længe at universet består sådan som det gør nu.

Hvis jorden f.eks. går under i en meteorstorm, en supernova, når solen brænder ud, whatever, så vil den maskine der holder dit lig på 0 kelvin gå i stykker og din krop vil ikke længere blive holdt på 0 kelvin...

Jeg tror du har set for mange science fiktion film Scapuliz

Til toppen 
#43788 - 03/03/2005 21:07 Re: Frosset ned [Re: scapuliz]
Anonym
Anonym

Set fra et kristent perspektiv så gør Gud vel alligevel lige præcis hvad der passer Ham, så uanset om du forsøger at "snyde" døden i en fiktiv nedfrysningsdims, så skal Han nok få ramt på dig alligevel

Til toppen 
#43789 - 04/03/2005 16:36 Re: Frosset ned [Re: ]
scapuliz
Bruger

Det er da ikke at snyde døden.. Det er bare at sætte den i stå... Men hvornår er man så død i guds øjne ?

Til toppen 
#43790 - 04/03/2005 17:22 Re: Frosset ned [Re: scapuliz]
Anonym
Anonym

Hej Scapuliz

Det er da ikke at snyde døden.. Det er bare at sætte den i stå... Men hvornår er man så død i guds øjne ?

Jeg ved ikke om det er at snyde døden eller ej, men sådan som du tegnede det op lød det som om du stillede et tankeeksperiment op hvor man ved at udsætte døden på "ubestemt tid" kunne undvige eller udsætte Guds dom over en.

Du siger: Det er bare at sætte den [døden] i stå...

Jeg tror nu ikke at det kan lade sig gøre at sætte døden "i stå". Vi kan forsinke døden på forskellig vis og vil ganske givet i fremtiden kunne forlænge livet med et par hundrede år, ja måske mere... Men helt at sætte dødsprocessen i den biologiske krop i stå, det kan vi nok ikke. Selv hvis videnskaben frembringer en metode hvormed det biologiske liv kan forlænges på ubestemt tid, så vil de føromtalte naturkatastrofer af forskellig karakter jo hurtigt gøre en ende på det.

Hvad angår dit spørgsmål om hvornår man er død i Guds øjne, så må jeg være dig svar skyldig. Det skulle ikke undre mig, hvis der er en af de mere bibelkyndige her på siden der kan komme med et bud på hvornår Gud i følge bibelen synes at man er død.

Hvad angår nedfrysning, så er det som jeg sagde tidligere en rigtigt dårlig idé, fordi det ødelægger vævet. Det er ikke umuligt at man i fremtiden vil finde en vej udenom det problem, men som det ser ud nu tvivler jeg på at det vil virke.

Jeg er godt klar over at der er kryobanker der er oprettet, hvor mennesker med penge nok køber sig ind for at blive "foreviget" i håbet om at blive genoplivet når der er en kur for deres sygdom eller deres alderdom, men indtil videre så har jeg hverken hørt eller læst om at en genoplivning af et nedfrosset menneske er lykkedes.

Jeg kan ikke helt lure hvor du vil hen med spørgsmålet, for som jeg også sagde tidligere, så skal Gud som har skabt dig, vel nok få has på dig før eller siden... Så jeg kan ikke helt forstå hvad din idé går ud på... Måske du kan uddybe?

Til toppen 
#43791 - 04/03/2005 22:08 Re: Frosset ned [Re: ]
scapuliz
Bruger

Tak for dine svar ^^
Da jeg skrev: "Det er bare at sætte den i stå" formulerede jeg mig forkert, jeg mente nok nemere at sætte livet i pause. Men man lever jo egentlig ikke når man er frosset ned for der er jo intet der kan bevæge sig. Men man kan vel hellere ikke være død for så kunne man jo (hvis/når teknologien tillader det) rejse mellem himlen og jorden.
Ved ikke helt selv hvor jeg vil hen med det.. Det var bare noget jeg lige sad og tænkte lidt over.

Til toppen 
#43792 - 04/03/2005 23:20 Re: Frosset ned [Re: scapuliz]
Anonym
Anonym

Ok lad mig skære det ud i pap...

Hvis din krop bliver frosset ned til omkring 0 kelvin, så er du klinisk og biologisk død... Punktum!

Du kunne ligeså godt være hoppet ud fra en bro, skudt hovedet af dig selv eller kastet dig ud foran et gennemkørende tog...

Død som i helt sten død og parat til at flyve til himmels... ok?

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær