Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#4152 - 14/07/2002 12:30 Menneskelige hindringer
Anonym
Anonym

Er det nok at prædike Guds ord uden at have kendskab til mennesket? Nogle mennesker er ikke klare til at møde evangeliet p.g.a. menneskelige hindringer.

Til toppen 
#4153 - 24/08/2002 10:54 Re: Menneskelige hindringer
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
Dit spørgsmål har fået lov at stå længe uden svar, så nu vil jeg komme med et bud:
Da Gud havde prædiket længe nok for menneskene uden tilfredsstillende resultat besluttede han at gøre det ved selv at blive menneske. SÅ vigtigt er det at vide, hvem mennesker er, når man forkynder.
Hvordan vil du gøre dig forståelig for nogen, hvis du ikke ved bare en lille smule om, hvordan de tænker, hvilke ord de bruger osv? Alene det at bruge sproget forudsætter, at vi ved lidt om hinanden.

At forkynde er også en måde at undervise på, og al undervisning forudsætter, at man 'rammer' - taler ind i noget, folk kender i forvejen. Tænk bare på Jesu lignelser.

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#4154 - 24/08/2002 12:41 Re: Menneskelige hindringer [Re: Eva]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Ja, Eva, jeg er da helt enig med dig. Men måske den anonyme spørger har i
tankerne, at nogle slet ikke kan opfatte noget som helst sprog - f.eks. sindslidende,
psykisk handikappede, senildemente etc. Dem har jeg i hvert fald selv tit i tankerne. Her har vi nok ingen mulighed for at nå dem med forkyndelse. Men muligheden for forbøn har vi jo heldigvis altid.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær