Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#43539 - 19/02/2005 13:52 Er fedme overforbrug af mad synd?
Anonym
Anonym

Jeg hørte lige idag fru Copeland tale om et overforbrug af stimulanser for at dæmpe stress og uligvægtigthed, frygt.
Her var et eksempel på et overforbrug af slik, kager osv.
et tema. Det jeg fik ud af det: er at det drejer sig om kontrol af sindet, eller kødet, som kan komme igennem bøn og tro.
Dette er kort sagt også noget om standhaftighed over for disse nydelsmidler. Nu var det ikke et spørgsmål om synd, men et godt råd og et forslag om at styre sit liv i kristendom.
Jeg læste lige den lokale præsts indlæg, som på sin vis er udmærket. Men på den anden side også siger noget om, at man kan leve som man vil uden det har betydelse. Nå ja så var det lige det der med andsvaret for egen krop. Men det ved vel alle, at man har. Det er bare et spørgsmål om: Kan jeg holde nogle løfter om ikke at have et overforbrug foreksempel.
Biblen kræver også måde hold og faste kom jeg lige i tanke om.
Så jeg vil hellere lytte til Fru Copeland, og tænke på ikke at leve i kødet, men i ånden.
til slut vil jeg sende linket til dem, som har lyst til at besøge denne web-side, der sender web-tv og radio: www.kcm.org
Mvh
Kim
Jeg kan også lige give denne her. www.stremnigfaith.com
med mange wb-tv og radioer lige fra bibel bæltet i USA.

Til toppen 
#43540 - 19/02/2005 14:09 Re: Er fedme overforbrug af mad synd?
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej Kim

jeg tror ikke at det er så godt at lytte for meget til copeland, de er forkert på den, de prædiker et forkert evangelie, det de kalder nåde er noget de kan vælge, men bibelen siger "ikke den der anstrenger sig, men Gud der viser barmhjertighed", fedme kan have mange grunde, vi skal ikke pege fingre af nogen og sige at de er tabere, det er vi alle hvis det ikke var for Jesus.

Ole

Til toppen 
#43541 - 19/02/2005 15:55 Re: Er fedme overforbrug af mad synd? [Re: Ole Madsen]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Ole

"vi skal ikke pege fingre af nogen og sige at de er tabere, det er vi alle hvis det ikke var for Jesus."

Ja, amen til det! Nåden kommer ikke af fortjeneste, for så var det netop ikke nåde.

Mkh en benådet Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#43542 - 19/02/2005 16:40 Re: Er fedme overforbrug af mad synd? [Re: malli]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Malli

Nåden kommer ikke af fortjeneste, for så var det netop ikke nåde.

Helt enig her fra katolsk hold.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#43543 - 20/02/2005 07:30 Re: Er fedme overforbrug af mad synd? [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Åh jo kære Hr Madsen: De kristne menigheder i USA er precis lige så gode, om ikke bedre en den Danske folkekirke, der overhovedet ikke har andet standpunkt en den der passer bedst i øjeblikket. For som det hedder fra den kant: Man skal jo indpasse sig den tid vi lever i. Derfor har en Biskop også sagt i pressen (K. Holm). At Biblen idag ikke er kirkens grundlag.
Dette bliver han jo også nød til at sige, da biblen og dermed Guds love er de samme i dag som i morgen ikke sandt min gode mand?
Men jeg vil ikke skrive mere om dette. Da jeg for nogle år side meldte mig ud af det gode selvskab, efter at Hr K. Holm i et indlæg i Jyllandsposten gav sin indforståelse af at en bombe sprang i en bus og 14 blev dræbt og mange lemlæstede. Desuden blev han i den forbindelse også citeret for at sige: At Israel, som der stod i biblen ikke var jødernes land. Det kunne vi ikke bruge til noget idag. Ja jeg fik nok og skrev en undskyldning til mosaisk trossamfund i Danmark og lovede dem at jeg og min kone altid vil støtte jøderne i deres kamp for et land og også mod den begyndende forfølgelse der er her i landet. Igen nåde uden Jesus! Ja rigtigt!! Men det betyder ikke at læne sig tilbage uden at gøre noget, men intage et standpunkt, efter de bibelske retningslinjer, der vejleder en om hvad der er sundt, rigtigt, forkert, mådehold, ægteskab, som er imellem kvinde og mand og ikke mand og mand eller kvind og kvind, og hvad ellers for skøre påfund der nu er dukket op i folkekirkens øvrighed for at tilpasse sig dagens tred. Nu vil jeg opfordre til måde hold hvad angår det spiselige, så kroppen når at forbrænde dette til ejet bedste, men også for ikke at bebyrde sundhedssystemet.
Til slut: At tage ansvar for eget liv er ingen synd. Ej heller at indtage belæring, visdom og afholdenhed for den skal blive en krone på dit hoved og give dig et langt liv.
Kærlig Hilsen
Kim

Så vil jeg ikke kives mere om disse ting, for hvad giver det andet en tomhed.

