Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 4 gæster online.

Statistik
2620 Brugere
23 Fora
7469 Tråde
119518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#41977 - 13/01/2005 21:10 Tolkien - en god katolik.
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej café,

jeg er begejstret!!! Jeg har lige læst på nettet flere steder, at Tolkien (forfatter til bøgerne om Ringenes Herre) var en god KATOLIK. Hurra - en bror fra Kirken, det kan jeg godt glæde mig over.

Ellers var der ikke noget..........

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#41978 - 14/01/2005 22:39 Re: Tolkien - en god katolik. [Re: tau]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Tau.

Jo, jeg vidste godt, han var katolik. (Fantastiske bøger, han har skrevet, i øvrigt). :)

Vidste du også, at det var gennem samtale med ham, at C. S. Lewis, den kendte kristne forfatter og apologet, blev kristen? (ham med Narnia-bøgerne, Det er kristendom, Fra helvedes blækhus mv.) :cool: :)

Mvh. Anne.

Til toppen 
#41979 - 14/01/2005 23:57 Re: Tolkien - en god katolik. [Re: AnnePande]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Annepande,

nej jeg vidste ikke, at det var gennem samtaler med Tolkien, at Lewis blev kristen. Men det er da stort!

Såvidt jeg har forstået, har Lewis skrevet noget ganske glimrende om satan bl.a. Et svært tilgængeligt emne, eftersom Bibelen ikke siger ret meget om det.
Så hvor meget mere må ikke hans læremester, Tolkien have skrevet eller tænkt. Jeg har faktisk aldrig læst noget af Tolkien, så jeg kender ikke hans forfatterskab. Har som sagt heller ikke læst bøgerne, har kun set filmen...

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#41980 - 15/01/2005 00:29 Re: Tolkien - en god katolik. [Re: tau]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Tau.

Jeg har så til gengæld ikke rigtig læst noget af C. S. Lewis, kun kigget lidt i nogle af hans bøger (for dårligt! :o), men Ringenes Herre som bøger kan jeg bestemt anbefale.
Jeg var 12-13 år, da jeg læste dem første gang. Det tog nok ca. et halvt år for alle fire bøger, og de var lidt tunge engang imellem, men de fascinerede mig dybt. Det var helt trist at blive færdig med dem, og jeg blev lidt hængende i den verden et stykke tid efter. :cool:
Men de kan heldigvis tåle at blive læst flere gange. For mit vedkommende er det blevet til 2 gange mere (indtil videre. :))

Mvh. Anne.

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær