Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#43025 - 31/01/2005 18:58 Kristne på Ateist.org
Ateist
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København
I den netop lukkede tråd skrev Machine_A følgende:

M Jeg syntes f.eks. stadig det er ironisk morsomt at kristne ikke er velkomne på ateistisk forum.

A: Hvad du baserer dette nonsens på ved jeg ærligt talt ikke.

M: Jeg har da ellers før linket til det eneste kristne indlæg jeg lige kan finde derinde.

...

Her omkring

Jeg så godt du linkede dertil men så absolut ingen grund til at kommentere dine smæderier.
Med de urigtigheder du nu spreder så føler jeg mig dog tvunget til det.

At du baserer din vurdering på en enkelt tråd er jo ret sigende.

At du læser svarene som om "kristne ikke er velkomne" er lige så sigende.

De dertilhørende svar på det kristne indlæg vidner om en i høj grad useriøsitet omkring kristne indlæg

Nu falder dette kristne indlæg jo i en særlig kategori: Kristne, der poster lidt præk for så aldrig at vise sig igen.
Vedkommende lægger end ikke op til debat. Det er ren 'hit and run'-missionering!

Sådanne indlæg mener jeg faktisk ikke fortjener den store seriøsitet.
Det ville faktisk svare til at en ateist kom her forbi og postede ét eneste indlæg i stil med: "Gud er død! I er frie og behøver ikke længere at trælle for den himmelske diktator. Tillykke til jer alle!"
På ateist.org tog man indlægget med et grin. Her ville det skitserede indlæg garanteret føre til at visse folk (dig selv incl.?) blev mopsede og fornærmede.

Mener du iøvrigt at "useriøsitet omkring kristne indlæg" er dss. at "kristne ikke er velkomne"?
Eller overfortolker du mon i helt urimelig grad?
Ovenikøbet om et noget, du tydeligvis ikke har det store kendskab til.
Fordommene længe leve!

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#43026 - 31/01/2005 20:04 Re: Kristne på Ateist.org [Re: Ateist]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej ateist,

Næppe har jeg med et lettelsens suk lukket en tråd (den var blevet for lang) som indeholdt en hel del skænderier, før du lægger ud med en ny tråd med et indlæg, som jeg synes er så endnu mere uvenligt.

Det, som er til debat her i "Etik og samfund", er

Hvilke konsekvenser har den kristne tro for vore daglige valg og prioriteringer. Hvad er rigtigt og hvad er forkert? Hvad indebærer et kristent livs- og menneskesyn for enkeltmennesker, for parforhold, familien og for samfundet?

Det du skriver om her (forsvar for et dit eget ateistiske forum) falder helt uden for rammerne af vores emne her, og desuden er det meget uvenligt formuleret.

Du kan godt - med rette! - bebrejde mig, at jeg ikke tidligere har grebet ind over for tilsvarende ubehagelige og irrelevante debatindlæg, men jeg har besluttet at forbedre mig!

Derfor: Hermed slut på debat om ateist.org.!
Nye tider, nye skikke!

kristina
ordstyrer

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#43027 - 31/01/2005 20:07 Re: Kristne på Ateist.org [Re: kristina]
Ateist
Bruger

Det taler vist for sig selv!

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#43028 - 31/01/2005 20:09 Re: Kristne på Ateist.org [Re: kristina]
Ateist
Bruger

Ateist.org er iøvrigt ikke mit site!

Til toppen 
#43029 - 01/02/2005 08:00 Re: Kristne på Ateist.org [Re: Ateist]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ateist

"Ateist.org er iøvrigt ikke mit site!"

Ups! - en fejl - UNDSKYLD!

.. med dette ord lukker jeg også lige tråden, siden jeg nu har vurderet,
at den faldt uden for rammerne her.

Men velkommen i nye tråde med relevante emner!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær