Det gjorde dybt indtryk på mig at læse "anonym"s indlæg. Først vil jeg sige, at jeg blev meget glad for at blive gjort opmærksom på ordene fra Salme 116 vers 5, tak for det! Dernæst hæftede jeg mig ved, at du skriver, at du føler dig magtesløs, vred og ked af det, som om Gud vil dig det værste, gør nar dig og trækker tæppet væk under dig. - Bibelen fortæller os, hvordan Gud er (især gennem Jesus). Men ofte har vi svært ved at tage det til os, fordi vort billede af Gud forstyrres af så meget. F.eks. kan det betyde meget, hvordan vi har oplevet vore forældre eller andre, som står/har stået os nær. Man kan opleve, at den der har/ har haft ansvar for os og som skulle passe på os, svigtede os på den ene eller anden måde. De følelser, som opstår ved et sådant svigt, overføres let på Gud. Har man oplevet magtesløshed, vrede, svigtet tillid over for et menneske, kan man opleve, at man har de samme følelser over for Gud. Hvis "anonym" genkender sig i dette, vil jeg anbefale dig at finde et menneske at tale med (bed netmissionæren om hjælp). Måske er der nogle ting i forhold til et menneske, du skal have klarhed over og hjælp til, før du igen kan føle tillid til Gud.