Til toppen 
#43544 - 20/02/2005 07:50 Re: Er fedme overforbrug af mad synd?
Ole Madsen
Bruger

Vi kan godt blive enige om at i folkekirken ikke er som det burde være, men det er jo også frikirke siden der er noget galt

Så vil jeg ikke kives mere om disse ting, for hvad giver det andet en tomhed.

men vil du lade Gud komme til og rette på dig hvis der er brug for de selv om at du ikke er enig med mig?

Ole

Til toppen 
#43545 - 20/02/2005 11:36 Re: En kamp hver dag for mig [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Kære Ole Madsen
Du spørger om jeg vil rette mig efter Gud?
Ja jeg vil. Men du ved jo selv hvor svært det er. Jeg kan love dig, at jeg ved bedst hvor skabet skal stå.
Men jeg kommer til kort hver gang og jeg indrømmer og beder om tilgivelse for mine fejl og beder om vejledning.
Men der går ikke lang tid før jeg vil køre mine egne veje igen, fordi de måske synes lettere og mere forståligt for mig lige nu.
Jeg har tit tænkt på at jeg er som jøderne i deres vandring i ørknen, efter de forlod Egypten: Hele mit kød beklager sig over det ene så det andet.
Så det er godt med tilgivelsen. derfor vil jeg bede for mine fejl over for dig og håber at du vil tilgive dem, så freden kan råde. det er tros alt det væsenligste i vor liv i kærlighed til hinanden. Nej jeg formår ikke meget selv uden Jesus, som vil hjælpe mig, når jeg er åben til at modtage hans kærlighed og vejledning. Så bliver der sol og sang i sjælen igen.
Kærlig Hilsen
Kim

Til toppen 
#43546 - 20/02/2005 14:00 Re: En kamp hver dag for mig
Ole Madsen
Bruger

Kære Ole Madsen
Du spørger om jeg vil rette mig efter Gud?
Ja jeg vil. Men du ved jo selv hvor svært det er. Jeg kan love dig, at jeg ved bedst hvor skabet skal stå.
Men jeg kommer til kort hver gang og jeg indrømmer og beder om tilgivelse for mine fejl og beder om vejledning.
Men der går ikke lang tid før jeg vil køre mine egne veje igen, fordi de måske synes lettere og mere forståligt for mig lige nu.
Jeg har tit tænkt på at jeg er som jøderne i deres vandring i ørknen, efter de forlod Egypten: Hele mit kød beklager sig over det ene så det andet.
Så det er godt med tilgivelsen. derfor vil jeg bede for mine fejl over for dig og håber at du vil tilgive dem, så freden kan råde. det er tros alt det væsenligste i vor liv i kærlighed til hinanden. Nej jeg formår ikke meget selv uden Jesus, som vil hjælpe mig, når jeg er åben til at modtage hans kærlighed og vejledning. Så bliver der sol og sang i sjælen igen.
Kærlig Hilsen
Kim

Kære Kim

Jeg er utrolig glad for din åbenhjertighed, grunden til at jeg skrev som jeg gjorde er, at copelan parret er gået forkert, og vidste ikke helt hvor du var, for mig, og tilgiv mig hvis jeg tog fejl, syntes det som om at det var bare den vej du ville følge, men jeg er glad for det du skriver. Du har ret i at vi skal lade os rette på hele livet, men det er meget vigtigt at dem vi sidder under selv vandrer i lyset med hele deres liv, og desværre så tror jeg ikke at copeland gør det, de lever mere i åbenlys synd hvis du spørger mig. Jeg vil ikke bruge tid på dem, men jeg har også forståelse for at modenhed er noget med vækst at gøre, vores forståelse vokser, om et år gider jeg måske ikke at høre de prædikanter jeg hører lige nu fordi de ikke kan hjælpe mig videre, igen, jeg må opmuntre dig i din åbenhed, men husk på at det er vigtigt at holde sig til dem der virkelig forkynder Guds Ord i sandhed. Gud vil hjælpe dig ind i det forjættede land hvor der flyder med mælk og honning, det kan godt være mange kampe på vej derind, ja læs bare beretningen, men vid for vist at Gud nok skal nå målet for os hvis vi bare er åbne overfor hvad han vil.

Gud velsigne dig og tak for svaret

Ole

Til toppen 
#43547 - 02/03/2005 10:09 Re: En kamp hver dag for mig [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Hej Ole & Kim....
HVem er Cope lan-parret? hva prædkier de? siden det er forkert... ?

- Lilan

Til toppen 
#43548 - 02/03/2005 10:10 Re: En kamp hver dag for mig [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

... Og hvordan lever de i Åbenlys synd?

Til toppen 
#43549 - 02/03/2005 10:14 Re: En kamp hver dag for mig [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

Hvis du havde set deres møder ville du ikke være i tvivl, det er drukkenskab og ikke besindelse, det herliggør ikke Jesus, hvad angår læren, så siger han at de er guder, mange andre ting også, men jeg er ikke så meget inde i det, jeg mener bare at vide nok til at holde mig fra dem.

Ole

Til toppen 
#43550 - 02/03/2005 10:15 Re: En kamp hver dag for mig [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

læs mit andet svar, det fremgår af det

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær