Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#43066 - 01/02/2005 21:57 Angst
Anonym
Anonym

Jeg lider meget af angst og overvejer hypnose eller hypnoterapi - er det forkert??

Til toppen 
#43067 - 08/02/2005 13:44 Re: Angst
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Jeg ved desværre for lidt om dette og har derfor sendt dit spørgsmål videre til vores svarpanel på "Hvad siger Bibelen?". Fra svararkivet kan jeg iøvrigt henvise til: Kan psykoterapi forenes med kristen tro? Da hypnose i nogle tilfælde bruges i psykologisk behandling kan svaret her måske lede dig lidt på vej.

Når jeg har et bedre svar til dig, så skal jeg nok skrive det her.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#43068 - 09/02/2005 11:47 Er hypnose forkert? [Re: asas]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej igen

Jeg har undersøgt sagen lidt og spurgt mig for om hypnose. Mit råd vil være at holde dig fra hypnose. Ikke fordi det i sig selv er forkert, men fordi det er et risikabelt eksperiment. Under en hypnose er du udsat for en slags manipulation med din bevidsthed på en måde som der ikke findes helt gode forklaringer på. Dvs. at du så at sige har lagt dig i hænderne på hypnotisøren. Skal der komme noget godt ud af det kræver det stor gensidig tillid og respekt - og at hypnotisøren er dygtig. Og så er der alligevel ingen garanti for at det virker. Tværtimod kan det i værste fald skabe endnu mere angst.

Dem jeg har snakket med anbefaler i stedet terapi, som den bedste behandlingsform. Vil du have hjælp til at finde en god kristen terapeut, vil jeg gerne hjælpe dig med det. Du kan evt. benytte vores tilbud om Personlig Rådgivning

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær