Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#43126 - 03/02/2005 20:56 Psykisk syg med et håb.
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej café,

jeg er psykisk syg, og som følge deraf har jeg svær dødsangst - for tiden især når jeg skal sove.

Men jeg har et håb, som jeg vil dele med Jer: Når vi dør, så vågner vi op i vores Frelsers arme, såfremt vi altså har taget imod Ham i dette liv. Ja, har vi "kommet til Ham", vil Han aldrig vise os bort. Det har Han lovet. Dette håb hjælper mig i min (døds)angst, for så er døden ikke så farlig længere. Forstår I?

Guds fred,
Tau.
PS. Dette er vel også et lille tegn på, at selvom man er psykisk syg, kan man godt have en stærk tro. Åndelighed er ikke det samme som psyke og fysik.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#43127 - 04/02/2005 12:49 Re: Psykisk syg med et håb. [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Tau :grin:

Hvor er det dejligt at du klynger dig til Jesu løfte om at han aldrig vil støde den bort som kommer til ham, bliv endelig ved med det :)

Prøv så også at læse om hans dødskamp i Getsemane Have - Jesus kender også til dødsangst, så der er du heller ikke alene, han forstår dig og er dig ganske nær, også, og især når du er bange :)

Stort knus til dig fra Maijannes :D

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#43128 - 04/02/2005 21:08 Re: Psykisk syg med et håb. [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Maijannes,

tak for responsen.
Du har ret, Kristus kendte selv til dødsangst, og Hans var endda begrundet, det er min ikke, den kommer som en følge af sygdommen.

Stort knus til dig også fra mig,
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær