Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#4157 - 31/07/2002 12:47 Hjælp...
Anonym
Anonym

Jeg har før skrevet denne "efterlysning", men da jeg ikke rigtig fik nogen respons af brugbar karakter, håber jeg, at der er nogen, der vil svare denne gang - enten her i forumet eller via en besked

Som forholdsvis nytilflyttet til København, kan det være svært at danne et netværk, og derfor kan det som bekendt være ret vigtigt at møde andre kristne på éns egen alder. (Jeg er i midten af tyverne). Da jeg har dårlige erfaringer med henholdsvis højrefløjen (IM, LM, KFS osv.) og den karismatiske fløj (pinsebevægelsen osv.) (Undskyld disse "betegnelser" især på en hjemmeside drevet af Indre Mission, men I ved forhåbentligt, hvad jeg mener ) håber jeg, at der er nogen, der har et personligt kendskab til et kristent fællesskab her i "staden", der er på én gang er nede på jorden, og hvor der lader til at være højt til loftet....Det kunne f.eks. være et fællesskab ved en kirke eller lignende, anset hvor i København det måtte være. Jeg har gennemsurfet nettet, men da jeg ikke har mod på alene at troppe op et utal af steder, før jeg finder et sted, hvor jeg kan høre hjemme, håber jeg, at der er nogen, der har et par gode erfaringer, de eventuelt vil dele ud af.

På forhånd tak

Til toppen 
#4158 - 31/07/2002 20:19 Re: Hjælp... [Re: ]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Har du prøvet friluftsmissionens hjemmeside?
www.oac.dk
M.v.h. MDA

Til toppen 
#4159 - 14/08/2002 04:46 Re: Hjælp... [Re: ]
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
hej Sicy!!!! :-)

Jeg heder Jonas og kommer i Bethlehemskirken. da jeg læste din indlæg tænkte jeg at du måske ville føle dig hjemme hos os, da vi er en "mellemting" af de forskellige ting du har beskrevet. dvs vi er en karismatisk folkekirke.

vi har en del forskellige typer gudstjenester hos os hvor min absolutte favoritgudstjeneste hedder Bethlehem By Night!! -det er faktisk på søndag (18/8) kl 19:00..... du kan læse om den og om ungdomsgruppen (BUG) her:
http://bug.oh-my-god.dk
vi har en del lovsang og har det rigtig godt sammen, men mest af alt syntes jeg at vi oplever Hans nærvær -og dét er jo ikke at kimse ad ;-)

BUG (ungdomsgruppen) er lige i din aldersgruppe, vi er ikke vildt mange, ca 15, vi mødes om torsdagen i lige uger, og så i cellegrupper de ulige. Men jeg syntes gruppen er ufattelig dejlig!!!!

du skal være velkommen til at tjecke os ud og hvis det ikke er dig kan du jo gå igen *S*
Jeg håber at høre fra dig,
Guds fred!!
-Jonas

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
#4160 - 14/08/2002 09:22 Re: Hjælp... [Re: ]
Katolikken
Bruger

Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
Guds fred.
Jeg har læst dine indlæg før men ikk rigtig vidst hvad jeg skulle svare idet jeg ikk ved hvor ca. i kbh du bor. At fine en menighed tæt på hvor man bor er jo hmm tjaah en rimelig vigtig ting. Kommer selvfølgelig an på hvor langt man er villig til at cykle eller tager bussen de gange man vil komme sammen med sine åndelige søskende men ,,,,,,, ja altspå.
Da Serners kirke ligger på Nørrebro så at sige kan jeg bestemt anbefale Betlehemskirken.
Skulle der ikke være så langt til Amager eller skulle du tilfældigvis bo her ja så er du naturligvis mere end velkommen i Skt Annæ kirke på Hansbogvinders allé 2 (en sidegade til amagerbrogade). Vi har en del unge som hører til menigheden.
Men skriv mig bare en mail her eller på min personlige email som du kan se i min profil her på Jesusnet.dk om du er interesseret :-)

Mane Nobis Cum Domine. Lk 24,29 Herre det er sent bliv hos os. Lk 24,29 http://www.daughtersofstpaul.com/johnpaulpapacy/index.html

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær