Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#43772 - 02/03/2005 10:17 Ørkenvandring....?
Anonym
Anonym

Hey....
Fik engang at vide at Gud godt kunne sætte os på en "Ørkenvandring".

En periode hvor Gud "forlader" en....?

Hva vil det sige? og hvordan ved man at man har en...?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#43773 - 02/03/2005 13:58 Re: Ørkenvandring....? [Re: ]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Estrella

Jeg må sige at jeg - så vidt jeg husker - aldrig har hørt om begrebet "ørkenvandring" i kristne sammenhænge før......... men det nærmeste jeg kan komme i tanke om i den retning er beretningen om Job

Job havde det meget svært - med Guds tilladelse - men blev på intet tidspunkt forladt af Gud........

Om Gud bruger ørkenvandringer på os i dag skal jeg ikke kunne sige....... men de gange jeg har følt at Gud var langt væk og næsten havde glemt mig - kan jeg se i bakspejlet - hat været de tider hvor jeg har bevæget mig væk fra Gud og villet selv...... altså ikke noget Gud gjorde......

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#43774 - 02/03/2005 15:20 Re: Ørkenvandring....? [Re: ]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Estrella

Det lyder som du taler om "den skjulte Gud", at Gud gemmer sig, en anfægtelse rigtig mange har oplevet, bla står det i Sal. 10

"Hvorfor står du så langt borte, Herre?
Hvorfor skjuler du dig i trange tider?"

´Men også Luther, og mange andre dybt troende kristne har oplevet den skjulte Gud.

Jeg tror ikke, at man kan forklare dette entydigt, men det er en ufred i sit sjæleliv, hvor man som kristen kan være i tvivl om sin salighed, om Gud overhovedet eksisterer, når der sker så meget slemt omkring en, og/eller en følelse af håbløshed. Ens bønner lyder falske og hule, Bibelen bliver kun til bogstaver, der ikke siger en noget, - det er som Helligånden overhovedet ikke åbenbarer noget som helst for en i Ordet osv.

Oplever man noget i den stil i en periode, da er man i en "ørkenvandring" - eller man oplever den "skjulte Gud".

I en sådan periode kan man ikke klynge sin tro fast i noget som man måske har kunnet tidligere, faktisk er man i tvivl om man overhovedet tror, for konstant er man grebet af tvivl og anfægtelse.

Her er de ydre midler en uvurderlig gave, som troen kan kaste anker i, for vi VED at vi er døbte, og vi VED at Jesus selv med sit legeme og blod er i nadveren, og at han rækker os syndernes forladelse begge steder - og da beror det ikke længere på os og vores anfægtelse, men på Herren, der er nådig.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#43775 - 02/03/2005 15:40 Re: Ørkenvandring....? [Re: malli]
Anonym
Anonym

Mange tak!!

det var faktisk svar nok....

Jeg ved godt at Gud aldrig vil forlade en. Måske det kan være at Gud sætter os på prøve om vi virkelig stoler på ham. At det er vores ånd der stoler på ham og at vi ikke skal stole på hva vores føelser siger..... Men gøre hva der er Rat i hans øjne også selvom vi ikke altid kan mærke ham ...

Så ar jeg vist også selv svaret lidt på mit eget spørgsmål....

God Bless....

- LIlan

Til toppen 
#43776 - 02/03/2005 18:47 Re: Ørkenvandring....? [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
det er interessant at læse at Israel ikke behøvede at gå igennem ørkenen, jeg tror at mange ængstelser kan undgåes ved at man er åben for at ændringer somme tider skal ske, istedet for at gå dag ud og dag ind og tro at alt er som det skal være, det er det ikke, men sig til Gud somme tider, "er der noget vi skal ændre?" tror jeg er en god ting.

Ole

Til toppen 
#43777 - 29/03/2005 23:01 Re: Ørkenvandring....? [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

hej alle mine venner

ahasverus der dømmes uden og vide hvor for er kent som evig vandre.. kan det ha noet med ørkenvandring og gøre.. altså mener at han blev dømdt af jesus til evig vanderen på golgatta....

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær