Jeg er lige stået op og kunne ikke sove igen. Så jeg tog et æble, og drak lidt æblejuice. Tænker du nu på det samme som mig? Nå men har vi ikke alle gået forkert og spist af den forbudte frugt? Det kan du jo gøre på mange måder. For eksempel se på, eller deltage i noget, som Guder absolut ikke godtager i dit liv. Det kunne jo være at du tænker, som jeg, at det sker der nok ikke noget ved for denne ene gang osv. Men hvad ved vi i grunden om dette.
En anden ting, som holder mig søvnløs her i nat er, at jeg her på formiddagen skal på dødensforgård. Ja jeg skal på plejehjem. Og når man kommer på plejehjem i dagens Danmark er det den sidste mulighed for at få den optimale pleje, som en borger har krav på. Fordi det hedder længst muligt i ejet hjem.
Når en nu er der og ikke kan noget selv, samt er overladt til andre mennesker, der bestemmer hvornår du skal have nedre toilette og skiftet ble osv. Og døden trænger sig på dag for dag, time for time. Ja så må jeg vel tænke min sidste tanke: Har jeg levet det liv, som jeg ønskede jeg ville. Åhh om bare jeg kunne tale med nogen om det tænker du. Men du kan ikke kommunikere mere på grund af en hjerneblødning, blodprop, hvad ved jeg og personalet har ikke tid. De skal ind ved siden af og have næste beboer op i en lift imens hun bliver vasket forneden. Blottet for ukendte mennesker. Hvad tror du hun tænker inderst inde i hendes forgrædte sjæl?
Ja jeg ved det ikke. Men et ved jeg, at jeg fra nu af vil leve et kristen liv, efter de retningslinjer Gud gav mennesket for at de ikke skulle lide for meget på den jord vi fik til han kommer igen.
Til slut kunne det måske være en ide snart at besøge en du kender. Måske på et plejehjem iden det er forsendt for tiden går så undeligt hurtig selvom den føles lang.
Det kunne være vi mødes, men kun i et kort glimt og i et goddag, for jeg skal hastigt videre ind ved siden af og pleje en dødende måske.
Til slut: det var ikke for at skræmme eller give dårlig samvittighed, men sådan er bare livet i det daglige for mange.
Kærlig Hilsen
Kim