0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#42347 - 19/01/2005 02:36
Re: Kan Gud bevises - Hvor ér Gud.
[Re: splashdown]
|
Bruger
Reg.: 30/05/2004
|
Parat Start Nu.?
Hvis nu man kunne bevise at Gud Findes. Altså, hvis Gud findes hvor ville det bedste sted at lede være, hvis nu Gud som de fleste tror ér være.
Gud er overalt og er Alt. Du behøver ikke gå nogle steder hen for at møde Gud. Du behøver ikke gå i kirken eller noget andet sted hen. Han er lige her.
Du er en del af Gud. Du er skabt i Guds billede, din essens er Gud.
Så ved at lære dig selv at kende, vil du lære Gud at kende.
Hvis du vil se Gud, så rens dit liv og omvend dig og ret dit fokus mod at gøre Guds vilje.
Søg først Himmeriget, så vil alt andet blive tilføjet.
Og hvis man søger længe nok, ville det så være muligt at møde Gud?
Ja, min broder. Det er et løfte i biblen. Søg og du skal finde.
Det er ikke alene et løfte, det er også et krav.
Ser du, Gud har skabt det så rafineret, at ingen kan vise eller bevise dig Gud. Det er nemlig noget du selv skal indse.
Gud er overalt og er Alt. Du kan ikke se Ham? Det er dit ansvar at finde Gud. Det kan lade sig gøre.
Giv aldrig op.
|
|
Til toppen
|
|
|
#42348 - 19/01/2005 22:09
|
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
|
Hej Søren
Nej man kan ikke bevise Gud - ikke sådan videnskabeligt i hvert fald...... Men der er mange ting som peger hen mod at der findes en Gud.........
Den måde naturen er indrettet på - med sirlige mønstre og firnurlige indretninger som hjælper dyr og planter på bedste måde....... og den storhed som er i naturen - ja for mig ville det kræve en helt ekstraordinær tro at regne bigbang for sandhed....... nogen må have skabt dette mesterværk - nogen må holde det i live...... hvem andre end Gud kan gøre det???
Hvis det endelig skulle være bigbang - hvem satte så skub i den første partikkel (hvor den så ellers kom fra?) så den skubbede til den næste og den næste som til sidst udløste en eksplotion...... startede det af ingenting - eller satte nogen det igang????
Hvor finder man så denne Gud??? Ja mit bedste bud er i Bibelen - den beskriver hvordan Gud er og hvordan han tænker og hvad hans planer er.........
Du kan ikke møde Gud som en person der går rundt som du og jeg...... men han kan møde dig gennem Bibelens ord - søg og du vil finde..... Det vil være en god ide at starte med et af evangelierne.....
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
|
|
Til toppen
|
|
|
#42349 - 20/01/2005 19:17
|
Anonym
Anonym
|
Hvis Gud kunne bevises, ville vi ikke have behov for at tro. Gud kunne sagtens udføre nogle mirakler for at vise, at han er til. Men det har han valgt ikke at gøre, for at folk selv skal komme til den konklusion, at han er til, og at han ønsker, at vi skal lære ham at kende.
For mig er det vanskeligt, ikke at tro på, at der findes en Almægtig Skaber. Som der siges i Romerne 1:20 om Skaberen: »Hans usynlige egenskaber ses nemlig klart fra verdens skabelse af, både hans evige kraft og hans guddommelighed, idet de fornemmes i de ting der er frembragt, så de [der ikke tror] er uden undskyldning;«
Det logiske i, at intet kommer af sig selv, ses også i hebræerbrevet 3:4, hvor der siges: »Ethvert hus bygges jo af en eller anden, men den der har bygget alt er Gud.«
Så, ved at betragte de to "bøger", Bibelen og naturens "bog", bør man komme til den konklusion, at Skaberværket ikke er resultatet af blinde kræfters spil.
Du spørger også om, hvor Gud befinder sig. Det korte svar er: I himlene. Jesus omtalte den sande Gud som 'sin himmelske Fader'. Salmisten udtrykte det således: »Himmelen — himmelen tilhører Jehova, men jorden har han givet til menneskesønnerne.« (Salme 115:16)
Vi kan ikke se Gud bogstaveligt, for intet menneske vil kunne 'se Gud og leve'. Men han gør det muligt for os at kende ham og få klarhed over hans hensigter. For at opnå dette, må man komme til nøjagtigt kundskab, hvilket indebærer at studere hans ord, Bibelen.
|
|
Til toppen
|
|
|
#42350 - 20/01/2005 20:47
[Re: ]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
benjax skriver:
Salmisten udtrykte det således: »Himmelen — himmelen tilhører Jehova, men jorden har han givet til menneskesønnerne.« (Salme 115:16)
Benjax, kunne du ikke, hvis du fremover kommer med bibelcitater, udtrykkelig gøre opmærksom på det, når det ikke er vores Bibel, men Vagttårnets, du citerer fra?
Nu har jeg slået op i både D0 1993, som vi bruger nu, og de to foregående oversættelser, og der står ikke noget i nogen af dem, der giver samme mening som det du skriver.
I Salme 115,16 står der: Himlen er Herrens himmel, men jorden gav han menneskene.
