http://www.sahafa.dk/ finder vi nogle af dem, der skulle forestille at være repræsentant for den moderate ”Euro-islam”.

Men findes Euroislam og er denne bevægelse i stand til at bevæge mange muslimer væk fra den tunge offerrolle, som gennem mange år har været en bekvem sovepude?

Forleden blev jeg henvist til sahafa.dk. Her skulle Euro-islam efter sigende være i fuld flor. Men en hurtig gennemlæsning punkterede desværre mine håb i den retning. Den første artikel jeg læste på hjemmesiden var under overskriften: ”Nu tager de afstand”. Og her dyrkes offerrollen efter alle kunstens regler - og med fuld skrue. Med denne poetiske indledning på artiklen er tonen for alvor slået fast:

”Efter et liv med mediehetz, mangel på reelle bedehuse og forhaling af oprettelsen af en egentlig gravplads, må danske muslimer også i døden finde sig i hærværk mod muslimske gravsteder”.

[Læs hele artiklen her: http://www.sahafa.dk/default.asp?side=id&id=106 ]

Påfaldende at denne "gruppe", der har så uendelig svært ved at tage afstand fra ekstremisters misbrug af islam til voldsomme holdninger, trusler og handlinger ikke har nogen problemer ved at kræve alverdens reaktioner, herunder fra en dansk minister, når en eller flere idioter har væltet nogle gravsten på en muslimsk begravelsesplads?!!

På denne hjemmeside udtrykker og dyrker disse ”moderate” muslimer desuden deres foragt for den radikale politiker og medlem af folketinget N. Khader. Noget der desværre er blevet ret udbredt i muslimske kredse. Og det er da også kendetegnende for sahafa.dk at politik og religion flettes ind i hinanden i en uskøn blanding.

Bemærk fx at terrororganisationen Hamas konsekvent omtales som ”modstandsbevægelse” mens den israelske internering af udviste terrorister og terrormistænkte omtales som ”en israelsk koncentrationslejr”. Ulækkert, men ganske virksomt for dem, der sultent fordøjer sådanne budskaber som moderate.

Og hvem sidder så i redaktionen på sahafa.dk. Jo, såmænd ”moderate” muslimer som Abdul Wahid Pedersen og Fatih Alev.

Velbekommen…

Mvh.

Michael