De to andre citater, du kommer med, fra Romerbrevet og Hebræerbrevet, må også være fra JV-bibelen, men de giver så vidt jeg kan se nogenlunde samme mening som DO 1993.
Hvis der ikke udtrykkelig er angivet noget andet, bør bibelcitater her i dette debatforum være fra Det danske Bibelselskabs nugældende oversættelse, DO 1993.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#42351 - 21/01/2005 12:08
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Benjax, kunne du ikke, hvis du fremover kommer med bibelcitater, udtrykkelig gøre opmærksom på det, når det ikke er vores Bibel, men Vagttårnets, du citerer fra?
Joh, det kan vi da godt sige; jeg synes nu ikke, der er nogen meningsforskel på NV og DA i disse skriftsteder. Fodnoten til Salme 115:16 (NV) siger i øvrigt (som note til 'mennesønnerne'): "Eller: 'Det jordiske menneske' [hebr.: a·dhám.]"
Jeg bruger også gerne DA men mener bare, at NV generelt gengiver grundteksten meget nøjagtigt.
|
|
Til toppen
|
|
|
#42353 - 21/01/2005 19:34
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
|
Jeg bruger også gerne DA men mener bare, at NV generelt gengiver grundteksten meget nøjagtigt.
Det er der ingen bibelforsker der vil være enig med dig i. Ikke engang ikke-troende bibeloversættere eller bibelforskere anerkender NV oversættelsen og vhis du læste noget af deres kritik ville du lynhurtigt finde ud af hvor fejlagtig NV oversættelsen er. For eks kunne INGEN av NV oversætterne Græsk eller Hebraisk og den ene der kunne en SMULE græsk kunne kun det græske vi bruge i dag og det er nærmest et helt andet sprog end det på Jesu tid. Derudover siger de forskellige NV oversættelser til tider diametralt modsatte ting alt efter hvilken udgave man kommer med. Jeres organisation har da også prøvet at gemme disse indiskutable fakta med indsamlinger af tidligere udgaver med undskyldninger som at der er kommet "nyt lys" eller "printfej" og sågar indsamlinger. Alt dette for at skjule de håbløse modsætninger som JV organisation bare ikke kan gemme fordi katten er ude af sækken og det er for sent. men det må i naturligvis ikke læse fordi det er djævelsk. Selvstændig tankevirksomhed er i det hele taget dæmoniseret indefor JV organisation. Men jeg naturligvis kommer med flere eksempler på disse diametrale modsætninger som man ikke skulle tro fandtes i bibelen. Og så kan man spørge sig selv hvordan en gruppe mænd som hverken kan græsk eller hebraisk kan oversætte bibelen fejlfrit og hvordan man enda kan kalde dette manipulrede værk for sublimt. Ja sublimt manipuleret. Jeg håber du begynder at tænke selv kære Benjax og tillader dig et selvstændig og ærligt studium og ikke lader dig manipulere. Se kritisk på det vi siger OG på det som JV siger. sandheden behøver ikke min/vores hjælp ejheller JV hjælp for at vise sig selv. Men den behøver et åbent sind og et åbent hjerte.
|
|
Til toppen
|
|
|
#42355 - 21/01/2005 22:57
[Re: Katolikken]
|
Anonym
Anonym
|
»Det er derfor Gud lader en vildfarelse komme over dem og virke på dem, så de tror løgnen, for at de alle kan blive dømt fordi de ikke troede sandheden men fandt behag i uretfærdigheden.« (2Thes. 2:11, 12 [NV])
|
|
Til toppen
|
|
|
#42357 - 26/01/2005 14:56
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Søren
Jeg er ikke så sikker på at Gud sådan lader sig bevise. I hvertfald står der i bibelen "Hvor er de vise henne, hvor er de skriftkloge, hvor er denne verdens kloge hoveder? Har Gud ikke gjort verdens visdom til dårskab? For da Gud i sin visdom ikke ville, at verden skulle kende ham gennem sin egen visdom, besluttede Gud at frelse dem, som tror, ved den dårskab, der prædikes om." (1. kor.1).
Dårskaben, Paulus taler om er den, at Gud lod os forsone med sig gennem korsofferet, hvorved vi ved troen alene bliver frelst. Det er ved troen, at Gud lader sig "bevise".
Men derudover er Gud at finde i sine nådemidler, dvs. i Ordet, dåben, nadveren og skriftemålet, hvor han her skænker os syndsforladelse og med den sin nåde.
Mkh Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#42358 - 28/01/2005 11:10
|
Bruger
Reg.: 21/01/2005
Sted: under en lille bro i det sydli...
|
hvordan kan man bevise vinden? 1. man kan mærke den - altså berøring 2. man kan se forandringerne den bringer På samme måde er det med Gud. ikke bevis nok? kristendommen kræver ikke beviser, men TRO
|
|
Til toppen
|
|
|
#42359 - 28/01/2005 11:26
[Re: Maria]
|
Bruger
Reg.: 06/11/2004
Sted: Esbjerg.
|
Hej Marie. Ammen til det.  Mvh Marianne.
Mvh Marianne.
Kast din byrde på Herren,så sørge han for dig. Salme55,23.
|
|
Til toppen
|
|
|
|